تبیان، دستیار زندگی
كل سهام باشگاه فرهنگی ـ ورزشی راه‌آهن تهران كه در فرابورس عرضه شد را محمدی‌فر فعال صنایع غذایی در استان خراسان رضوی خریداری كرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین تیم فوتبال خصوصی شد


كل سهام باشگاه فرهنگی ـ ورزشی راه‌آهن تهران كه در فرابورس عرضه شد را "محمدی‌فر" فعال صنایع غذایی در  استان خراسان رضوی خریداری كرده است.


راه آهن

روز یك‌شنبه 100 درصد از سهام باشگاه راه‌آهن برای دومین بار در بازار سوم فرابورس عرضه شد كه با فروش آن نخستین باشگاه ورزشی وارد بورس شد.

برای عرضه این سهم تنها یك خریدار وارد رقابت شد و كارگزاری ایساتیس پویا این سهم را برای شخص حقیقی خریداری كرد كه پیگیری خبرنگار ایسنا حاكی از آن است كه آقای محمدی‌فر صاحب شركت سرمایه‌گذاری در استان خراسان و فعال در صنعت غذایی موفق به خریداری این باشگاه شده است و با وجود اینكه گفته می‌شد، حسین هدایتی مالك باشگاه استیل آذین به عنوان جدی‌ترین خریدار باشگاه راه آهن قصد خریداری این سهم را دارد ولی او سهام باشگاه راه آهن را خریداری نكرد.

خریدار این باشگاه باید طی 20 روز معاملاتی 15 درصد از وجه نقد معامله معادل 622 میلیون و 500 هزار تومان را پرداخت كند تا این معامله قطعی اعلام شود.

یك میلیون سهم شركت فرهنگی ورزشی راه آهن، به ارزش 41 میلیارد و 500 میلیون ریال امروز برای دومین بار در فرابورس عرضه شد و به همان نرخ پایه در بازار سوم به فروش رسید و نخستین باشگاه ورزشی وارد بازار سرمایه شد.

خریدار سهام شرکت فرهنگی - ورزشی راه‌آهن که مدیرعامل شرکت صنعت غذایی خراسان رضوی است، قصد دارد این تیم را به مشهد منتقل کرده تا این استان هم در یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نماینده داشته باشد.

خریدار این باشگاه باید طی 20 روز معاملاتی 15 درصد از وجه نقد معامله معادل 622 میلیون و 500 هزار تومان را پرداخت كند تا این معامله قطعی اعلام شود.

بر این اساس به نظر می‌رسد خریدار باشگاه راه‌آهن قصد دارد امتیاز این باشگاه را به مشهد منتقل کرده تا این شهر در دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هم سهمیه داشته باشد. البته با توجه به اختلافات موجود در استان خراسان رضوی بر سر مالکیت باشگاه ابومسلم مشهد، شاید این تیم با نام ابومسلم یا سیاه جامگان در این مسابقات شرکت کند.

ضمن اینکه از محمدی‌فر، محمدرضا عباسی، حسین هدایتی و مهدی خروطی به عنوان اعضای هیئت مدیره این باشگاه مشهدی نام برده شده است. درصورت موافقت علی دایی، سرمربی فصل پیش پرسپولیس هدایت این تیم را برعهده می‌گیرد. خداداد عزیزی هم اصلی‌ترین فرد برای ریاست سازمان فوتبال این باشگاه است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر