تبیان، دستیار زندگی
کارتون «ماشین‌ها 2» در حالی عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد که منتقدان سینما آن را بدترین فیلم استودیو پیکسار تاکنون می‌دانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ماشین‌ها 2» 68 میلیون دلار فروخت

اختلاف نظر منتقدان و تماشاگران


کارتون «ماشین‌ها 2» در حالی عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد که منتقدان سینما آن را بدترین فیلم استودیو پیکسار تاکنون می‌دانند.


«ماشین‌ها 2» 68 میلیون دلار فروخت

دنباله انیمیشن موفق «ماشین‌ها» تولید استودیوهای دیسنی و پیکسار در اولین هفته اکران در ایالات متحده و کانادا با 68 میلیون دلار فروش در 4115 سینما در صدر جدول قرار گرفت. اولین «ماشین‌ها» سال 2006 با 60 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و مدیران هر دو استودیو تردید داشتند «ماشین‌ها 2» بتواند در هفته اول اکران از این حد فراتر برود. کمدی «معلم بد» با بازی کامرون دیاز دیگر فیلمی است که از این هفته به طور گسترده در آمریکای شمالی اکران شده است. این فیلم فراتر از انتظار ظاهر شد و با 31 میلیون دلار فروش در رده دوم قرار گرفت. فیلم ابر قهرمانی «گرین لانترن» تولید استودیو برادران وارنر که قهرمان هفته پیش گیشه‌های فروش بود، این هفته با 18.3 میلیون دلار به رده سوم سقوط کرد. مجموع فروش فیلم‌ها این هفته در آمریکای شمالی حدود 176 میلیون دلار و تقریبا هفت درصد بیشتر از پارسال در چنین هفته‌ای بود.

پیکسار لکه‌دار شده است؟

منتقدان سینما که معمولا فیلم‌های استودیو پیکسار را مورد تحسین قرار می‌دهند، «ماشین‌ها 2» را به باد انتقاد گرفته‌اند. وال استرت جورنال نوشت «فیلم به ندرت از حد متوسط فراتر می‌رود» و شیکاگو تریبیون هم نوشت «فیلم عملا عاری از طنز است». در مقابل، «داستان اسباب‌بازی 2» پیکسار که پارسال در هفته اول اکران 110 میلیون دلار فروخت، یکی از فیلم‌هایی بود که بیشترین نقدهای مثبت بر آن نوشته شد.

از سوی دیگر، تماشاگران که بیشتر آن‌ها پسران کوچک و پدر و مادرشان هستند، کاملا تحت تأثیر «ماشین‌ها 2» قرار گرفته‌اند و در نظرسنجی وب‌سایت CinemaScore به فیلم درجه «آ منفی» داده‌اند. گروهی ابراز نگرانی کرده‌اند اعتبار خدشه‌ناپذیر استودیو پیکسار در فیلم‌سازی، به خاطر تمرکز بیش از حد بر فروش اسباب‌بازی‌هایی که از روی کارتون‌های این استودیو ساخته می‌شود و دیگر یادگاری‌ها، لکه‌دار شود. وجود «ماشین‌ها 2» قطعاً به خاطر موفقیت در فروش یادگاری‌های فیلم اول است که حدود 10 میلیارد دلار در سطح جهانی بود.

دنباله انیمیشن موفق «ماشین‌ها» تولید استودیوهای دیسنی و پیکسار در اولین هفته اکران در ایالات متحده و کانادا با 68 میلیون دلار فروش در 4115 سینما در صدر جدول قرار گرفت.

یک تحلیل‌گر گفت: «ما اعتقاد داریم حفاظت از برند پیکسار بیشتر ارزش دارد.» فیلم جدید مجموعه سینمایی «دزدان دریایی کارائیب» یکی دیگر از تولید دیسنی، در مقایسه با فیلم‌های قبلی در آمریکای شمالی چندان موفق نبود، اما در بازار خارج از آمریکا به فروش خیلی خوبی دست پیدا کرد. انتظار می‌رود این اتفاق درمورد «ماشین‌ها 2» هم بیفتد. خط داستانی فیلم، ماشین‌ها را به مسابقات جایزه بزرگ در سراسر اروپا و ژاپن می‌کشاند. لایتنینگ مک‌کویین، ستاره مسابقات اتومبیل‌رانی و دوستش میتر راهی مسابقه جهانی می‌شوند، اما وقتی میتر گرفتار یک ماجرای جاسوسی پیچیده در سطح بین‌المللی می‌شود، همه چی به هم می‌ریزد. جان لسه‌تر و به راد لویس «ماشین‌ها 2» را کارگردانی کرده‌اند و لری د کیبل گای، اوون ویلسن، مایکل کین، امیلی مورتیمر، ادی ایزارد و جان تورتورو صداپیشه‌های فیلم هستند. «ماشین‌ها 2» در سطح بین‌المللی در 18 کشور که حدود 25 درصد بازار بین‌المللی را شامل می‌شوند، 42.9 میلیون دلار فروخت. بیشترین فروش فیلم در روسیه (9.3 میلیون دلار)، مکزیک (8.1 میلیون دلار) و برزیل (7.6 میلیون دلار) حاصل شد. «معلم بد» به کارگردانی جیک کاسدان با هزینه‌ای در حدود 20 میلیون دلار ساخته شده و انتظار می‌رفت در هفته اول 26 میلیون دلار بفروشد. کامرون دیاز در این فیلم نقش معلم بددهن یک دبیرستان را بازی می‌کند که می‌کوشد نظر یکی از همکارانش با بازی جاستین تیمبرلیک را جلب کند. لوسی پانچ و جیسن سیگال دیگر بازیگران این فیلم هستند. «معلم بد» در بازار خارج از آمریکای شمالی هم 12.9 میلیون دلار فروخت. «گرین لانترن» در 10 روز 89.3 میلیون دلار فروخته است. این فیلم با بودجه‌ای 200 میلیون دلاری ساخته شده است.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:خبرآنلاین