تبیان، دستیار زندگی
گرم شدن هوا موجب می شود قدرت زمان ماندگاری بسیاری از مواد غذایی بویژه میوه ها و سبزیجا ت کاهش بیابد. به همین دلیل اغلب خانم های خانه دار به دنبال روش هایی می گردند تا بتوانند این گروه از مواد غذایی راتا مدت بیشتری به صورت تازه نگهداری کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روش های نگهداری میوه و سبزیجات


گرم شدن هوا موجب می شود قدرت زمان ماندگاری بسیاری از مواد غذایی بویژه  میوه ها و سبزیجا ت  کاهش بیابد. به همین دلیل اغلب خانم های خانه دار به دنبال روش هایی می گردند تا بتوانند این گروه از مواد غذایی را که اتفاقاً مصرف آنها در این فصل بسیار سفارش شده را تا مدت بیشتری به صورت تازه نگهداری کنند.


روش های نگهداری میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات در فاصله بین تولید تا مصرف از نظر ارزش غذایی تغییراتی می کنند. بنابراین هر چه تازه تر مصرف شوند، مفیدتر خواهند بود. اما اگر این مواد را به مقدار زیاد خریداری کرده اید می توانید با روش های زیر از آنها بیشتر نگهداری کنید.

خیار

خیار میوه ای بسیار حساس است که بعد از چند روز تازگی و طراوت خود را از دست می دهد. برای نگهداری خیار آن را پس از شستشو با پارچه نخی خشک کنید و سپس آن را در یک قابلمه در دار قرار دهید و رویش را با پارچه بپوشانید تا آب حاصل از تبخیر دوباره وارد قابلمه نشود.

انگور

همیشه انگور را به فاصله کمی از زمان مصرف بشویید. چرا که شستشو انگور و سپس قرار دادن آن در یخچال  برای مدت طولانی موجب ترک خوردن دانه های آن می شود. از انگورهای مانده می توان برای تهیه سرکه استفاده کرد.

سیب

 روی سیب ها را با یک پنبه به روغن مایع آغشته کنید. این کار علاوه بر افزایش ماندگاری، باعث براق و زیبا شدن سیب ها می شود.

موز

در صورتی که موزها نرسیده باشند می توانید آن ها را 2 تا3 روز خارج از یخچال نگهداری کنید. این کار باعث شیرین شدن موز می شود. بعد از این مدت موز ها باید داخل یخچال و در روزنامه نگهداری شوند. موزهایی که سیاه شده اند فاسد نیستند و می توان برای تهیه پوره موز، شیر موز و کیک از آن استفاده کرد.

بخش مهارت های زندگی تبیان


منبع: جام جم

مقالات مرتبط:

نکات طلایی خانه داری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.