تبیان، دستیار زندگی
در عالم طلبگی سعی کنید که اهل ابتکار باشید تا از این طریق به پختگی لازم رسیده و برای جامعه خود مفید باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابتکار در  تبلیغ
همایش مناسبات حوزه و نظام اسلامی

در عالم طلبگی سعی کنید که اهل ابتکار باشید تا از این طریق به پختگی لازم رسیده و برای جامعه خود مفید باشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم توجه طلاب به بهره‌گیری از ابزار روز در راستای امر تبلیغ تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع دانش‌پژوهان مرکز تخصصی مهدویت گفت: ورزش کردن به ویژه داشتن مهارت در سه رشته شنا، سوارکاری و تیراندازی خیلی خوب و بلکه لازم است،

اما طلبه‌ها سعی کنند از لغویاتی همچون تماشای ورزش و کارهای بیهوده به طور جدی بپرهیزند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه طلاب به بهره‌گیری از ابزار روز در راستای امر تبلیغ افزود: در عالم طلبگی سعی کنید که اهل ابتکار باشید تا از این طریق به پختگی لازم رسیده و برای جامعه خود مفید باشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه طلبه‌های امروزی باید به مراتب با سوادتر از طلبه‌های قدیم باشند، اظهار کرد: امروز وجود نظام جمهوری اسلامی، ولی فقیه و حوزه‌های علمیه در این کشور نعمت است و ما اگر طبق آیات قرآن کریم قدردان نعمت نباشیم، ضرر می‌کنیم و دچار خسران می‌شویم.

وی اضافه کرد: به لطف الهی امروز امکانات زیادی برای طلاب و مبلغان در کشور فراهم است و این شرایط استثنایی برای هیچ کدام از انبیا مهیا نبوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: هر چه زمان می‌گذرد قدر روحانی در جامعه ما بیشتر فهمیده می‌شود، بنابر این نباید از وجود برخی ناهنجاری‌های فرهنگی در کشور و یا برخی اهانت‌ها به روحانیت نگران بود.

وی همچنین با اشاره به لزوم استفاده طلاب از تشبیهات و تمثیلات در سخنرانی‌ها برای جذب بیشتر مخاطبان، ابراز کرد: تبلیغ از آن دسته مسایلی است که نیازمند اخلاص است و باید به آن اهتمام داشت،

البته قطعاً اخلاص در کارها ضمن اینکه موجب تأثیرگذاری بیشتر می‌شود، عمل صالحی نیز در پرونده انسان محسوب می‌شود.

ورزش های مخصوص طلاب

توجه به ورزش همیشه در میان روحانیان وجود داشته, گروهی مخالف و گروهی مخالف. در میان مراجع هم این دو طیف بوده: گروهی فقط  به تدریس و مطالعه  مشغول و گروهی کنار تحصیل و تدریس به ورزش نیز توجه داشته اند. در میان مراجع دهه اخیر نیزاین دو نگاه آثارش را نشان داده و تفاوت توانایی جسمی آنها خود گواه ضرورت توجه به این بخش  است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، طی سخنانی در جمع دانش پژوهان مرکز تخصصی مهدویت حوزه گفت:

 نباید از برخی اهانت ها به روحانیت نگران بود

تهیه و تنظیم : گروه حوزه علمیه تبیان