تبیان، دستیار زندگی
شهرام اسدی: در جشنواره‌ی فجر شركت می‌كنیم مجموعه تلویزیونی «‌آشیانه سیمرغ» با پرداختن به زندگی و شخصیت شیخ بهایی پاییز 85 از تلویزیون پخش می‌شود. شهرام اسدی ـ كارگردان ـ زمان آماده‌سازی این سریال را شهریور ماه امسال اعلام كر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«آشیانه سیمرغ» پاییز امسال پخش می‌شود

شهرام اسدی: در جشنواره‌ی فجر شركت می‌كنیم


مجموعه تلویزیونی «‌آشیانه سیمرغ» با پرداختن به زندگی و شخصیت شیخ بهایی پاییز 85 از تلویزیون پخش می‌شود.

شهرام اسدی ـ كارگردان ـ زمان آماده‌سازی این سریال را شهریور ماه امسال اعلام كرد و افزود: ساخت موسیقی این سریال كه از آبان ماه 84 توسط مجید انتظامی آغاز شده همچنان ادامه دارد. ضمن این كه جلوه‌های ویژه این سریال نیز در حال انجام است.

وی تدوین سریال «آشیانه سیمرغ» را پایان یافته خواند و افزود: از راش‌های گرفته شده دو فیلم سینمایی با موضوع نوجوانی و كهنسالی شیخ بهایی تدوین می‌شود كه ساخت فیلم نخست به پایان رسیده است.

اسدی به این پرسش كه آیا فیلم نخست با موضوع نوجوانی شیخ بهایی به لحاظ موضوعی قابلیت تبدیل به نسخه‌ای سینمایی را دارد، پاسخ مثبت داد و به ایسنا افزود: پس از این فیلم با یك پرش 50 و چند ساله به شصت و هفت سالگی شیخ بهایی می‌رسیم كه نسخه دوم سینمایی را شامل می شود.

به گفته وی در سریال «‌آشیانه سیمرغ» این پرش زمانی وجود دارد و جوانی و میانسالی شیخ بهایی به تصویر كشیده نمی‌شود.

همچنین به دلیل توالی داستان‌ها قسمت‌ها سریال بدون هیچ وقفه و در قالب 26 قسمت پخش می‌شود.

در حالی كه نسخه‌های سینمایی «‌آشیانه سیمرغ»‌ سال گذشته به جشنواره‌ی فیلم فجر نرسید، اسدی از شركت این فیلم در بیست و پنجمین جشنواره‌ی فیلم فجر خبر داد.

سریال آشیانه سیمرغ به تهیه‌كنندگی حبیب‌الله كاسه‌ساز در مركز سیما فیلم تولید شده است. این سریال روایتگر زندگی شیخ بهایی از 12 سالگی تا فوت او است و بازیگرانی چون خسرو شكیبایی، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، علی دهكردی، فاطمه گودرزی، بشیر هاشم‌پور، رحیم نوروزی، رویا تیموریان، سعید نیكپور، انوشیروان ارجمند، لادن مستوفی، مهدی فقیه، چنگیز وثوقی، جعفر دهقان، شهاب حسینی و حمید پگاه در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

لینک:

«به من نگاه كن » در نخستین روز جشنواره‍ی فیلم فجر

زن ، ابزاری برای خلق اثر دراماتیك

حسین پناهی،مردی كه از جهنم، بهشت می ساخت