تبیان، دستیار زندگی
وقتی به اطراف خود نگاه می‌كنیم و به روابط زوج‌ها با هم دقیق‌تر می‌شویم، می‌بینیم كه هر كدام از آنها خصوصیات مختلفی با دیگر زوج‌ها دارد و هر كدام از لحاظ موفقیت در زندگی مشترك در جایگاهی قرار گرفته‌اند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زوجی نمونه باشیم


وقتی به اطراف خود نگاه می‌كنیم و به روابط زوج‌ها با هم دقیق‌تر می‌شویم، می‌بینیم كه هر كدام از آنها خصوصیات مختلفی با دیگر زوج‌ها دارد و هر كدام از لحاظ موفقیت در زندگی مشترك در جایگاهی قرار گرفته‌اند. با كمی دقت و بررسی درمی‌یابیم. زوج‌هایی كه موفق‌ترند از ویژگی‌هایی برخوردارند كه به طور اجمالی از این قرارند.

زوجی نمونه باشیم

زوج‌های نمونه همدیگر را دوست دارند و این دوست‌داشتن واقعی است و در زندگی مشتركشان نمود پیدا می‌كند، به این صورت كه آنها مهم‌ترین فرد زندگی یكدیگرند و همیشه همدیگر را در اولویت قرار می‌دهند. نسبت به هم گذشت دارند و همدیگر را از ته دل می‌بخشند، از خوشحالی هم خوشحال و از ناراحتی هم ناراحت می‌شوند و دوست‌داشتن‌شان نمود‌های مادی نیز دارد، مثلا ظاهر خود را برای هم زیبا می‌كنند، به روابطشان هیجان می‌دهند و گاهی كارهای غیرمنتظره می‌كنند، به هم هدیه می‌دهند و از جملات عاشقانه استفاده می‌كنند. گفتن دوستت دارم در روابط زناشویی یكی از مهم‌ترین كارهایی است كه تاثیر مثبتی در روابط دارد. زوج‌های نمونه عشق‌شان را ارتقا می‌بخشند نه این‌كه پس از مدتی آن را فراموش كنند تا از بین برود. ممكن است گاهی به دلیل مشكلات زندگی و... مشكلاتی بین زن و شوهر اتفاق بیفتد اما این مشكلات به هیچ وجه روی دوست‌داشتن آنها تاثیر نمی‌گذارد و نمی‌گذارند كه عشق‌شان دستخوش حوادث شود.

زوج‌های نمونه با هم حرف می‌زنند، این حرف زدن صرفا در حرف‌های روزمره خلاصه نمی‌شود. آنها انتظارات خود را در همه زمینه‌ها به هم می‌گویند، از یكدیگر انتقادهای سازنده می‌كنند و انتقادهای هم را می‌پذیرند، با هم درددل می‌كنند و گاهی پیرامون موضوعی با هم به گفت‌وگو و تبادل نظر می‌پردازند، از هم مشورت می‌خواهند، گاهی با هم گپ‌های عاشقانه می‌زنند و گاهی شوخی می‌كنند و در عین حال هیچ‌گاه با گفتار خود همدیگر را مسخره نمی‌كنند، طعنه و كنایه نمی‌زنند، به یكدیگر توهین نمی‌كنند و غر هم نمی‌زنند.

یك زن و شوهر موفق و نمونه دوست یكدیگرند، آنها حرف‌های دل و رازهای یكدیگر را می‌دانند، به هم خیانت نمی‌كنند، به هم اعتماد دارند و اعتماد یكدیگر را به خود جلب می‌كنند، اگر با هم جر و بحث كنند یا قهر كنند زود آشتی می‌كنند. آنها با هم تفریحات مشترك دارند و در كنار هم به هر دوی آنها خوش می‌گذرد و برای همین دنبال فرصت هستند تا با یكدیگر باشند.

یك زن و شوهر موفق و نمونه دوست یكدیگرند، آنها حرف‌های دل و رازهای یكدیگر را می‌دانند، به هم خیانت نمی‌كنند، به هم اعتماد دارند و اعتماد یكدیگر را به خود جلب می‌كنند، اگر با هم جر و بحث كنند یا قهر كنند زود آشتی می‌كنند. آنها با هم تفریحات مشترك دارند و در كنار هم به هر دوی آنها خوش می‌گذرد و برای همین دنبال فرصت هستند تا با یكدیگر باشند

احترام همیشگی

یك زن و شوهر نمونه به هم احترام می‌گذارند و این احترام در همه زمینه‌ها و همیشه خود را نشان می‌دهد. آنها به علایق و اهداف یكدیگر احترام می‌گذارند و همدیگر را در راه رسیدن به این اهداف تشویق كرده و به هم كمك می‌كنند. زوج‌های نمونه به خانواده، دوستان و فامیل‌های همسرشان احترام می‌گذارند و شخصیت یكدیگر را محترم می‌شمارند و به دیگران نیز اجازه بی‌احترامی به همسرشان را نمی‌دهند. آنها به تنهایی هم احترام می‌گذارند و در عین صمیمیت حریم خود و همسرشان را حفظ می‌كنند و حتی در مواقعی كه از دست هم ناراحتند، به هم بی‌احترامی نمی‌كنند و سعی می‌كنند كه با عصبانیت با هم حرف نزنند.

