تبیان، دستیار زندگی
می ورزش نقش دارند دبیر کل کمیته ملی المپیک با تاکید بر اطلاع رسانی در عرصه ورزش ، گفت: در سطح جهان ، اطلاع رسانی  بعد از کشاورزی و صنعت حرف اول را می زند و این امر نشان می دهد که باید از فضای ایجاد شده در زمینه پیشرفت عل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه کتاب و فناوریهای آموزشی- ورزشی

بهرام افشار زاده: اینترنت و شبکه های ماهواره ای در ارتقای علمی ورزش نقش دارند

دبیر کل کمیته ملی المپیک با تاکید بر اطلاع رسانی در عرصه ورزش ، گفت: در سطح جهان ، اطلاع رسانی  بعد از کشاورزی و صنعت حرف اول را می زند و این امر نشان می دهد که باید از فضای ایجاد شده در زمینه پیشرفت علمی ورزش کشور استفاده و سعی کنیم که مربیان و مسئولین ورزشی خود را به اطلاعات روز دنیا نزدیک کنند.

بهرام افشار زاده، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و فناوریهای آموزشی – ورزشی افزود: این نمایشگاه در حرکت رو به رشد فکری مربیان و ورزشکاران بسیار مثمر ثمر خواهد بود، به طوری که وقتی از کتابها بازدید می کنند،  می توانند زمینه های علمی خود در موضوعهای مختلف ورزشی را افزایش دهند.

وی همچنین تصریح کرد: زمانی که ما از اطلاعات روز دنیا و مسایل پیشرفته ورزش و تکنولوژی آن آشنا باشیم، درتصمیم گیریها برای مسابقات و نوع حرکت به سوی پیشرفت بسیار موفق خواهیم بود و در صدد هستیم که نگرش سنتی را که سینه به سینه در بین ورزشکاران گشته است، از بین ببریم و فکری نو و جدید در بین آنان ایجاد کنیم.

افشار زاده در خصوص میزان تاثیر برگزاری این نوع همایشها در علمی کردن ورزش کشور، خاطر نشان کرد: وقتی که مربیان، روسای فدراسیونها و اساتید دانشگاهها در این نمایشگاهها شرکت می کنند با علم روز ورزش آشنا می شوند که باعث رشد کیفی مثبت ورزش کشور خواهد بود، به طوریکه این اثر مثبت کیفی روند قهرمانی و قهرمان پروری را رشد خواهد داد.

وی با تاکید بر ارتقاء سطح علمی مربیان و مسئولان ورزشی گفت: معمولا اطلاع از پیشرفته ترین علوم و استفاده از اینترنت و شبکه های ماهواره ای می تواند اطلاعات مربیان و مسئولان ورزشی را افزایش دهد و آنها را به علم روز ورزش مسلح کند تا این افراد تصمیم های بهتری اخذ کنند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه باید خودمان را به پیشرفتهای علمی جهان نزدیک کنیم، افزود: معتقدم که باید خود را به علم روز جهان وصل کنیم و تا ضمن اطلاع از پیشرفته ترین علوم دانشگاهی، همکاری بین دانشگاههای مختلف را افزایش دهیم. همچنین این نوع نمایشگاهها را برای اطلاع و آشنایی تمام مردم در اقصی نقاط کشور، باید درمراکزاستانها برگزار کنیم تا بتوانیم به پیشرفت ورزش کشور کمک کنیم.