تبیان، دستیار زندگی
موسسه تبیان از سال 1382 و پیرو تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه اینترنت، مبنی بر الزام مؤثر همه دستگاه ها و مؤسسات اعم از دولتی و غیر دولتی به عدم استفاده از میزبان خارج از کشور برای ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنده مناقصه مرکز خدمات داده اینترنتی تبیان مشخص شد


موسسه تبیان از سال 1382 و پیرو تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه اینترنت، مبنی بر الزام مؤثر همه دستگاه ها و مؤسسات اعم از دولتی و غیر دولتی به عدم استفاده از میزبان خارج از کشور برای ایجاد پایگاه های اینترنتی خود، و همچنین سامان بخشی و اقدام همه جانبه برای ایجاد شبکه اینترانت داخلی و پایگاه های فارسی زبان داخل کشور، راه‌کار ایجاد مرکز خدمات داده اینترنتی (IDC) را به منظور اجرا و عملیاتی نمودن این منویات به کار بست.

ایجاد بستر مناسب اطلاع ‌رسانی و خدمات اینترنتی که بتوان تمامی خدمات موجود را بر روی آن ارائه داد و بستر ایجاد شده محدودیتی در تنوع خدمات‌‌دهی فعلی و آتی ایجاد ننماید، از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز بوده و این پروژه با هدف تأمین فضای وبی (Hosting) مورد نیاز سایت‌ها و تأمین‌ امنیت سایت‌های فرهنگی اجرا می‌گردد.

در واقع هدف از راه ‌اندازی مرکز خدمات داده تبیان علاوه بر بالا بردن کیفیت و سطح دسترسی عمومی به خصوص در نحوه ارائه سرویس به کاربران داخل کشور و عدم لزوم خارج شدن کاربران از فضای دیتای کشور و به طور کلی ایجاد مسیر کوتاه تر و مطمئن تر مابین سرویس‌دهنده و سرویس گیرنده است. علاوه بر سرویس اینترنت و میزبانی وب و پست الکترونیک که اصلی‌ترین خدمات مورد نیاز در یک IDC است، راه‌اندازی سرویس‌ دهنده‌هایی از قبیل سرویس های ذخیره‌سازی، ارائه خدمات برنامه‌های تحت محیط شبکه، سرویس‌دهنده‌های اختصاصی و اجاره فضا نیز در طراحی این پروژه مد نظر قرار گرفته است.

در این راستا و پس از مطالعات انجام شده، مؤسسه تبیان با برگزاری مناقصه عمومی ایجاد مرکز خدمات داده در فروردین 1384 گام اول این استراتژی را برداشت و پس از دریافت و بررسی اطلاعات ارائه شده از شرکت های حاضر در مناقصه، جلسات حضوری با شرکت ها، ارزشیابی فنی و دریافت قیمت پیشنهادی شرکت ها، در نهایت شرکت داده ‌پردازی ایران را به عنوان برنده این مناقصه انتخاب کرد و در حال حاضر مراحل عقد قرارداد با برنده این مناقصه در جریان است. فاز اول این پروژه پس از شش ماه و فاز نهایی آن نیز پس از یکسال راه‌اندازی خواهد شد.

مدیریت پروژه مرکز خدمات داده اینترنتی تبیان