یك زوج موفق در همه كارها با هم همكاری كرده و به یكدیگر كمك می‌كنند. آنها خستگی هم را درك می‌كنند و به هم فرصت استراحت‌كردن می‌دهند و شرایط راحتی همدیگر را فراهم می‌كنند. زوج‌های نمونه قدردانی و تشكر از یكدیگر را نیز فراموش نمی‌كنند. آنها از هم به خاطر زحمات و تلاششان برای زندگی متشكرند، نه این‌كه زحمات دیگری را وظیفه و زحمات خود را لطف بدانند.

آنها با هم پیشرفت می‌كنند و پیشرفت همسرشان برایشان مهم است و همدیگر را به پیشرفت در همه زمینه‌ها تشویق می‌كنند.

زوجی نمونه باشیم

حل مشكلات

هیچ زوجی وجود ندارد كه در زندگی مشتركشان دچار مشكل نشوند، اما برخی از زوج‌ها در مشكلات زندگی می‌مانند و زندگی‌شان دچار خدشه می‌شود و برخی دیگر با حل مشكلات و پشت سر گذاشتن آنها باتجربه‌تر می‌شوند. یك زوج موفق روش‌های حل اختلاف را آموخته‌اند و در صدد یادگیری بیشتر در این زمینه هستند. آنها درباره بهبود روابط و راه‌حل‌های مشكلات زندگی تحقیق و مطالعه می‌كنند و از مشاهدات و تجربیات خود در زندگی استفاده ‌می كنند و یك مشكل 2 بار در زندگی‌شان اتفاق نمی‌افتد، چرا كه مشكلات را ریشه‌یابی می‌كنند و آن را برای همیشه حل می‌كنند. این زوج‌ها وقتی مشكلی برایشان پیش می‌آید، دنبال مقصر نمی‌گردند، مشكلات گذشته را به میان نمی‌آورند، در پی تلافی نیستند و باور دارند كه هر مشكلی بین زوج‌ها اتفاق می‌افتد هر دو نفر نقش دارند. زوج‌های نمونه از گرفتن مشاوره از افراد متخصص در زمینه مشكلات زندگی نمی‌هراسند و با علاقه و پیگیری‌های دقیق از خدمات مشاوره‌ای در زمینه بهبود زندگی و روابطشان استفاده می‌كنند. این زوج‌ها برای زندگی برنامه‌ریزی دارند، آنها به سمت هدف‌هایشان كه از قبل تعیین كرده‌اند، پیش می‌روند و با برنامه‌ریزی به تمام كارهایشان می‌رسند و همه هدف‌هایشان را عملی می‌كنند؛ البته این به معنی یك زندگی خشك و منظم نیست، بلكه به معنی بی‌هدف نبودن و بی‌برنامه نبودن است. با برنامه‌ریزی در زندگی، شما می‌توانید از كمترین وقت‌ها بهترین استفاده‌ها را ببرید و با همسرتان در همه موارد هماهنگ باشید.یك زوج موفق شاد زندگی می‌كنند و از كنار هم بودن خوشحالند، غم و افسردگی و كسالت در زندگی آنها بسیار كم است، چرا كه هر بار یكی از آنها كسل یا افسرده باشد دیگری آن را برطرف می‌كند و نمی‌گذارد كه همسرش در آن حالت بماند.

زوج‌های نمونه از گرفتن مشاوره از افراد متخصص در زمینه مشكلات زندگی نمی‌هراسند و با علاقه و پیگیری‌های دقیق از خدمات مشاوره‌ای در زمینه بهبود زندگی و روابطشان استفاده می‌كنند

یك زوج موفق زوجی است كه در جوانی و پیری در كنار هم زندگی می‌كنند و هیچ‌گاه حسرت گذشته را نمی‌خورند؛ چرا كه از لحظات زندگی خود بهترین استفاده را كرده‌اند و همیشه قدر با هم بودنشان را دانسته‌اند، از جوانی خود بهترین استفاده را كرده‌اند و در پیری حسرت جوانی را نمی‌خورند و از دوران پیری خود در كنار هم لذت می‌برند.یك زوج موفق تقریبا در تمام لحظات احساس خوشبختی دارند.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : شادکامی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.