تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان از تشکیل 131 خانه قرآن روستایی در استان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

131خانه قرآن روستایی در گیلان تشکیل شد

حجت الاسلام جمال یاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان از تشکیل 131 خانه قرآن روستایی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام جمال یاری 18 تیر جاری و در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تاسیس 36 موسسه قرآنی در استان افزود: در این بخش دوره های آموزشی تحت عنوان " تربیت معلم قرآن کریم، آموزشیار روخوانی، مفاهیم و قرائت تخصصی، طرح تفسیر بینات، جشنواره قرآنی کودک، نوجوان و جوان و نهضت قرآن آموزی با تعداد 190 دوره در سطح استان برگزار شد که در مجموع هفت هزار و 276 نفر در این دوره ها شرکت کردند.

وی همچنین با تشریح برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در اجرای اصل 44 قانون اساسی، این سازمان گام های مؤثری برداشته و با برنامه ریزی مناسب و تشکیل مؤسسات قرآنی در شهرها و خانه های قرآنی در روستاها وبا نظارت دقیق، فعالیت های قرآنی را به این مؤسسات و مراکز مردمی واگذار کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه تشریح عملکرد سازمان در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی یاد آور شد: در زمینه هیئت های مذهبی و مداحان نیز با تشکیل شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان فعالیت این امور به خود آنان واگذار شده و تنها اداره کل تبلیغات اسلامی حامی و ناظر فعالیتهاست.

وی افزود: اعضای شورای مرکزی هیئت ها از سوی مسئولان هیئات مذهبی و با برگزاری انتخابات مشخص و به خوبی امور هیئت ها ی مذهبی را اداره می کنند و در سال گذشته دومین دوره انتخابات کانون مداحان با شکوه خاص به صورت سراسری در کل استان برگزار شد.

یاری ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی برای مسئولان تشکلهای دینی، شناسایی آسیب های موجود در استان با حضور هیئت های محوری، تشکیل جلسات منظم ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی، صدور مجوز به تشکل های دینی واعزام تعدادی از مداحان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب از دیگر فعالیت این بخش است.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در دهه اخیر در به روز شدن و پاسخگویی به نیاز امروز جامعه به ویژه جوانان ونوجوانان گام های مؤثر وارزشمندی برداشته که پایگاه اطلاع رسانی تبیان گیلان یکی از این تحولات است و هم اینک ماهانه تعداد زیادی بازدید کننده دارد.

تنظیم: هومن بهلولی