تبیان، دستیار زندگی
اگر شما از جمله دانش پژوهانی هستید که علاقمند به انجام پروژه های نجومی نظیر ساخت تلسکوپ بازتابی هستید، اگر قصد دارید با انواع تلسکوپ و نحوه کارکرد آنها آشنا شوید، اگر به نجوم و آسمان شب علاقمندید از مرکز نجومی آسمان شب بازیدید نمایید....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرکز نجومی آسمان شب

محلی مناسب برای بازدید دانش پژوهان

اگر شما از جمله دانش پژوهانی هستید که علاقمند به انجام پروژه های نجومی نظیر ساخت تلسکوپ بازتابی هستید، اگر قصد دارید با انواع تلسکوپ و نحوه کارکرد آنها آشنا شوید، اگر به نجوم و آسمان شب علاقمندید از مرکز نجومی آسمان شب بازدید نمایید.

بازدید علمی از مرکز نجومی آسمان شب، برنامه ای است جدید از موسسه طبیعت آسمان شب که برای گروه های مختلف دانش آموزی، دانشجویی و خانواده ها طراحی شده است. بخش های ویژه این برنامه شامل بازدید از نمایشگاه تلسکوپ ها، نمایش عکس و فیلم های نجومی، رصد در رصدخانه  و برنامه بی نظیر و دیدنی آسمان نما است.

در نمایشگاه تلسکوپ ها، طیف وسیعی از تلسکوپ ها، دوربین های چشمی و دیگر ابزار های رصدی به نمایش گذاشته شده است. بازدید کنندگان ضمن آشنایی با مدل های مختلف تلسکوپ و دوربین چشمی می تواند پرسش های خود را در مورد ابزار های رصدی با کارشناس این بخش در میان بگذارد.

مرکز نجومی آسمان شب

در سالن نمایش، امکان اجرای فیلم های مستند علوم ستاره شناسی و فضا، سخنرانی های علمی توسط کارشناسان، نمایش عکس و اسلاید نجومی، اجرای برنامه پرسش و پاسخ و مسابقه های علمی وجود دارد. بازدید از کتابخانه ی تخصصی موسسه، نمایشگاه عکس و پوستر های نجومی و نیز بخش شهابسنگ ها از بخش های دیگر این بازدید را شامل می شود.

آسمان نمای دیجیتال این مرکز، یکی از پیشرفته ترین مدل های موجودِ آسمان نما در جهان است.

در هر برنامه یک گروه (بیست و پنج نفره دانش آموزان و یا بیست نفره بزرگسالان) داخل آسمان نما می شوند و به کمک این ابزار قدرتمند، اجرایی  دیدنی و مهیج از شگفتی های آسمان را خواهند داشت. آسمان نمای دیجیتال، با شبیه سازی واقعی آسمان، تصویری از موقعیت و حرکت ستارگان و پدیده های آسمانی را به نمایش می گذارد. این برنامه تلفیقی از یک کلاس آموزشی پربار، مطالبی جالب و آموزنده، و نیز رصدی لذت بخش و بی نظیر است.

مرکز نجومی آسمان شب

از بخش های دیگر برنامه، بازدید از رصدخانه کوچک و مدرن در پشت بام ساختمان موسسه است. بازدید کنندگان می توانند ضمن آشنایی با یک رصدخانه ی واقعی با تلسکوپ های حرفه ای آن به رصد آسمان بپردازند.

مرکز نجومی آسمان شب

این رصدخانه کامپیوتری مجهز به ابزار پیشرفته برای رصد آسمان شب است که توسط رصدگران حرفه ای هدایت می شود.

مرکز نجومی آسمان شب

بازدید کنندگان در پایان می توانند از میان طیف وسیعی از اقلام علمی نجومی فروشگاه آسمان شب، شامل تلسکوپ، دوربین دوچشمی و تک چشمی، عینک های خورشیدی، گردونه و نقشه های آسمان، کتاب، مستند و نرم افزار نجومی، نیاز های علمی و نجومی خود را تأمین نمایند.

برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی با موسسه طبیعت آسمان شب به شماره های: 22888480 و  22888278 (021)تماس حاصل نمایید.

تهیه: الهام گارسچی _ برگرفته از سایت طبیعت آسمان شب

تنظیم: نسرین صادقی