تبیان، دستیار زندگی
شاید شما این نام را به کرات شنیده باشید ! Service Pack که با شماره های مختلف عنوان می شود برای مثال سرویس پک 1،2 و یا 3 عموما این عناوین برای ویندوز مطرح می گردد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرویس پک چیست؟


به طور کلی سرویس پک به مجموعه ی به روز رسانی های برنامه های شرکت مایکروسافت گفته می شود البته تمامی شرکتها برای نام گذاری های خود بر اساس تفاوت هر ورژن با ورژن قبل عددی را به آن اضافه می کنند....

شاید شما این نام را به کرات شنیده باشید ! "Service Pack" که با شماره های مختلف عنوان می شود برای مثال سرویس پک 1،2 و یا 3 عموما این عناوین برای ویندوز مطرح می گردد.

سرویس پک چیست؟

اما به طور کلی سرویس پک به مجموعه به روز رسانی های برنامه های شرکت مایکروسافت گفته می شود البته تمامی شرکتها برای نام گذاری های خود بر اساس تفاوت هر ورژن با ورژن قبل عددی را به آن اضافه می کنند و یا چیزی مثل سرویس پک دارند، مثلا در مورد ویندوز ، ویندوز 3 ، قابلیت هایی داشت که ویندوز بعدی که ارائه شد تفاوت هایش با آن زیاد نبود اما در حدی بود که می توانستند آن را با نام دیگری عنوان نمایند مثل 3.1 این عدد 0.1 هم محاسبه داشت

حتی شما این نام گذاری ها را بر روی اجناس و اشیاء تولیدی دیگر هم به راحتی مشاهده خواهید کرد مانند دوربین ها مانند Canon G10 ، که ورژن بعدی آن canon G11 بود.

اما  اصولا سرویس پك مجموعه‌ای از بروز رسانی‌های نرم‌افزاری است که امنیت، ثبات و سازگاری ویندوز را بهبود می‌بخشد.  2 مثلا سرویس پک 2 ویندوز XP به طور کلی و تا حد زیادی به مبحث امنیت می‌پردازد همچنین تغییرات در سیستم عامل مرتبط با  امنیت كامپیوتر و شبكه در آن اعمال شده بود.

اما علاوه بر نسخه های ویندوز برنامه هتی دیگر مایکروسافت هم دارای سرویس پک های است مثلا هفته گذشته شرکت مایکروسافت اولین سرویس پک آفیس 2010 را منتشر کرد البته پیش از این هم این موضوع اعلام شده بود که احتمالا پیش از پایان July اولین سرویس پک نسخه office 2010 ارائه می گردد.

حال سرویس پک آفیس چه قابلیت هایی دارد؟

 اولین و مهمترین موضوع پک های امنیتی است

• هات فیکس ها است (hotfix patches)

 همچنین مزایای ویژه ای برای Office web Application ( OWA ) دارد یا به بیانی کاربردهای آفیس در وب

• از دیگر موارد نام برده شده برای آن می توان به استفاده آنلاین ورژن های Online word  ، excel ، powerpoint ، OneNote اشاره نمود.

• این مرژن به طور رسمی از مرورگر کروم حمایت می کند.

 شما می توانید برای نسخه 32 بیتی و یا 64 بیتی این نرم افزار را دانلود کنید:

سایت مایکروسافت

  البته این ورژن همچنین که از سایت مایکروسافت مشاهده می کنید به صورت آزمایشی 30روزه نیز وجود دارد که شما می توانید آن را دانلود کنید لینک دانلود نسخه های 32بیتی و 64 بیتی هم وجود دارد

دانلود 32 بیتی

دانلود 64 بیتی 

سرویس پک چیست؟

 شما می توانید با این نسخه جدید در حالت ویرایش آنلاین در web application  های powerpoint  پرینت تهیه کنید.

 در صورت نیاز می توانید سرویس پک را Uninstall کنید.

برای اینکه بدانید سیستم شما 32 بیتی است یا 64 بیتی به روش زیر عمل کنید:

اگر ویندوز شما xp یا windows sever یا چیزی شبیه این است از منوی Start گزینه Run را می‌زنیم و در کادر مربوطه تایپ می‌کنیم dxdiag. پنجره‌ای مانند پنجره زیر نشان داده می‌شود که روبروی Operating System، اگر 64 بیتی باشد می‌نویسد. به عکس دقت کنید.

سرویس پک چیست؟

اگر ویستا یا Seven دارید به ترتیب روند زیر را می‌رویم. دقیقا جلوی System type 32 بیتی بودن یا 64 بیتی بودن را مشخص می‌کند:

Start -> Control Panel  -> System and Maintenance -> System

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Computerworld website

Microsoftwebsite

"office 2010 Office 2010: Tips & Tricks" by: Vasu Jain