تبیان، دستیار زندگی
بهترین آموزش وبلاگ نویسی برای علاقه مندان وبلاگ
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش تصویری تبلاگ نویسی - جلسه دوم

آموزش تصویری تبلاگ نویسی

دوستان خوب تبیانی عاشق تبلاگ در مطلب قبل تا حدودی با تبلاگ و ساخت تبلاگ آشنا شدید اکنون به ادامه ی آموزش توجه کنید.

آموزش تصویری تبلاگ نویسیارسال مطلب جدید:

آموزش تصویری تبلاگ نویسی

برای این کار در منوی سمت راست روی لینک ارسال مطلب جدید کلیک کنید تا وارد صفحه ی ایجاد نوشته شوید.

در این صفحه باید در قسمت عنوان - عنوان مورد نظر خود را که متناسب با مطلب وبلاگتان می باشد وارد کنید. البته من پیشنهاد میکنم ابتدا متن مورد نظر خود را در قسمت متن بنویسید و در آخر با توجه به مطالبی که نوشتید یک عنوان جذاب و در خور متنتان انتخاب کنید.

در قسمت متن - میتوانید هر مطلبی اعم از اخبار و خاطرات روزانه و آموزش و یا گلچینی از مطالب بزرگان و مطالب سایت ها و کتاب های دیگر به همراه عکس و فیلم و صدا قرار دهید.

در نوار ابزار بالای ویرایشگر متنی میتوانید رنگ نوشته ی خود را تغییر داده یا آن را هایلایت کنید.

برای هایلایت کردن متن کافیست متن مورد نظر خود را انتخاب(select) کنید و طبق تصویر رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

آموزش تصویری تبلاگ نویسی

آموزش تصویری تبلاگ نویسی

برای تغییر رنگ نوشته هم میتوانید روی کلمه ی A در نوار ابزار کلیک کنید تا بتوانید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

می توانید از شکلک های زیبا هم در متن خود استفاده کنید. برای این کار طبق تصویر روی صورتک واقع در نوار ابزار کلیک کنید.

آموزش تصویری تبلاگ نویسی

آموزش تصویری تبلاگ نویسی

برای اضافه کردن تصویر در کنار متن خود در نوار ابزار روی تصویر درخت کلیک کنید.

آموزش تصویری تبلاگ نویسی

آدرس اینترنتی عکس مورد نظر خود را در قسمت image url  وارد کنید.

آموزش تصویری تبلاگ نویسی

دوستان تبلاگی گل توجه کنید حتما باید  عکس شما دارای آدرس اینترنتی باشد و اگر آدرس عکس واقع در رایانه تان را در این قسمت قرار دهید و یا کوپی کنید عکس برای مخاطبان شما نمایش داده نمی شود.

اگر مایلید عکس موجود در رایانه تان را در وبلاگ قرار دهید باید عکس (یا فایل) خود را در سایت های مخصوص آپلود عکس -آپلود کنید.

برای این کار به سایت www.persiangig.com  بروید و پس از عضو شدن- عکس مورد نظر خود را آپلود کنید. سپس روی عکس کلیک کنید تا عکس باز شود. در آخر آدرس واقع در نوار آدرس را کوپی کنید و در قسمت image url  قرار دهید.

در نهایت دکمه insert  را بزنید.
پس از اینکه مطلب خود را به همراه عکس کامل کردید و تصمیم گرفتید مطلب را به وبلاگ ارسال کنید. در پایین ویرایشگر وبلاگ میتوانید دسته ی مورد نظر را برای وبلاگ انتخاب کنید. اگر هنوز وبلاگتان را دسته بندی نکرده اید(یا دسته ی مورد نظر در لیست دسته های وبلاگ موجود نیست) میتوانید دسته ی جدید را با نوشتن در کادر دسته ها اضافه کنید.

آموزش تصویری تبلاگ نویسی
سپس میتوانید روی لینک نمایش جزئیات را بزنید تا از امکانات دیگر تبلاگ مانند ارسال مطلب در تاریخ مورد نظر و رمزی کردن مطلب و تاییدی کردن نظرات و یا غیر فعال کردن نظرات استفاده کنید.

آموزش تصویری تبلاگ نویسیمدیریت مطالب موجود:

آموزش تصویری تبلاگ نویسی
اگر در منوی سمت راست روی لینک مدیریت مطالب کلیک کنید لیست مطالبی که تا به حال توسط شما در وبلاگ ارسال شده است به نمایش در می آید و شما میتوانید مطالب خود را ویرایش یا حذف کنید. نظرات را بررسی کنید و خلاصه میتوانید روی مطالبتان مدیریت داشته باشید.

