تبیان، دستیار زندگی
می گویند پای انسان، قلب دوم اوست. برای مراقبت از قلب دوم باید کفش های مناسبی انتخاب کنیم. تو برای انتخاب کفش به چه چیزهایی توجه می کنی؟ جنس کفش برایت مهم است یا قیمت یا شکل ظاهری آن؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از قلب دومت مراقبت کن

می گویند پای انسان، قلب دوم اوست. برای مراقبت از قلب دوم باید کفش های مناسبی انتخاب کنیم.

تو برای انتخاب کفش به چه چیزهایی توجه می کنی؟ جنس کفش برایت مهم است یا قیمت یا شکل ظاهری آن؟ اصلاً می دانی چه کفشی مناسب پای توست؟ این نوشته به تو می گوید که در انتخاب کفش چه نکاتی مهم است.

از قلب دومت مراقبت کن

حمام کن، کفش بخر!

معمولاً بعد از حمام کردن، پاهای ما کمی بزرگتر می شود؛ پس بهتر است بعد از حمام کردن برای خریدن کفش بروی. این جوری کفش جدید هیچ وقت به پایت تنگ نمی شود.

جوراب بپوش کفش بخر

وقتی برای خریدن کفش زمستانی می روی، جوراب کلفت یا پشمی بپوش. به این ترتیب اگر خواستی جوراب کلفت بپوشی، کفشت تنگ نمی شود.

همیشه لنگه ی راست را امتحان کن

هیچ می دانستی که پای راست ما کمی بزرگتر از پای چپ است؟! (به این دلیل که پای راست وزن بیشتری را تحمل می کند)؛ پس هنگامی که برای خریدن کفش می روی برای امتحان لنگه ی راست را از فروشنده بگیر.

اندازه ی مناسب

کفشی را انتخاب کن که کاملاً اندازه ی پایت باشد کفش تنگ پایت را زشت می کند و حتی باعث می شود پنجه ی پایت بد شکل شود.

از قلب دومت مراقبت کن

جنس مناسب

کفش های لاستیکی اصلاً مناسب نیستند؛ به خصوص آن هایی که کف لاستیکی دارند. در فصل تابستان لاستیک کف کفش، گرمای زمین را به کف پا منتقل می کند و باعث می شود که پا و چشمت آسیب ببیند. همچنین گرمای کفش باعث می شود پایت عرق کند و بو بگیرد.

کفش جا باز می کند اما از عرض

همه کفش ها پس از مدتی استفاده از بغل بزرگ تر می شوند و جا باز می کنند. اگر فروشنده کفشی رابرای امتحان به تو داد، دقت کن که طول آن دقیقاً اندازه پایت باشد؛ اما عرض آن اگر کمی تنگ بود تا یکی دو سه روز کاملاً اندازه خواهد شد. اگر کفشی خریدی و زیادی جا باز کرد، می توانی یک جفت کفی در آن بگذاری. بهتر است این کفی ها از جنس چرم و یا نخ باشد. کفی لاستیکی اصلاً مناسب نیست.

لبه ی پشتی کفش

لبه ی پشتی کفش اگر کوتاه باشد، هنگام راه رفتن کفش از پایت بیرون می آید و اگر بلند باشد باعث می شود پشت پایت تاول بزند و زخم شود. کفشی را انتخاب کن که لبه ی پشتی آن تا کف داخلی کفش دقیقاً به اندازه دو بند انگشت دستت باشد.

اندازه پاشنه

پاشنه اگر خیلی بلند باشد به کمر و مهره های آن اسیب می زند. کفشی را انتخاب کن که پاشنه آن 2 تا 3 سانتی متر باشد.

کفش مناسب تو کدام است؟

هر کفشی برای هر کاری مناسب نیست برای ورزش کفش های کتانی مناسب اند. در زمستان کفش های چرمی ساق بلند و نیمه بلند، بسیار مناسب تر است و در تابستان کفش های سبک و تابستانی.

از قلب دومت مراقبت کن

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:آل البیت

مطالب مرتبط:

زورگویی

چطور مطالعه کنیم؟

روحتان را فراموش نکنید

چرا نماز می خوانیم؟

هفت خوان خواب

مسعود، پسری که همیشه می برد

بازیافت زباله ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.