تبیان، دستیار زندگی
جاده امام خمینی بخشی از مسیر فرودگاه بین‌المللی بیروت است که به جاده شهید عماد مغنیه ختم می‌شود که جاده مزبور نیز به قلب منطقه شیعه نشین بیروت یعنی اتو استراد شهید سید هادی نصرالله منتهی می‌گردد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جاده امام خمینی در بیروت


جاده امام خمینی بخشی از مسیر فرودگاه بین‌المللی بیروت است که به "جاده شهید عماد مغنیه " ختم می‌شود که جاده مزبور نیز به قلب منطقه شیعه نشین بیروت یعنی "اتو استراد شهید سید هادی نصرالله " منتهی می‌گردد.


جاده امام خمینی بخشی از مسیر فرودگاه بین‌المللی بیروت است که به "جاده شهید عماد مغنیه " ختم می‌شود که جاده مزبور نیز به قلب منطقه شیعه نشین بیروت یعنی "اتو استراد شهید سید هادی نصرالله " منتهی می‌گردد.

امام خمینی-بیروت

به گزارش فارس از بیروت، 72سال پیش، به سال 1312، مجتهدی 31 ساله، از شهر قم عازم انجام فریضه حج شد و برای سفر خود مسیر جبل عامل را برگزید. جبل عامل در آن سال‌ها بخشی از ایالت شام از امپراتوری عثمانی بود .وی در طول راه چند شبی را در بیروت به سر برد و در همین شهر نامه‌ای خطاب به همسرش در قم نگاشت.

امروز پس از گذشت یک قرن ، این نامه تنها سند تاریخی به شمار می‌رود که از حضور کوتاه امام روح الله خمینی در سرزمینی که امروز لبنان نامیده می‌شود حکایت می‌کند. گرچه در آن سالیان دور ، پای حضرت روح الله تنها چند روز و در مسیر ادای یک فریضه توحیدی به لبنان رسید اما درست نیم قرن بعد، اندیشه امام خمینی چنان در لبنان پا گرفت و ریشه دواند که امروز به جزئی جدایی ناپذیر از تاریخ لبنان تبدیل شده است.

حتی طوایف غیر مسلمان و غیر شیعه لبنان هم نمی‌توانند از تأثیر تاریخی حضرت روح الله در لبنان چشم پوشی کنند. فرزندان معنوی آن بزرگوار، چنان آرمانش را در لبنان به منصه ظهور رساندند که به جرات می‌توان ادعا کرد که لبنان هم به بخشی غیر قابل تفکیک از تاریخ نهضت امام خمینی بدل شده است.

چند سالی است که فرزندان معنوی حضرت روح الله در لبنان ، یکی از جاده‌های بزرگ حومه جنوبی پایتخت لبنان را به نام امام خمینی مزین کرده‌اند. این جاده در حقیقت بخشی از مسیر فرودگاه بین‌المللی بیروت است که از حومه جنوبی بیروت می‌گذرد.

چند سالی است که فرزندان معنوی حضرت روح الله در لبنان ، یکی از جاده‌های بزرگ حومه جنوبی پایتخت لبنان را به نام امام خمینی مزین کرده‌اند. این جاده در حقیقت بخشی از مسیر فرودگاه بین‌المللی بیروت است که از حومه جنوبی بیروت می‌گذرد. تمامی مسافرانی که در فرودگاه بین‌المللی بیروت پیاده شده و قصد عزیمت به مرکز این شهر را دارند الزاماً از این جاده طی مسیر می‌کنند و نام و تصویر نورانی حضرت روح الله مشاهده می‌نمایند.

نکته قابل توجه این است که جاده امام خمینی ، به "جاده شهید عماد مغنیه " ختم می‌شود که جاده مزبور نیز به قلب منطقه شیعه نشین بیروت یعنی "اتو استراد شهید سید هادی نصرالله " منتهی می‌گردد.

بخش سیاست تبیان


منابع: الف