تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی شورای صنفی اکران ضمن اعلام آغاز اکران دو فیلم جدید از اجرایی نشدن طرح بلیط نیم بها در اعیاد شعبانیه از سینمادوستان عذرخواهی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عذرخواهی بابت طرحی که اجرا نشد!


سخنگوی شورای صنفی اکران ضمن اعلام آغاز اکران دو فیلم جدید از اجرایی نشدن طرح بلیط نیم بها در اعیاد شعبانیه از سینمادوستان عذرخواهی کرد.


عذرخواهی بابت طرحی که اجرا نشد!

طرحی که بر اساس آن قرار بود در ایام مبارک ماه شعبان و در میانه دو عید مبعث و نیمه شهبان سینماها بصورت نیم بها میزبان سینمادوستان باشد در عمل اجرایی نشد تا سخنگوی شورای صنفی از این بابت عذرخواهی کند. حبیب كاوش با عذرخواهی از كسانی كه بر اساس طرح مبعث تا میلاد برای استفاده از بهای نیم بهای برخی از سینما‌ها مراجعه كرده بودند گفت:‌ شركت فیلمیران اعلام كرده بود كه در این مدت طی طرحی در سینماها به صورت نیم بها برخی از فیلم‌ها را اكران می‌كند. ظاهرا منظور این شركت آن بوده كه بلیت‌های نیم بها در دكه‌های شركت فیلمیران در ایستگاه‌هایی از متروی تهران توزیع خواهد شد. وی افزود:‌ اكنون به علاقه‌مندان سینما عرض می‌كنم كه فعلا بلیت‌های نیم بها در دكه‌های شركت فیلمیران در متروی تهران توزیع خواهد شد و این شركت در حال رایزنی با برخی از سینماها است كه بتواند فیلم‌ها را مستقیما به طور نیم بها نمایش دهد كه در صورت توافق این موضوع از سوی شورای صنفی نمایش اعلام خواهد شد.

آغاز اکران دو فیلم جدید

سخنگوی شورای صنفی نمایش همچنین خبر داد: فیلم سینمایی «اینجا بدون من» در گروه «آفریقا» جایگزین فیلم «جرم» می‌شود و همچنین مقرر شد «آقا یوسف» از چهارشنبه همین هفته جایگزین «دختر شاه پریون» در گروه «عصرجدید» شود.

کاوش: به علاقه‌مندان سینما عرض می‌كنم كه فعلا بلیت‌های نیم بها در دكه‌های شركت فیلمیران در متروی تهران توزیع خواهد شد و این شركت در حال رایزنی با برخی از سینماها است كه بتواند فیلم‌ها را مستقیما به طور نیم بها نمایش دهد

وی خاطرنشان كرد:ضمنا قرار داد فیلم «یه حبه قند» به كارگردانی رضا میر كریمی نیز برای نمایش بعد از فیلم «زندگی با چشمان بسته» رسول صدرعاملی در گروه «استقلال» ثبت شد. سخنگوی شورای صنفی نمایش در ادامه این گفت وگو از اجرای قانون تك سانس در پردیس‌ها خبر داد و خاطر نشان كرد:‌ در آئین نامه شورای صنفی نمایش ماده قانونی وجود داشت كه پردیس‌های سینمایی می‌توانند یكی از سالن‌هایشان را به شورا معرفی كردند و براساس قانون شورای صنفی نمایش یك یا دو فیلم را خارج از فیلم‌های موظفشان نمایش دهند. وی ادامه داد: قرار شد در هفته آینده تصمیم گیری در مورد این بند از آیین‌ ‌نامه در مورد پردیس‌های سه و چهار سالنه نهایی شود، چرا كه به عنوان مثال در هنگامی كه ما پنج فیلم در حال اكران داریم، این سالن‌ها می‌توانند همه فیلم‌ها را به جز یك فیلم نمایش دهند كه با این كار تعداد پردیس‌هایی كه همه فیلم‌های در حال اكران را به طور همزمان نمایش می‌دهد، افزوده خواهد شد.

فرآوری: امید صبوری

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع: سایت سینمای ما