تبیان، دستیار زندگی
کینکت مایکروسافت تحولی در بازی‌های ویدویی به وجود آورد. امروز به چند خبر پیرامون این گجت دوست داشتنی می‌پردازیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنسول‌ بازی و دیگر هیچ


کینکت مایکروسافت تحولی در بازی‌های ویدویی به وجود آورد. امروز به ارائه چند خبر پیرامون این گجت دوست داشتنی می‌پردازیم.

بالاخره XBOX 360 میتواند روی حافظه ی ابری شبکه ذخیره کند، PS3 هنوز باید منتظر بماند

کنسول‌ بازی و دیگر هیچ

بالاخره XBOX 360 دارای قابلیت سیو کردن بازی به طور مستقیم روی ابر شبکه شد. مایکروسافت این قابلیت را برای بازی های انتخاب شده فعال میکند.

تاکنون این قابلیت تنها برای بازی های XBOX Live Arcade فعال شده بود ولی در آینده ی نزدیک تمام بازی های XBOX 360 از این قابلیت جالب بهره مند میشوند. با ملحق شدن مایکروسافت به کلوپ سرویس های ابر شبکه، این روند تقریبا کامل شده است. سونی از ماه مارس به این کلوپ ملحق شده و متاسفانه نینتندو هنوز به این جمع ملحق نشده است.

گیمرها تاکنون نمیتوانستند از مکانی غیر از خانه ی خود به سیو بازی هایشان دسترسی داشته باشند ولی حالا با استفاده از ابر و ذخیره کردن سیو بازی روی آن میتوانند از هر مکانی به آن دسترسی پیدا کنند. دیگر نیاز نیست مموری کارت یا کنسول خود را دست بگیرند و به خانه ی دوستشان بروند!

کنترل ربات پرنده با کینکت

کنسول‌ بازی و دیگر هیچ

کینکت مایکروسافت فقط یک وسیله بازی نیست. با کمی فکر و ایده می بینید که چه استفاده هایی می توان از این محصول جدید به وجود آورد. و این ایده جدید یک گام دیگر برای کنترل ربات ها محسوب می شود. ‏

این ربات پرنده با کمک یک کینکت توسط حرکات بدن کنترل می شود. برای مشخص نمودن حرکات کافی است که دست هایتان را به اطراف حرکت دهید تا ربات از دستورات شما پیروی کند. جالب اینجا است که برای ایمنی کاربر هم یک منطقه پرواز ممنوع برای ربات تعریف شده که ربات پرنده را از ورود به منطقه ای که فرد کنترل کننده ایستاده منع می کند. ‏

این طرح نتیجه یک کار تحقیقاتی است که در زوریخ انجام شده. اما می توانید امیدوار باشید که طی چند سال آینده امکان کنترل ابزارهای مختلفی را با حرکات بدن در اختیار دارید. ‏

با تریمانت، همه چیز را همزمان داشته باشید

افرادی که از کنسول ها و لوازم جانبی مربوط به بازی خسته نمی شوند، حتما یک دغدغه بزرگ هم دارند. این که چگونه سنسور های حرکتی مربوط به کنسول هایشان را در کنار هم نگه دارند. برای این افراد تریمانت بهترین راه حل است.

کنسول‌ بازی و دیگر هیچ

معمولا سنسور های حرکتی را روی میزتلویزیون یا جایی بالاتر از آن قرار می دهیم و باید توجه داشت که وقتی که کار به سه سنسور از سه کنسول مختلف می رسد، نگهداری آن ها چه از نظر نظم چه از نظر پیدا کردن موقعیت کاربردی، کار سختی است. اما تریمانت (Trimount) مشکل شما را حل کرده و به شما کمک می کند که هر سه سنسور حرکتی موجود (شامل سنسور بار Wii، کینکت ایکس باکس و پلی استیشن Eye) را در کنار هم و بالای تلویزیون خود داشته باشید. با توجه به این که اکثر این سنسور ها و به ویژه کینکت، در ارتفاع بالاتر عملکرد بهتری از خود نشان می دهند، پس تریمانت به کاربردی تر شدن موقعیت ها نیز کمک شایانی خواهد کرد.

پس کافی است که تریمانت 30 دلاری را خریده و آن را به پشت تلویزیونتان بچسبانید و نگران هیچ چیز نباشید! بدون شک این گجت، به رغم عدم پیچیدگی تکنولوژیکی؛ ابزاری بسیار کاربردی برای گیمر ها به شمار می رود.

و در آخر یک خبر از رقیب ایکس باکس

سونی با کمک شریک تایوانی خود شروع به طراحی و تولید PlayStation 4 کرده است. کنترلرهای کنسول جدید PlayStation مانند Kinect خواهد بود و برای بازی با این کنسول نیازی به نگه داشتن دسته های Move ندارید. در ادامه زمان ورود این کنسول بازی جذاب به بازار و مشخصات بیشتر آن را بررسی خواهیم کرد.

شریک تایوانی PS4 سونی اعلام کرده که تولید این کنسول تا پایان امسال، آغاز می شود. البته این منبع اعلام نکرده که دقیقا در چه زمانی در سال آینده این محصول به بازار عرضه خواهد شد.

کنسول‌ بازی و دیگر هیچ

منابع مختلفی نام کنسول بعدی Play Station سونی را PS4 نامیده اند ولی خود کمپانی سونی هنوز خبر دقیقی از محصول جدید خود و نام آن عنوان نکرده است.

این منابع همچنین اعلام کردند این محصول، ابتدای سال 2012 به بازار عرضه می شود. اگر سونی این کنسول را ابتدای سال آینده به بازار عرضه کند، باید با رقیب خود یعنی Nintendo Wii U نیز رقابت کند تا بتواند به فروش خوبی در بازار جهانی دست یابد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

زومیت، گویا، نارنجی