تبیان، دستیار زندگی
شاید شما مادی گرا نباشید اما به هر حال، پول نقش مهمی در ازدواج دارد. معمولا افرادی که عاشق یکدیگر می‌شوند در رابطه با موضوع پول کمتر با یکدیگر صحبت می‌کنند، اما واقعیت این است که در یک زندگی عاشقانه هم پول نقش مهمی دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چطور از درآمد خواستگارتان سوال کنید؟


شاید شما مادی گرا نباشید اما به هر حال، پول نقش مهمی در ازدواج دارد. معمولا افرادی که عاشق یکدیگر می‌شوند در رابطه با موضوع پول کمتر با یکدیگر صحبت می‌کنند، اما واقعیت این است که در یک زندگی عاشقانه هم پول نقش مهمی دارد و باید درباره نگرش اقتصادی همسر آینده خود و توانمندی مدیریت مالی او اطلاعاتی داشته باشید.

چطور از درآمد خواستگارتان سوال کنید؟

فراموش نکنید که بلوغ اقتصادی یکی از بلوغ های لازم در ازدواج است. برای این که بدانید آیا همسر آینده شما به این بلوغ رسیده یا نه، باید چند سئوال از او بپرسید. این سوالات تمام مواردی را که شما مایل هستید راجع به مسائل مالی طرف مقابلتان بدانید برای شما روشن می کند بدون اینکه شخصی که از او این سئوالات را می‌پرسید ناراحت شود.

1- از برنامه های مالی که برای امسالتان داشته اید چه نتایجی گرفته اید؟

این سئوال را بدون هیچ گونه سانسوری از طرف مقابلتان بپرسید.

همسر آینده‌تان می‌تواند به این سئوال این چنین پاسخ دهد: نتایجی که مد نطر داشتم را به دست نیاوردم، یا بیش از نتایجی که فکر می‌کردم نصیبم شد، یا اینکه با کاری که امسال انجام دادم، حساب بانکی ام را برای چند سال غنی کرده ام، نتایج خوبی به دست نیاوردم اما از تلاش نا امید نمی‌شوم...

تمام این پاسخ ها قابل قبول است. بسیار مهم است که شخصی که با او ازدواج می‌کنید، تلاش و کوشش هایش را در هر سال افزایش دهد زیرا شما در هر سال مشکلات مالی‌تان زیادتر می‌شود، شما در سال دوم یا سومی که ازدواج کرده‌اید باید منتظر یک فرد جدیدی در خانواده‌تان باشید و با ورود فرزندتان، یک خانواده سه نفری خواهید شد. به همین دلیل قبل از اینکه با ورود فرزندتان مواجه شوید باید به فکر روزهای آتی‌تان باشید.

سئوالات را آرام آرام و یکی یگی بپرسید و در این راه استراتژی خاصی را اتخاذ کنید تا باعث ناراحتی طرف مقابلتان نشود. به همسرتان از همان ابتدا بیاموزید که باید در تمام مسائل مالی با یکدیگر مشورت داشته باشید زیرا همیشه گفته می‌شود دو فکر بهتر از یک فکر پاسخ می‌دهد

2- در حال حاضر چه مقدار پول در حساب بانکی‌تان دارید؟

این سوال بسیار صریح است. می توانید سؤال را تعدیل کنید تا توی ذوق طرف نخورد و فکر نکند آدم مادی گرایی هستید. در جواب این سوال پاسخ های مختلفی را می شنوید. ممکن است شخص مبلغ بالایی را بگوید، یا اینکه مبلغ کمی را عنوان کند یا بگوید خانواده اش مبلغی به حسابش ریخته اند یا حتی مدعی شود اصلا پولی در حساب بانکیش ندارد و هنگامی که شما دلیل این موضوع را بپرسید او پاسخ دهد: چون یک کارمند است و در یک شرکت کار می‌کند. به همین دلیل حقوق ثابتی را دارد و نمی‌تواند از آن مبلغی که می‌گیرد پولی را پس‌انداز کند.

با شنیدن پاسخ این سئوال شما متوجه خواهید شد که آیا قادر به زندگی با این شخص با این مشخصات مالی هستید یا خیر؟ اگر این موصوع را از ابندا متوجه شوید سریع تر می‌توانید تصمیم بگیرید. یا بر عکس افراد زیادی هسند که تنها مسئله ای که برای شان اهمیت دارد خود شخصی است که می‌خواهند با او ازدواج کنند نه درآمد مالی ماهیانه او.

3- برای زندگی آینده‌تان از لحاظ مالی چه تصمیماتی را دارید؟

البته این سئوال در وهله اول به سن شخص بستگی دارد و بعد به شغل همسر آینده‌تان. چون در بعضی از مشاغل جای پیشرفت بسیار دیده می‌شود. اما در مشاغلی مانند کارمند ادارات نهایتا پیشرفتی که وجود دارد بالاتر رفتن درجه شخص است که حداکثر با افزایش حقوق کمی همراه است اما در مشاغل آزاد جای پیشرفت بیشتری دیده می‌شود پس در این سئوال به این دو نکته ای که توضیح داده شد دقت بفرمایید.

4- آیا از لحاظ مالی این توقع را دارید که من نیز در این مسیر با شما همراه شوم و در محیط بیرون شغلی را داشته باشم؟
چطور از درآمد خواستگارتان سوال کنید؟

معمولا پاسخی که در رابطه با این سئوال از آقایان می‌شنوید مثبت است زیرا به دلیل شرایط سختی که بر اوضاع مالی افراد حاکم است،آقایان برای این که پیشرفت مالی‌تان سریع تر باشد با کار کردن بیرون از خانه ی، خانم های شان موافق هستند. اگر خانم و آقا هر دو شاغل باشند و در محیط بیرون کار کنند مسلما زندگی شان با پیشرفت های سریعتری روبرو می‌شود.

صحبت هایی که در بالا مطرح شد را باید در شرایط مناسب از همسرتان یا نامزدتان بپرسید زیرا اگر شرایط مناسبی نباشد، شما پاسخ هایی قانع کننده ای را نیز نخواهد شنید. و شاید حتی این بحث به ناراحتی و دلخوری یکی از شما دو نفر به پایان برسد.

پس در نتیجه شرایط را بسنجید بعد سئوال را بپرسید. سئوالات را آرام آرام و یکی یکی بپرسید و در این راه استراتژی خاصی را اتخاذ کنید تا باعث ناراحتی طرف مقابلتان نشود. به همسرتان از همان ابتدا بیاموزید که باید در تمام مسائل مالی با یکدیگر مشورت داشته باشید زیرا همیشه گفته می‌شود دو فکر بهتر از یک فکر پاسخ می‌دهد.

در تمام مسائل مالی‌تان با همسرتان یک دل باشید، اگر شاغل هستید، مبلغ حقوقی را که می‌گیرید به درستی به او انتقال دهید نه این که کم تر بگویید. اگر موقعیت مالی خوبی ندارید هیچ گاه دیکران را با خودتان مقایسه نکنید و مخصوصا این موضوع را در حضور همسرتان مطرح نسازید زیرا باعث می‌شود که او اعتماد به نفسش را از دست دهد و احساس کند که تلاش هایی که تا کنون برای شما و زندگی‌تان انجام داده است بی هیچ ارزشی بوده است.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از همپرواز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.