تبیان، دستیار زندگی
جای برانكو بودم سامره را دعوت می‌كردم بدون شك اگر در تیم دیگری كه شرایط بهتری به لحاظ فنی نسبت به الشعب داشت بازی می‌كرد و حداقل همبازی هایش مثل هفته‌های اول لیگ با او همكاری می‌كردند ، الان به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی سامره: از پرسپولیس پیشنهاد دارم

جای برانكو بودم سامره را دعوت می‌كردم


بدون شك اگر در تیم دیگری كه شرایط بهتری به لحاظ فنی نسبت به الشعب داشت بازی می‌كرد و حداقل همبازی هایش مثل هفته‌های اول لیگ با او همكاری می‌كردند ، الان به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ امارات قرار می‌گرفت.

علی سامره مهاجم ایرانی تیم الشعب امارات معتقد است كه برانكو باید حداقل یك بار هم به او میدان می‌داد. به هر حال وی در فصل نقل و انتقالات لیگ امارات و لیگ ایران یكی از چهره‌های خبرساز خواهد بود.

گفت و گوی او را با گروه فوتبال خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)؛ در زیر می خوانید:

 لیگ امسال امارات را چطور ارزیابی می‌كنید؟

شك نكنید كه نسبت به سال گذشته بسیار سخت‌تر شده است، تیم‌ها رشد كرده‌اند و مطمئن هستم سال آینده از همین هم مشكل‌تر و بازی‌ها نزدیك‌تر می‌شود. این موضوع روی تیم ملی آنها هم تأثیر گذار خواهد بود.

 چطور؟

همین الان 3-2 بازیكن امید ما كه عضو تیم امید امارات هستند بسیار خوب كار می‌كنند و با حضور آنها تیم الشعب طی یكی، دو سال آینده قدرتمند خواهد شد.

اگر همین روند را در تیم‌های پایه‌شان ادامه دهند تیم ملی‌شان دو تا سال آینده بالاتر از خیلی از تیم‌های مطرح قرار می‌گیرد.

 از عملكرد خودت راضی هستی؟

بله، من حتی می‌توانستم شرایطم از این هم بهتر باشد اما نشد كه البته دلایل زیادی دارد.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده، حدود چهار بازی است كه به من پاس نمی‌دهند. در بهترین شرایط گلزنی ام هم باشم،‌ توپ را به بازیكن دیگری می‌دهند. شما اگر فیلم بازی‌های ما را تماشا كنید حتماً متوجه این موضوع می‌شوید.

 تو اعتراضی به این موضوع نداشتی؟

چرا وقتی می‌گویم چرا به من پاس نمی‌دهند می‌گویند فلان بازیكن در شرایط بهتری قرار داشت.

 مربی تیم هم متوجه شده؟

حتماً مگر می‌شود اما چه كار می‌تواند بكند.

 چقدر شانس برای كسب عنوان آقای گلی داری؟

الان رقابت خیلی نزدیك است دو بازیكن از شارجه و الجزیره با یكی، دو گل اختلاف در صدر قرار دارند و باید دید در سه بازی باقیمانده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. اگر باز هم با من همكاری نكنند قطعاً شانس من كمتر می‌شود.

البته انجام بازی در ساعت 8 شب هم مشكل است به نظرم اگر ساعت 5 بعدازظهر باشد به خاطر پایین بودن میزان شرجی بودن هوا خیلی بهتر می‌شد. البته من طی یك سال و نیم گذشته 32 گل برای الشعب زده‌ام.

 با این حال تیم الشعب جایگاه نهمی را به خود اختصاص داده‌است...

جایگاه خوبی نیست اما اكثر بازیكنان ما بی‌انگیزه شده‌اند و مكان هفتم با هشتم برایشان فرقی ندارد. آنها منتظرند پس از این سه بازی لیگ تمام شود.

 دلیل پیشرفت سامره طی یكسال گذشته چه بوده؟

تمركز و تمرینات بیشتر كمك می كند تا بتوانم بازی‌های خوبی را ارائه دهم.

 ولی با این شرایط به تیم ملی دعوت نشدی؟

برای من خوب بازی كردن مهم بود و تمام تلاشم را برای این مهم كردم، به هر حال قسمت نبود و امروز به عنوان یك ایرانی برای تیم ملی كشورم آرزوی موفقیت می‌كنم.

 اگر جای برانكو بودی علی سامره فعلی را به تیم ملی دعوت می‌كردی؟

حتماً دعوت می‌كردم، شما به لیست نگاه كنید یازده بازیكن تیم ملی چند سال است كه دست نخورده‌اند. اما من وجدانم راحت است كه تمام تلاشم را كردم اما دیگر چه كار باید می‌كردم.

