تبیان، دستیار زندگی
یک روان شناس گفت: رفتار افراد بدحجاب اعم از سبک پوشش و نوع آرایش آن‌ها جامعه به خصوص نوجوانان را دچار دوگانگی می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بدحجابی، تسامح یا مقابله؟


یک روان شناس گفت: رفتار افراد بدحجاب اعم از سبک پوشش و نوع آرایش آن‌ها جامعه به خصوص نوجوانان را دچار دوگانگی می‌کند.


بدحجابی

اسفندیار مرزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس با بیان اینکه بدحجابی رفتاری است که جامعه را دچار انحراف اخلاقی می‌کند، اظهار داشت: اکثر جمعیت جامعه ما را جوانان تشکیل می‌دهند و رفتار افراد بدحجاب اعم از سبک پوشش و نوع آرایش آن‌ها جامعه را دچار دوگانگی می‌کند.

وی افزود: وقتی نوجوان حضور افرادی با پوشش نامناسب در جامعه را مشاهده می‌کند، برای وی این پرسش مطرح می‌شود که پوشش مناسب به چه نوع پوششی گفته می‌شود؛ پوششی که در آموزه‌های دینی وجود دارد یا پوششی که توسط برخی افراد استفاده می‌شود.

این روان شناس با بیان اینکه بی‌حجابی و رواج پوشش نامناسب در جامعه، حجاب و رفتارهای اخلاقی را با چالش روبه‌رو می‌کند، گفت: باید در جامعه مدیریت فرهنگی حاکم باشد؛ اگر به هر فردی اجازه دهیم با هر نوع پوششی در جامعه حاضر شود، به نوعی ارزش‌های خود را زیر سؤال برده و به توسعه فساد و فحشا کمک کرده‌ایم.

مرزآبادی با تأکید بر اینکه باید بر رفتارهایی که با اصول اخلاقی جامعه همخوانی ندارد، نظارت داشته باشیم، بیان کرد: بسیاری از مردم رواج رفتارهای غیر اخلاقی را در جامعه نمی‌پسندند.

وقتی نوجوان حضور افرادی با پوشش نامناسب در جامعه را مشاهده می‌کند، برای وی این پرسش مطرح می‌شود که پوشش مناسب به چه نوع پوششی گفته می‌شود؛ پوششی که در آموزه‌های دینی وجود دارد یا پوششی که توسط برخی افراد استفاده می‌شود

وی با اشاره به اینکه حجاب برای افراد جامعه ما دارای اهمیت فراوانی است، اضافه کرد: این موضوع که پوشش زنان با آرمان‌های جامعه در تعارض نباشد، برای افراد جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گروه‌های بدحجاب و بد پوشش در جامعه به سه گروه تقسیم می‌شوند که گروه نخست مهاجمانی هستند که آگاهانه در ازای دریافت حقوق و دستمزد به مانکن تبدیل شده و با آرایش و ظاهری نامتعارف درصدد بدنام کردن جامعه در رسانه‌ها هستند. گروه دوم را افراد متخلف و قانون شکن تشکیل می‌دهند که با آگاهی اقدام به بد پوششی می‌کنند و گروه سوم افراد بی خبر هستند که از روی تقلید نوع پوشش خود را انتخاب کرده و بدون اطلاع خلاف می‌کنند.

بخش اجتماعی تبیان


منبع: فارس