تبیان، دستیار زندگی
نتایج پژوهشی که اخیراً در فرانسه روی 7600 نفر انجام گرفته نشان داده است که مصرف روغن زیتون در افراد مسن بالای 65 سال احتمال سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصرف روغن زیتون خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد


نتایج پژوهشی که اخیراً در فرانسه روی 7600 نفر انجام گرفته نشان داده است که مصرف روغن زیتون در افراد مسن بالای 65 سال احتمال سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.


روغن زیتون

افراد مسنی که بیش از 65 سال سن دارند و به طور مرتب روغن زیتون مصرف می‌کنند کمتر از افرادی که خود را از این روغن مفید محروم کرده‌اند دچار سکته‌ی مغزی می‌شوند.

این یافته نتیجه‌ی مطالعات محققان انستیتوی ملی سلامت و مطالعات پزشکی فرانسه است که در تاریخ 15 ژوئن در مجله‌ی علمی Neurology آمریکا به چاپ رسید.

محققان به مدت 5 سال 7625 سالمند بالای 65 سال را تحت نظر گرفتند و این افراد را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول افرادی بودند که به طور مرتب روغن زیتون مصرف می‌کردند و گروه دیگر افرادی بودند که اصلاً از روغن زیتون استفاده نمی‌کردند.

در طول 5 سال مطالعه 148 مورد سکته‌ی مغزی بین افراد شرکت کننده در این پژوهش اتفاق افتاد.

سکته‌ی مغزی در بین سالمندان بسیار شایع است و روغن زیتون یک شیوه‌ی کم هزینه و ساده برای پیشگیری از این قبیل حملات مغزی محسوب می‌شود

محققان بعد از بررسی وزن، میزان فعالیت‌های جسمی و رژیم غذایی این افراد دریافتند که احتمال سکته‌ی مغزی در افرادی که مصرف کننده‌ی روغن زیتون بوده‌اند به میزان 41 درصد کمتر از گروه دیگر که هیچ‌وقت روغن زیتون مصرف نمی‌کردند بوده است.

Cécilia Sampieri یکی از محققان ارشد این پژوهش می‌گوید: «پژوهش ما به این قصد انجام شد که نشان دهیم یک سری توصیه‌های غذایی جدیدی برای پیشگیری از سکته‌های مغزی برای افراد 65 سال و بالاتر نیاز است. سکته‌ی مغزی در بین سالمندان بسیار شایع است و روغن زیتون یک شیوه‌ی کم هزینه و ساده برای پیشگیری از این قبیل حملات مغزی محسوب می‌شود.»

مترجم: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: RFI

مطالب مرتبط:

تهیه و مصرف روغن زیتون

خواص شفابخش روغن زیتون

روغن گیری از زیتون

تاثیر روغن زیتون در بیماری ها

روغن زیتون مرغوب کدام است؟

جدیدترین خبرها درباره روغن زیتون

روغن زیتون و کولیت ‌های روده ای

کشف خاصیت "مسکن" در روغن زیتون

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.