 به هر حال بازی در جام جهانی آرزوی هر فوتبالیستی است؟

صد در صد، اما به خدا قسم اگر دعوت می‌شدم اینقدر خوشحال نمی‌شدم كه الان دعوت نشدم ناراحت باشم. از كجا معلوم كه پس از دعوت شدن خط نمی‌خورم و یا روی سكوها نمی‌رفتم.

 به نظر تو جای چه كسانی در تیم ملی خالی است؟

طبیعی است كه همیشه تعدادی از بهترین‌ها بیرون می‌مانند. به نظرم مبعلی، باقری و فرهاد مجیدی هم شایسته دعوت شدن بودند.

 حالا با دعوت نشدن به تیم ملی انگیزه‌ات كمتر نمی‌شود؟

اصلاً من دوست دارم همیشه در بالا قرار بگیرم و به همین دلیل هم خوب تمرین می‌كنم.

 با سه بازی دیگر قراردادت به پایان می‌رسد برای فصل آینده چه تصمیمی گرفتی؟

باشگاه الشعب خواهان تمدید قراردادم شده است و من هم پیشنهادم را داده‌ام كه هنوز جواب نداده‌اند. یكی، دو تیم هم صحبت كرده‌اند اما فكر می‌كنم نهایتاً تا دو هفته دیگر همه چیز مشخص شود. اگر هم به توافق نرسم به تهران می‌آیم چون هیچ عجله‌ای برای عقد قرارداد ندارم.

 از تیم‌های داخلی هم پیشنهاد داری؟

بله چند تیم با من صحبت كرده‌اند.

مثلاً صباباتری و پرسپولیس ...

از صباباتری پیشنهاد ندارم اما پرسپولیس با من صحبت كرده است و شنیده ام تیم خوبی را در فصل آینده خواهند بست، ولی همانطور كه گفتم هیچ تصمیمی برای آینده‌ام نگرفته‌ام و در واقع اولویت با تیم‌های اماراتی است.

 قضیه حضور عنایتی در الشعب چقدر صحت دارد و این امكان هست كه دوباره در كنار هم بازی كنید؟

این طور كه شنیدم رضا از امارات پیشنهاد دارد اما تیمش را نمی‌دانم. به هر حال او مهاجم بزرگی است كه می‌تواند در اینجا موفق باشد. من هم خوشحال می‌شوم كه او بیاید.

 عملكرد لژیونرهای ایرانی را در لیگ امارات چطور دیدی؟

ببینید تمام بازی‌های الشباب روی حركات ایمان مبعلی می‌چرخد و اكثر پاس‌های منجر به گل او را او می‌دهد.

و بازی اولادی چگونه بود؟

این بازیكن در اوایل حضورش خیلی بهتر كار می‌كرد، به هر حال یكی از خوب‌های الشباب بوده و جا برای پیشرفت دارد.

 عملكرد نكونام را چطور ارزیابی می كنی؟

جواد غیر از یك بازی عملكرد بسیار خوبی داشت و شایستگی‌اش را هم بعد از جدایی از الوحده در الشارجه هم نشان داد.

از فرهاد مجیدی هم صحبت كن؟

اینجا فرهاد را خیلی دوست دارند در اكثر تیم‌ها صحبت او می‌شود من بازی‌هایش را دیدم و به نظرم فصل خوبی را پشت سر گذاشته است.

 در مورد قهرمانی استقلال در لیگ پنجم چه نظری داری؟

استقلال حقش بود كه قهرمان شود، در سالی كه اكثر تیم‌ها برخلاف سال گذشته افت كرده بودند، استقلال بهتر از قبل كار كرد و قهرمان شد. در واقع اگر این تیم قهرمان نمی‌شد باید تعجب می كردیم.

 با این بضاعت در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه می‌گیرند؟

الان بازی‌ها راحت‌تر از قبل شده و استقلال می‌تواند با چند بازیكن باتجربه و رفع نقاط ضعفش و جذب دو، سه بازیكن خوب یكی از مدعیان قهرمانی باشد.

ضمن اینكه تمام تیم‌های عربی از نام پرسپولیس و استقلال می‌ترسند و این یك امتیاز بزرگ برای ما می‌باشد.

 به طور دقیق تیم آینده‌ات چه زمانی مشخص می‌شود؟

ببینید باشگاه الشعب چند وقت پیش رقم پیشنهادی‌اش را گفت و من هم پیشنهاد خودم را دادم، فكر می‌كنم تا هفته آینده جواب نهایی را می‌دهند در غیر این صورت تا پایان لیگ صبر می‌كنم.