تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال ایران با متحمل شدن شکست برابر چین از صعود به مرحله دوم رقابت‌های زیرگروه لیگ جهانی برای کسب سهمیه حضور در بیست و سومین دوره این مسابقات بازماند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رویایی که محقق نشد


تیم ملی والیبال ایران با متحمل شدن شکست برابر چین از صعود به مرحله دوم رقابت‌های زیرگروه لیگ جهانی برای کسب سهمیه حضور در بیست و سومین دوره این مسابقات بازماند.


والیبال ایران

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و چین در چارچوب مرحله نخست رقابت‌های انتخابی لیگ جهانی 2012 و برای تعیین نماینده قاره آسیا امروز دوشنبه در شانگهای برگزار شد و با شکست 3 بر یک ملی‎پوشان کشورمان به پایان رسید.

دفاع متزلزل و ناقص همراه با سرویس های بی هدف از مهمترین عوامل شکست تیم ملی ایران بود. نتیجه کامل دیدار تیم‌های ایران و چین به شرح زیر است:

* ایران یک - چین 3

(16 بر 25)، (25 بر 23)، (18 بر 25) و (19 بر 25)

تیم ملی والیبال در حالی متحمل این شکست شد که در جریان بازی‌های  آسیایی گوانگجو موفق به شکست چینی‌های میزبان شده بود. در هر صورت با برگزاری دیدار امروز چین به عنوان نماینده آسیا حریف مصر در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی لیگ جهانی شد و تیم ملی کشورمان از دور رقابت‌ها حذف شد تا بازهم والیبال ایران از حضور در معتبرترین لیگ جهانی بازبماند.

دیدار برابر چین نخستین دیدار رسمی تیم ملی والیبال کشورمان با سرمربیگری خولیو ولاسکو بود.

تیم ملی والیبال کشورمان دو سال پیش هم با موافقت FIVB فرصت حضور در رقابت‎های زیرگروه لیگ جهانی را به دست آورد اما نتوانست از این فرصت برای کسب سهمیه استفاده کند. آن زمان گذر از مصر در مجموع دو دیداری که در قاهره برگزار شد و پس از آن پیروزی برابر ژاپن در قالب دیدارهای رفت و برگشت، شرط حضور ایران در فهرست لیگ جهانی بود.

البته ایران به طور همزمان درگیر مرحله نهایی مسابقات انتخابی برای پیکارهای2010 قهرمانی جهان (ایتالیا) هم بود. ملی‎پوشان والیبال سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورند اما به خاطر فشردگی بازی‎ها، خستگی ناشی از آن و فرصت کمی تا زمان دیدار با مصری‌ها داشتند نتایج دیدارهای برگزار شده در قاهره را واگذار کردند و به دیدار با ژاپن برای ورود به لیگ جهانی نرسیدند.

مسابقات زیرگروه لیگ جهانی برای تعیین تیم های صعود کننده به بیست و سومین دوره این رقابت ها برگزار می شود.

بیست و سومین دوره مسابقات لیگ جهانی 25 می تا 8 ژوئیه سال 2012 در سالن 16 هزار نفری"صوفیا نشنال اسپورت" بلغارستان برگزار خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان

منبع: مهر