تبیان، دستیار زندگی
برای موفقیت تیم ملی و شاهرخی تلاش کنیم. علی دایی خود را تابع همه تغییر و تحولات ایجاد شده در سطح تیم ملی و فدراسیون فوتبال دانست و گفت: تنها با همکاری همه ما موفقیت لازم حاصل می شود . کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان که در دوم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با علی دایی

علی دایی : دادکان از قدرت لازم برای تغییر وضعیت موجود برخوردار است ؛ همه ما موظفیم برای موفقیت تیم ملی و شاهرخی تلاش کنیم.

علی دایی خود را تابع همه تغییر و تحولات ایجاد شده در سطح تیم ملی و فدراسیون فوتبال دانست و گفت: تنها با همکاری همه ما موفقیت لازم حاصل می شود .

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان که در دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی حضور یافته است، با بیان این که تیم ملی فوتبال شرایط خوبی را درنحوه تمرینات خود پشت سر می گذارد، گفت: من اولین روز تمرین خود را با تیم ملی انجام دادم و از سوی دیگر، بازیکنان تیم ملی نیز همگی از بازیکنان بسیار خوبی هستند . که در این میان می توان به تمرین دهی فوق العاده فرکی و شاهرخی اشاره کرد که بدون شک در سطح فوتبال روز دنیا به تمرین دهی ما می پردازند.

وی در زمینه وضعیت آمادگی جسمانی خود گفت: من در فصلی که در لیگ امارات حضور دارم در کوران بازیها قرار گرفته ام که هم اکنون از آمادگی خوبی برخوردار هستم.

دایی، بازی تدارکاتی با کشور نیوزیلند را یک دیدار تاثیر گذار در روند کار تیم ملی عنوان کرد و گفت: بازیکنان تیم ملی در شرایط فعلی، درگیر بازیهای باشگاهی هستند که این امر می تواند آمادگی نسبی آنها را برای رویارویی با تیم نیوزیلند حفظ کند. نیوزیلند، تیمی است که استرالیا را شکست داده و حرف های زیادی برای گفتن دارد. بر این اساس، این دیدار، دیداری سنگین برای ما به شمار می رود.

وی در ارزیابی خود نسبت به تعیین همایون شاهرخی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: شاهرخی از مربیان با سابقه و با تجربه کشورمان است که همه ما موظفیم دست به دست هم دهیم تا وی بتواند همراه با تیم ملی نتیجه لازم را کسب کند ولی از سوی دیگر برای من به عنوان یک بازیکن تعیین سرمربی تیم ملی تفاوتی ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که حضور یک مربی خارجی با یک مربی داخلی تا چه میزان می تواند در روند کسب نتایج موثر باشد، توضیح داد: ما در سطح تیم های ملی همواره باید از مربیان بزرگ خارجی استفاده کنیم و درکنار آنان از مربیان خوب داخلی نیز بهره ببریم. بنابراین تلفیق این دو می تواند به پیشرفت فوتبال ما کمک کند.

دایی همچنین با اشاره به تغییر و تحولات ایجاد شده در سطح مدیریت فدراسیون فوتبال، خاطر نشان کرد: صفایی فراهانی در مدت حضور خود با انجام فعالیت های مثبت، خدمات واقعاً خوب و بزرگی را به فوتبال ما ارائه کردند و دراین میان با زنده کردن فوتبال در کشور، آن را به مسیر اصولی خود سوق دادند. بنابراین نمی توان به هیچ عنوان خدماتی که وی به فوتبال ارائه کرد را نادیده گرفت.

وی در پایان، در خصوص حضور دکتر دادکان در رأس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دکتر دادکان نیز از افراد زحمت کش و تحصیل کرده جامعه ورزشی ما به شمار می رود که امیدوارم بتواند برای پیشرفت فوتبال ما موثر باشد، در این راستا معتقدم دادکان می تواند فوتبال ما را بیش از وضعیت موجود متحول کند.