تبیان، دستیار زندگی
«صوفی و چراغ جادو» نام کتاب جدید «ابراهیم حسن‌بیگی»‌ است دغدغه‌های نوجوانان برای رسیدن به آرزوهایشان، محور اصلی ماجراهای این کتاب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«حسن‌بیگی» و «صوفی و چراغ جادو»

«صوفی و چراغ جادو» نام کتاب جدید «ابراهیم حسن‌بیگی»‌ است دغدغه‌های نوجوانان برای رسیدن به آرزوهایشان، محور اصلی ماجراهای این کتاب است.

«حسن‌بیگی» و «صوفی و چراغ جادو»

 کتاب «صوفی و چراغ جادو» یکی از مجموعه کتاب‌های رمان نوجوان امروز است که توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

«ابراهیم حسن‌بیگی» در این رمان به دغدغه‌های نوجوانان برای رسیدن به آرزوهایشان می‌پردازد.

گرچه در ابتدا، نام کتاب خواننده را به یاد چراغ جادوی علاءالدین می‌اندازد؛ اما چراغ جادو در این کتاب، در واقع توانمندی‌های پنهان نوجوانان است که از قوه به فعل در می‌آید. «اسم آخرین اسبم قرقی بود؛ اسبی کاملاً سیاه و از نژاد آخال تکه. با آن هم توی مسابقه‌ی سرعت، مقام می‌آوردم، هم در مسابقه‌ی مسافت که دو هزار متر بود. هرگز از نفس نمی‌افتاد. وقتی پشتش می‌نشستم، برای باز شدن در باکس بی‌تابی می‌کرد. سُم بر زمین می‌کوبید و گردنش را بالا و پایین می‌کرد. بیش‌تر از من عاشق مسابقه و برنده شدن بود. غیرت و تعصب عجیبی داشت. خیلی‌ها روی قرقی شرط‌بندی می‌کردند. سنش آن‌قدر کم بود که اگر زنده می‌ماند می‌توانست در چندین مسابقه‌ی دیگر هم شرکت کند».

اما همه چیز همیشه آن‌طور که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود... و «قرقی» بیمار می‌شود.

شاید نوجوانان‌ ِ داستان «صوفی و چراغ جادو» با بیمار شدن «قرقی» همه‌ی امید خود را از دست بدهند؛ شاید هم بتوانند با کمک «چراغ جادو» به هدف‌شان برسند. برای این‌که بدانید چه کاری از دست این نوجوانان برمی‌آید باید «صوفی و چراغ جادو» را بخوانید.

«حسن‌بیگی» و «صوفی و چراغ جادو»

این کتاب اثر «ابراهیم حسن‌بیگی» است و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را با قیمت 2500 تومان منتشر کرده است.

«حسن‌بیگی» متولد سال 1336 و فارغ‌التحصیل رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی است. او مدتی هم به عنوان کارشناس بخش داستان انتشارات مدرسه مشغول به کار بود.

او، هم برای نوجوانان و هم برای بزرگ‌سالان می‌نویسد و از جمله‌ی آثارش برای نوجوانان می‌توان از جشن گندم، مروارید ری، عموجان عباس، اشکانه و غنچه بر قالی (یکی از 25 جلد کتاب برتر سال 2000 در جهان) اشاره کرد.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:کانون

مطالب مرتبط:

نیایش و دعوت

خبر دارم،خبر دارم

خبر خبر

جشنواره تابستانی تهران

کلاس‌های رصدخانه‌ی زعفرانیه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.