تبیان، دستیار زندگی
پیش‌تر شنیده شده بود که جلساتی در آمریکا برگزار شده و تصمیماتی گرفته شده که بر اساس آن فشار حقوق بشری بر ضد ایران قرار است تا حدودی جایگزین فشار بر سر پرونده هسته‌ای شود. شکست در فشارهای هسته‌ای بر ضد ایران، این بار غرب را واداشته تا به دنبال بهانه جدید ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمپین جرثقیل علیه ایران


پیش‌تر شنیده شده بود که جلساتی در آمریکا برگزار شده و تصمیماتی گرفته شده که بر اساس آن فشار حقوق بشری بر ضد ایران قرار است تا حدودی جایگزین فشار بر سر پرونده هسته‌ای شود. شکست در فشارهای هسته‌ای بر ضد ایران، این بار غرب را واداشته تا به دنبال بهانه جدید برای فشار بر ایران باشد.


اعدام

روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز در گزارشی به قلم "مارک دی. والاس"، ضمن اعتراف به شکست فتنه سبز در ایران نوشت: در ایران که دو سال پیش محل اعتراض‌های مردمی بود و تنها کشور ناآرام خاورمیانه بود، هیچ خبری نیست. اکثریت مردم ایران به شکل غریبی سکوت اختیار کرده‌اند!

این روزنامه آمریکایی – صهیونیستی در تحلیل چرایی فروکش کردن این اغتشاشات سعی کرده است تا از "چکش حقوق بشر" بر ضد ایران استفاده کرده و مذعی شده است: باید به این نکته اشاره کرد که یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌های حقوق بشر در تاریخ ایران در راه است! از زمان اولین اعتراض مردمی در میدان تحریر در قاهره، حاکمیت ایران سرکوب شدید شهروندان ایران را به شکلی جدی‌تر و خشن‌تر دنبال کرد. یکی از نمادهای این سرکوب، موج اعدام‌های گسترده و عمومی اخیر است که به شکل فزاینده‌ای در حال اجراست!

این روزنامه بدون اینکه سندی برای ادعای خود ارائه کند، در ادامه جوسازی بر ضد ایران نوشته است: آن چه از همه نگران کننده‌تر است و شاهدی است بر این که نظام حاکم بر ایران قصد دارد شهروندان ایرانی را بترساند، آمار بالای اعدام‌های ملاءعام است. سازمان عفو بین الملل می‌گوید فقط در چهار ماه اول سال جاری میلادی، ۱۳ تن در ملاءعام اعدام شده‌اند. در حالی که آمار کل اعدام‌های ملاءعام ایران در سال گذشته میلادی، ۱۴ مورد بوده است. تمامی این اعدام‌ها هم با جرثقیل انجام شده تا تمامی مردم حاضر در محل اعدام، آن را ببینند.

در ایران که دو سال پیش محل اعتراض‌های مردمی بود و تنها کشور ناآرام خاورمیانه بود، هیچ خبری نیست. اکثریت مردم ایران به شکل غریبی سکوت اختیار کرده‌اند!

این نشریه آمریکایی – صهیونیستی در ادامه مدعی شد: در پاسخ به وضعیتی که در آن نظام جمهوری اسلامی با اعدام سعی در ارعاب و ترس و ترور شهروندان ایران دارد، کمپین "اتحاد علیه ایران مجهز به سلاح اتمی" دست به ابتکار زد و کمپینی با عنوان "کمپین جرثقیل" را راه اندازی کرد.

اعدام

هدف این کمپین این است که سازندگان جرثقیل در تمامی دنیا را با کارهایی که نظام جمهوری اسلامی ایران با آن می‌کند، آشنا کند. از "شرکت لیبر" در سوییس گرفته، تا "ایکس سی ام جی" در چین و شرکت ژاپنی "تادانو" و "یو ان آی سی" هیچ‌کدام خبر نداشتند که از محصولات آنها برای اعدام در ملاءعام استفاده می‌شود و از این رو این شرکت‌ها از مصارف محصولاتشان باخبر می‌شوند. این شرکت‌ها باید فعالیت خود با ایران تا زمانی که عضوی از جامعه مدنی بین المللی نشده، قطع کنند.

بنابراین گزارش، شماری از این شرکت‌ها همین رویه را پیش گرفته و فعالیت خود با ایران را متوقف کرده‌اند. شرکت‌هایی چون ترکس و کاترپیلار در آمریکا و کوماتسو در ژاپن به روابط خود با ایران پایان داده‌اند!

پیش‌تر شنیده شده بود که جلساتی در آمریکا برگزار شده و تصمیماتی گرفته شده که بر اساس آن فشار حقوق بشری بر ضد ایران قرار است تا حدودی جایگزین فشار بر سر پرونده هسته‌ای شود. شکست در فشارهای هسته‌ای بر ضد ایران، این بار غرب را واداشته تا به دنبال بهانه جدید برای فشار بر ایران باشد.

از "شرکت لیبر" در سوییس گرفته، تا "ایکس سی ام جی" در چین و شرکت ژاپنی "تادانو" و "یو ان آی سی" هیچ‌کدام خبر نداشتند که از محصولات آنها برای اعدام در ملاءعام استفاده می‌شود و از این رو این شرکت‌ها از مصارف محصولاتشان باخبر می‌شوند!!

فرضا، اعدام قاتل پرونده سعادت‌آباد در ملاءعام که شخصی را ملاءعام با چاقو کشته بود، یکی از مواردی است که در این جوسازی در آن استفاده شده است چون اعدام در ملاءعام در ایران فقط در پرونده‌های حساس انجام می‌شود.

البته در شکست این تاکتیک نیز تردیدی نیست اما این تغییر رویکرد بسیار جالب است چرا که از این پس رسانه‌های غربی با دادن گاف‌هایی نظیر کمپین جرثقیل، موجبات تفریح و خنده مردم ایران را فراهم خواهند آورد.

بخش سیاست تبیان


منبع: جهان