آموزش تصویری تبلاگ نویسینظرات کاربران:

آموزش تصویری تبلاگ نویسی

در صفحه ی نظرات کاربران میتوانید نظراتی که به مطالب شما داده شده است را مدیریت کنید و وضعیت نمایش یا عدم نمایش در وبلاگ را برای نظراتتان انتخاب کنید. میتوانید چند نظر را انتخاب کنید(تیک بزنید) و نمایش در وبلاگ یا عدم نمایش را انتخاب کنید و در آخر روی دکمه ی اجرا کن کلیک کنید تا فرمان شما اجرا شود. می توانید نظر مورد نظر را حذف هم کنید.

آموزش تصویری تبلاگ نویسیایجاد صفحه جدید:

آموزش تصویری تبلاگ نویسی

فرق صفحه با پست در یک وبلاگ در این است که صفحه همیشه در منوی صفحات وبلاگ نمایش داده می شود و به عبارتی کمی خاص تر از پست می باشد و همراه با پست های وبلاگ در آرشیو نمی رود.

البته امکان نظر دهی به یک صفحه وجود ندارد.

در وبلاگ مادران مذهبی که یک وبلاگ گروهی است. مدیران یک صفحه با عنوان برنامه ی آپدیت ایجاد کرده اند و همیشه در  منوی سمت راست وبلاگ در قسمت صفحات نمایش داده می شود و دسترسی به آن بسیار راحت است.

برای دسترسی به صفحات ایجاد شده روی مدیریت صفحات کلیک کنید.

آموزش تصویری تبلاگ نویسی
صفحات را مانند پست میتوان ویرایش یا حذف کرد.

آموزش تصویری تبلاگ نویسیاضافه کردن آر اس اس جدید:

برای معرفی و استفاده از این امکان ابتدا باید تعریف آر اس اس را بدانیم.

تعریف آر اس اس: یک سیستم آگاهی دهنده ی ساده است که بلافاصله بعد از آپدیت وبسایت یا وبلاگ و ارسال مطلب جدید مخاطبان وب سایت یا وبلاگ  را از این مساله با خبر میکند!

برای مثال شما به ۲۰ سایت یا وبلاگ علاقه مند هستید و هر روز مطالب آن ها را میخوانید. یقیناً برای خواندن آنها سختی زیادی را متحمل میشوید. باید یکی یکی آنها را چک کنید و ممکن است یکی از آنها از دستتان در برود. در صفحات متعدد مرورگر خودتون گم میشوید و در نهایت از رسیدن به هدف اصلی خودتون که خواندن مطالب آن سایتها باشد عاجز میمانید. هر روز باید مدتی را صرف لود شدن قالب گرافیکی سایت ها کنید که ارزشی برای شما ندارند و تکراری شده اند، فقط پهنای باند از دست میدهید. باید تبلیغات سایت ها رو تحمل کنید.
خوب حالا میخواین همه این دردسر ها برای همیشه تموم بشه؟
RSS اینجا به کمک شما میاد. هر سایت یا وبلاگی (به شرطی که خوراک RSS داشته باشد که اکثراً دارند) دارای یک آدرس برای خوراک مطالبش است برای مثال آدرس خوراک مطالب باشگاه کاربران(  index.aspx? pid=50113&MenuID=2751  ) می باشد.

شما فقط کافیست این لینک را در قسمت  آر اس اس های وبلاگتان اضافه کنید و بعد از این  نیاز نیست هر روز وارد  صفحه باشگاه کاربران شوید تا مطالب آن را بخوانید فقط تبلاگتان را باز کنید  و از مطالب جدید با خبر شوید.

آموزش تصویری تبلاگ نویسی

بنابراین در منوی سمت راست اضافه کردن آر اس اس را بزنید تا وارد صفحه ی مورد نظر شوید بعد خوراک آر اس اس سایت مورد نظرتان را در قسمت url وارد کنید و عنوان هم فراموش نشود و در آخر اضافه کردن آر اس اس جدید را بزنید.

شما می توانید با کلیک روی لینک لیست آر اس اس ها در منوی سمت راست صفحه ی مدیریت تبلاگتان به لیست آر اس اس های موجود در وبلاگتان دسترسی پیدا کنید و آنها را مدیریت (ویرایش و حذف و ..) کنید.

این آموزش ادامه دارد.

انشاء الله در جلسه بعد با پشتیبان گیری و ایجاد جعبه لینک و صفحه و قالب وبلاگ آشنا می شوید.
جلسه اول آموزش تصویری تبلاگ نویسی

باشگاه کاربران تبیان - فاطمه مرادی نسب