تبیان، دستیار زندگی
معمولاً در هر خانه‌ای از سرویس بهداشتی زیاد استفاده می‌شود و رفت و آمد به این مکان زیاد است، بنابراین زود کثیف می‌شود و به تمیزی و پاکیزگی مرتب روزانه نیاز دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرویش بهداشتی شیک و پاکیزه


معمولاً در هر خانه‌ای از سرویس بهداشتی زیاد استفاده می‌شود و رفت و آمد به این مکان زیاد است، بنابراین زود کثیف می‌شود و به تمیزی و پاکیزگی مرتب روزانه نیاز دارد.


سرویش بهداشتی شیک و پاکیزه

شما با توجه به این که می‌دانید جنس وان و دستشویی اتاق از چیست مثلا از مواد آکریلی، فایبرگلاس و یا لعاب شیشه‌ای است باید مراقبت‌های متفاوتی را انجام دهید، مثلا وان‌های آکریلیکی خیلی زود خط می‌افتند و رنگ فایبرگلاس‌ها خیلی زود در اثر ساییدن می‌پرد و یا کمرنگ می‌شود. حمام‌ها معمولا در معرض بخار و رطوبت زیاد قرار دارند، بنابراین آن‌ها هر روز به هوا و تهویه مناسب و تمیزسازی نیاز دارند تا از ایجاد انواع کپک و کثیفی در گوشه و کنار آن جلوگیری شود. بنابراین پنجره را باز کنید یا پس از هر بار حمام و دوش گرفتن هواکش را روشن کنید. سپس تمام سطح حمام را ابتدا با آب سرد و سپس با آب گرم بشویید تا از عرق کردن دیوارها و ایجاد میعان جلوگیری کنید.

سعی کنید لوازم و مواد لازم برای تمیز کردن سرویس بهداشتی را در گوشه‌ای در همین مکان یا محلی نزدیک به آن جای دهید تا هر روز برای تمیز کردن سرویس بهداشتی مجبور نباشید این وسایل را از آشپزخانه یا انباری به آنجا بکشید و برگردانید و یک جفت دستکش پلاستکی مخصوص حمام هم تهیه کنید. قبل از شروع به تمیز کردن حمام کمی آب داغ را باز کنید تا در حمام بخار ایجاد شود. این بخار موجب نرم و سست شدن جرم‌ها، کپک‌ها و کثیفی‌ها می‌شود و کار تمیز کردن را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.

برای از بین بردن جرم‌های زردرنگ روی شیرآلات و کاسه توالت می‌توانید کمی سرکه سفید را روی این سطوح بمالید و سپس آب بکشید و با یک دستمال کاغذی خشک کنید. یا این که به جای این ماده از یک نصفه لیمو استفاده کنید و آن را روی شیرها بمالید و سپس آب بکشید و خشک کنید تا علاوه بر تمیزی، حمام بوی خوب لیمو بگیرد، مسلما عطر لیمو از بوی سرکه بهتر است. برای جلوگیری از چسباندن صابون به جای صابونی خوب است که کمی وازلین یا روغن پای بچه را به روی ظرف جاصابونی بمالید.

سرویش بهداشتی شیک و پاکیزه

اگر از دست تاری و کدری آینه‌های سرویس بهداشتی خود خسته شده‌اید، سعی کنید قبل از حمام کردن یا دوش گرفتن، در ابتدا کمی کف اصلاح روی سطح آینه بمالید و سپس آن را با دستمالی خشک پاک کنید. در این صورت در طول حمام کردن و بلند شدن بخار، روی آینه شما به هیچ وجه تار و کدر نخواهد شد. حداقل هفته‌ای یکبار لیوان جای مسواک را به خوبی بشویید چرا که تجمع کمی از مواد خمیر دندان قدیمی و وجود رطوبت معمولا زمینه مناسبی را برای تشکیل و رشد باکتری‌ها فراهم می‌کنند.

برای هیچ کس تعجب برانگیز نیست که فرچه توالت ممکن است محل تجمع انواع جرم و باکتری و خرده‌های ریز مدفوع شود. اگر چه از مواد شوینده زیادی بر روی این فرچه ها برای شستن توالت استفاده می‌شود، اما با این حال باز هم کثیفی در لابه لای موهای فرچه پر می‌شود و باکتری‌ها می‌توانند در آنجا آزادانه‌تر تکثیر شوند. بنابراین پس از هر بار استفاده باید کاملا شسته و تمیز شوند. همیشه پس از استفاده از فرچه، آب تمیز را با فشار روی آن بپاشید.

 بخش مهارت های زندگی تبیان


منبع:جام جم

مقالات مرتبط:

لباس های ماندگار

خانه داری با قاعده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.