تبیان، دستیار زندگی
دبیر ستاد عمره و عتبات حوزه‌های علمیه از اعزام سومین مرحله اعزام کاروان عمره طلاب به سرزمین وحی خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرحله سوم اعزام کاروان عمره طلاب آغاز شد
حج

دبیر ستاد عمره و عتبات حوزه‌های علمیه از اعزام سومین مرحله اعزام کاروان عمره طلاب به سرزمین وحی خبرداد.

حجت‌الاسلام مهدی الفت، دبیر ستاد عمره و عتبات حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از اعزام سومین مرحله اعزام کاروان عمره طلاب به سرزمین وحی خبرداد.

وی گفت: سومین مرحله اعزام طلاب به سرزمین وحی از 13 تیرماه آغاز شد و تا 27 تیر ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام الفت خاطر نشان کرد: هم اینک کاروان استادان، مبلغان و پژوهشگران برتر حوزه علمیه در مدینه منوره هستند که به زودی به مکه معظمه جهت انجام مناسک عمره مفرده اعزام می شوند.

وی افزود: مرحله نخست اعزام‌ طلاب به عمره مفرده شامل مبلغان ممتاز، طلاب نخبه و استادان حوزه بود که این اعزام‌ها تا پایان سال 89 انجام شد.همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده مرحله دوم اعزام به عمره مفرده طلاب، اردیبهشت ماه انجام شد.

دبیر ستاد عمره و عتبات حوزه‌های علمیه در خصوص مدت زمان حضور طلاب در عمره مفرده اظهار کرد: طلاب حدود 12 روز در سرزمین نور حضور دارند که شرکت در برنامه‌های فرهنگی مختلف و برپایی جلسات معنوی و زیارت از جمله مهم‌ترین برنامه‌های طلاب در این مدت است.

وی با بیان اینکه امسال حدود هفت هزار سهمیه برای حوزه های علمیه سراسر کشور در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: از این تعداد حدود دو هزار سهمیه به طلاب خواهر و پنج هزار سهمیه نیز به طلاب برادر اختصاص یافته است.

حجت الاسلام الفت گفت: از حوزه علمیه قم پانزده کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شود، افزون بر این سهمیه‌های جداگانه ای نیز به استادان سطوح عالی، مراکز مختلف، محققان و پژوهشگران اختصاص یافته است.

وی افزود: برای این کاروان‌ها کارهای فرهنگی و برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و همایش هایی در قم، مدینه و مکه مکرمه برگزار می شود.

گفتنی است، طلاب زائر بیت الله الحرام در مکه مکرمه و مدینه منوره بازدیدهای ویژه‌ای خواهند داشت و بسته‌های فرهنگی لازم نیز تقدیم عمره‌گزاران می شود


رسا نیوز