تبیان، دستیار زندگی
چهارمین اخترفروزان آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن الحسین علیه السلام معروف به سجاد، نمادی از کمالات و ارزش های انسانی، زینت بندگان پاک سیرت و پیام آور کربلا بود. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلوع یک ستاره

امشب كه در بهشت وا مى ‏گردد

هر درد نگفتنى دوا مى ‏گردد

از یمن ولادت امام سجاد(ع)

حاجات دل خسته روا مى ‏گردد

ولادت با سعادت امام سجاد(ع) مبارک باد

طلوع یک ستاره

همان گونه که تاکنون متوجه شده اید، باتوجه به مناسبت های موجود در تقویم ما ایرانیان اعم از مذهبی و سنتی و همچنین با توجه به اهمیت این مناسبات، مرکز یادگیری در نظر دارد تا با ارائه متون مجری متناسب با این ایام، شما را در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسمی که در مدارس برگزار می گردد، یاری نماید. امید است توانسته باشیم گامی در این راستا برداشته باشیم.

چهارمین اختر فروزان آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن الحسین علیه السلام معروف به سجاد، نمادی از کمالات و ارزش های انسانی، زینت بندگان پاک سیرت و پیام آور کربلا بود.

آری چند سالی از حکومت عدل امیرمؤمنان علی علیه‏السلام نگذشته بود که شهر مدینه با شکوفایی گلی دیگر از گلستان امامت نورباران شد و شور و شعف بوستان علوی را فرا گرفت.

بهار خوش و خرم و روییدن لاله‏های سرسبز بهاری فرا رسید، آسمانیان به ترنّم درآمده و غبطه‏خوران نظاره‏گر زمینیان شدند. خانه کوچک و با صفای امام حسین علیه‏السلام به نور فرزندی روشن شد که آثار بزرگی و عظمت در چهره او نمایان بود.

طلوع یک ستاره

میلاد نور

پری چهره گان آسمانی در میلاد نور، زیارت گر سرای حسینی گردیدند تا نغمه خوان سروش هدایت و تهنیت گوی مولودی باشند که طلایه دار نور و سرسلسله آفتاب بود. مولودی پاک که بر پیشانی بلندش، مُهر بندگی حق نقش بسته بود.

در دامان پرمهر سالار شهیدان، نغمه حیات سر داد تا پدر برای او نامی نیکو گزیند و حسین بن علی علیه السلام که در عشق به پدر، عاشقی شیفته و شیدایی دل سوخته بود، فرزند پاکش را به یُمن شمیم دل انگیز و روح افزای امیرمؤمنان علی علیه السلام ، بدین نام نهاد تا احیاگر خاطرات خوب پدر و مهربانی های زلال او باشد.

گفتن از انسان‏هایی که رنگ خدایی گرفته و لقب خلیفة‏اللهی را زینت‏بخش خود کرده‏اند، کاری بس دشوار است؛ چرا که آنانْ آسمانی‏اند و ما زمینی، آنان افلاکی‏اند و ما خاکی و دستانِ خاکیِ زمینیان به اندیشه آسمانی افلاکیان راه نیافتنی است.

طلوع یک ستاره

ابرمردی که شاهد تلخ ترین حوادث روزگار بود، ولی چون کوهی استوار در برابر همه توفان های بلا و دشواری ها ایستادگی و در جبهه های گوناگون با آن ها مبارزه کرد. امام معصومی که هدایت گری های خویش را در عصر خفقان و سیاهی، در قالب دعا و مناجات با خدا به امت اسلامی ارزانی داشت و توانست در سایه سار دانش خود، بزرگان و اندیشمندانی گران قدر را در دامان خود بپروراند.

آب دریا را اگر نتوان کشید     هم به قدر تشنگی باید چشید

این تولد پربرکت در روز پنجم شعبان سال 38 ق در شهر مدینه، در سومین سال حکومت امیرالمؤمنین واقع شد.

مرکز یادگیری - نویسنده با اضافات و تلخیص: قاسم جلیلی

گردآوری: مریم فروزان کیا