تبیان، دستیار زندگی
ش بزرگ امام حسین (ع) تجلیل از استاد خوشنویسی" حسین رسام" پایان جشنواره خوشنویسی غدیر 8 کشور جهان در همایش بزرگ امام حسین (ع) همایش بزرگ امام حسین (ع) با همت مجمع جهانی اهل بیت (ع) در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ( اول...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8 کشور جهان در همایش بزرگ امام حسین (ع)

همایش بزرگ امام حسین (ع) با همت مجمع جهانی اهل بیت (ع) در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ( اول و دوم محرم ) در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش ایران ، حجة الاسلام موسوی دبیر همایش با اعلام این خبر ، هدف از برپایی همایش امام حسین (ع) را زنده نگه داشتن راه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ارج نهادن به سال عزت و افتخار حسینی (ع) ذکر کرد و افزود : در همایش بزرگ امام حسین (ع) مقالات متعددی پیرامون ابعاد شخصیت اباعبدالله الحسین (ع) و حماسه عاشورا ارائه می گردد و 230 مقاله ی علمی در قالب 14 کتاب در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی هم چنین گفت : علاوه بر ایران در هشت کشور جهان همایش بزرگ امام حسین (ع) با امکانات شیعیان همان کشورها برپا خواهد شد.


تجلیل از استاد خوشنویسی" حسین رسام"

تهران – از حسین رسام استاد خوشنویسی با حضور معاون امور مجلس و هماهنگی استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در تالار مجتمع فرهنگی وهنری تبریز تجلیل شد.

حسین رسام حقیقی در سال 1318 در شهر تهران دیده به جهان گشود و مدت 35 سال است که در رشته خوشنویسی به صورت رسمی فعالیت می کند.

وی نخستین انگیزه ی خود به هنر خوشنویسی را تشویق های نخستین معلمش ، مادر و معلم خوشنویسی اش ( زنده یاد استاد"علی آقا حسینی"  ) می داند.

رسام در سال های 1346 تا 1350 به انجمن خوشنویسان ایران در تهران پیوست و از محضر استادانی چون زنده یاد" سید حسن و سید حسین میرخانی" و" علی اکبر کاوه" کسب فیض کرد.

در سال 1353 با دعوت انجمن خوشنویسان ایران و وزارت فرهنگ و هنر وقت برای تشکیل کلاس خوشنویسی به تبریز آمد و تدریس خود را با 30 هنرجو آغاز کرد.

در سال 1364 این کلاس ها به صورت رسمی به شعبه انجمن خوشنویسان ایران در تبریز تبدیل شد.


پایان جشنواره خوشنویسی غدیر

تهران – دومین جشنواره خوشنویسی غدیر ، منطقه شمال و شمال غرب کشور روز شنبه در تالار مجتمع فرهنگی و هنری تبریز با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

در این جشنواره از 178 خوشنویس برتر در گرایشهای مختلف خطاطی قدردانی شد.

ایجاد همدلی ، تبادل تجربیات و ارائه ره آوردهای نوین هنری از ویژگی ها و اهداف این جشنواره اعلام شده است.

موضوعات این جشنواره نیز در خصوص آیات ، احادیث ، اشعار ، کلمات قصار ، بیانات ، رهنمودها و اشعار منسوب به حضرت علی (ع) بود.

خوشنویسان ، آثار خود را با خطوط نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، نسخ ، ثلث ، نقاشی خط ، ابتکارات و نوآوریهای این هنر در این جشنواره ارائه کرده بودند.

خوشنویسان و هنرمندان این جشنواره از استان های آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل ، گلستان ، گیلان ، مازندران ، زنجان و خراسان بودند.