تبیان، دستیار زندگی
تبلت تکنولوژی است که بازاری بزرگ را برای خود دست و پا کرده، درواقع نمی توان کتمان کرد که تبلت ها به راه کاری برای آینده تبدیل خواهند شد و جدا از برندهای موجود در بازار این دستگاه ها جایگزینی مناسب برای لپ تاپ خواهند بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلت های سال 2011 ( قسمت اول )


تبلت تکنولوژی است که بازاری بزرگ را برای  خود دست و پا کرده، درواقع نمی توان کتمان کرد که تبلت ها به راه کاری برای آینده تبدیل خواهند شد و جدا از برندهای موجود در بازار این دستگاه ها جایگزینی مناسب برای لپ تاپ خواهند بود. در این مطلب ما تبلت هایی که در سال 2011 قرار است وارد بازارشوند معرفی می کنیم و به بررسی این محصولات می پردازیم .

تبلت های سال 2011

Notion Ink Adam

notion-ink-adam-tablet

تبلت آدام محصولی از یک شرکت هندی به نام نوشن اینک است ،دراین محصول سیستم عامل اندروید 3,2 نقش اصلی را بازی می کند پنل این تبلت عمودی طراحی شده است و گزینه منحصر به فردی که این شرکت هندی بر روی تبلت خود قرار داده است تکنولوژی PixelQi است این تکنولوژی که بر روی صفحه نمایش عمل می کند برای اولین بار برای پروژه « هر کودک یک لپ تاپ » مطرح شده بود.

HTC FIyer

htc-flyer_1

نیمی از تبلت های موجود  در این لیست از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند شرکت اچ تی سی نیز از این قاعده خود را مستثنی نکرده است ،اچ تی سی تبلتی 7 اینچی به بازار ارایه می کند که این تبلت سیستم عامل جدید اندروید را بر روی خود خواهد دید. نسخه جدید این سیستم عامل نامHoneycomb  را یدک می کشد.

Acer lconia

acer-iconia-tab-w500_05_2

ایسر رو به تبلتی خواهد آورد که صفحه نمایش آن 14اینچی است. این تبلت از یک پردازنده Corei5بهره می برد و طیف گسترده ای از پورت های ورودی و خروجی را دارا است.

این محصول هم چنین از سیستم عامل ویندوز 7 سود می برد. ایسر یکی از تبلت های این لیست را تولید می کند که از اندروید استفاده نمی کند. Acer lconia از کیبوردی مجازی سود برد. طراحی آن بسیار جالب است مانند یک لپ تاپ باز می شود و در قسمت کیبورد آن نیز یک صفحه نمایش نقش بسته است تا کیبورد مجازی را به نمایش بگذارد. در وب گردی از این صفحه نمایش دوم استفاده بهینه خواهد شد.

T- Mobile G-Slate

t- mobile g-slate

این محصول با همکاری ال جی و شرکت مخابراتیT موبایل به بازار عرضه خواهد شد.

T- Mobile G-Slate از اندروید 3 یا همان نسخه Honeycomb  بهره می برد و ارتباط مستقیمی با شبکه مخابراتیT موبایل خواهد داشت.

9اینچ صفحه نمایش این محصول مشترک است و جالب این که در این تبلت از دو پردازنده گرافیکی متعلق بهNVIDIA استفاده شده است. پورت های یو اس بی و HDMI در این تبلت طراحی شده است تا فعالیت های ورودی و خروجی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. صفحه نمایش سه بعدی آن نیز از دیگر امکاناتی است که برای آن در نظر گرفته شده است.

Samsung Sliding PC7

samsung-sliding-pc-7-first-take

سامسونگ به عنوان یکی از پیشتازان صنعت تبلت بعد از محصول  موفق خود گالکسی تب که با اندروید سازگاری داشت، تبلتی در سال 2011 به بازار خواهد آورد که از ویندوز 7 بهره می برد.

Samsung Sliding PC7 با بهره گیری از صفحه نمایش 10 اینچی نسبت به گالکسی اندازه بزرگتری را دارا است.

تبلت جدید سامسونگ دارای کیبوردی سخت افزاری و به رنگ آبی است که طراحی این محصول را جذاب تر خواهد کرد.د موی این تبلت در نمایشگاه CES رونمایی شد. صفحه نمایش 1366 در 768 پیکسل، 64 گیگابایت حافظه داخلی، 20 گیگابایت رم و چیپ وایمکس از امکاناتی است که Samsung Sliding PC7 به آن می بالد.

BlackBerry Play Book

blackberry-playbook-2c89-460

شرکت بلک بری محصول خود به نامplay Book  را در نمایشگاه CSE به معرض نمایش گذاشت.

بلک بری با نگاهی به بازار تبلت بر این نکته تاکید داشته است که آینده از آن تبلت ها خواهد بود و بلک بری نیز از این قافله عقب نخواهد ماند. play Book  دارای صفحه نمایش 7اینچی است و از این نظر می تواند کاربران خود را راضی کند.

به گفته مدیران این شرکت هنوز در خصوص سیستم عامل این محصول تصمیم گیری نشده است اما به احتمال بسیار زیاد این ویندوز است که بر تبلت های بلک بری فرمانروایی خواهد کرد.

ASUS Eee Pad Transformer

asus_eeepadtransformer_4

یکی از محصولات شرکت اسوس ASUS Eee Pad Transformer است که با صفحه نمایشی 10اینچی قرار است در بازار تبلت دنیا حضور داشته باشد .یکی از ایراداتی که به آی پد گرفته شده بود عدم وجود صفحه کلید برای این محصول بود اما ASUS Eee Pad Transformer در حالتی اختیاری به یک پایه و صفحه کلید اختصاصی مجهز می شود و خواهد توانست علاقه  کسانی را که هنوز به صفحات کاملا تاچ عادت نکرده اند جلب کند. این محصول به گفته طراحان خود، از انرژی برق به صورت کاملا بهینه استفاده می کند و همچنین باطری آن تا 16ساعت می تواند برای کاربر کارایی داشته باشد. همان طورکه گفتیم مدل Asus Eee Pad Transformer با صفحه نمایش IPS touchscreen قابلیت اتصال به کیبورد را دارد ! مثل Eee Pad MeMo این مدل هم اندروید 3,0 دارد همراه با 2 دوربین (1,2 و 5 مگاپیکسل) وایرلس USB  بلوتوث  کارت ریدر داخلی  پشتیبانی از فلش 10,1 و پردازنده Nvidia Tegra 2 dual core .

Asus Eee Pad MeMo

asus-eee-pad-memo-press-photo

یکی دیگر ازمحصولات شرکت اسوس Asus Eee Pad MeMoاست که دارای صفحه نمایشی 7اینچی است و با چیپست Qualcomm snapdragon . اندروید 3 (Honeycomb)  اجرای ویدئوهای 1080p و پشتیبانی از قلم .این تبلت 2دوربین دارد. 1.5 مگاپیکسل در جلو و 5 مگاپیکسل همراه با فلش LED در عقب به همراه پشتیبانی از HDMI برای اتصال به تلوزیون.این تبلت شانس خوبی در بین اندرویدی‌‌ها خواهد داشت .

Asus Eee Slate EP121

asus-eee-slate-ep121-windows-based-tablet

محصول بعدی شرکت اسوس  Asus Eee Slate EP121است که برخلاف مدل قبلی  ازویندوز 7 بهره می بردکه دارای صفحه نمایش 12,1 اینچی است و رزولوشن 1280 در 800 .پردازنده این تبلت Intel Core i5-470UM است همراه با GB 4مموری داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه SSD تا GB 64.از دیگر امکانات این تبلت بلوتوث 3,0 پورت Mini HDMI  کارت ریدر  2 پورت USB و وبکم 2 مگا پیکسلی .همچنین این تبلت یک اسپیکر داخلی و میکروفون هم دارد همراه با کارت گرافیک Intel HD .

Asus Eee Pad Slider

asus_eee_pad_slider

این آخرین تبلت معرفی شده توسط شرکت اسوس است . تبلتی که یک کیبورد QWERTY کشویی دارد. از دیگر قابلیت‌های Eee Pad Slider می‌توان به صفحه 1280 در 800  وزن 889 گرم  16?7 میلیمتر ضخامت  پردازنده Nvidia Tegra 2 dual core  اندروید 3.0  2دوربین  وایرلس و پشتیبانی از فلش 10.1 اشاره کرد.

ادامه دارد...

فراآوری: مریم نایب زاده

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:

mehrnews,vizviz.net و نشریه هفتگی علم روز