تبیان، دستیار زندگی
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تشریح ویژگی‌های مسابقات بین‌المللی قرآن كریم كه به همت این سازمان برگزار می‌شود،‌ این مسابقات را از لحاظ تنوع رشته‌ها بی‌نظیر عنوان كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی محمدی:

مسابقات بین‌المللی قرآن از نظر تعدد رشته‌ها بی‌نظیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تشریح ویژگی‌های مسابقات بین‌المللی قرآن كریم كه به همت این سازمان برگزار می‌شود،‌ این مسابقات را از لحاظ تنوع رشته‌ها بی‌نظیر عنوان كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تفاوت كمی و كیفی مسابقات بین‌المللی قرآن كریم كه به همت این سازمان برگزار می‌شود، اظهار كرد: برپایی این مسابقات در عرصه بین‌المللی تأثیر ویژه‌ای به همراه دارد.

وی خاطرنشان كرد: این تأثیرات مسلماً در سطح بین‌الملل بازتاب دارد و البته وظیفه و نقش رسانه‌های داخلی در بازتاب جریانات و كیفیت مسابقات بین‌المللی قرآن كریم در تعدد رشته‌ها و تعداد شركت‌كنندگان، بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: علاوه بر این، مهمانان و متسابقانی كه به این مسابقات دعوت می‌شوند و این فضا را از نزدیك مشاهده و احساس می‌كنند، نیز نقش مهمی در انتقال عظمت این مسابقات دارند.

وی ضمن تشریح ویژگی‌های مسابقات بین‌المللی قرآن كریم كه همه ساله به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، گفت: از افتخارات جمهوری اسلامی این است كه مسابقات بین‌المللی قرآن كریم را با این تعداد جمعیت و در این سطح كیفی برگزار می‌كند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بیان كرد: یكی دیگر از تفاوت‌های چشم‌گیر این مسابقات با سایر مسابقات بین‌المللی قرآن كریم در سایر كشورها است كه تنها جمهوری اسلامی ایران به همراه دو كشور مالزی و لیبی این مسابقات را در هر دو رشته حفظ و قرائت برگزار می‌كنند و سایر كشورها این مسابقات را فقط در رشته حفظ كل برگزار می‌كنند.

وی اشاره كرد: این در حالی است كه سایر كشورها مسابقات بین‌المللی قرآن كریم را با این تعداد از مهمان مدعو اجرا نمی‌كنند. خوشبختانه سال به سال جمعیت بیشتری به این مسابقات در ایران دعوت می‌شوند و از این نظر نیز شاهد رشد كمّی هستیم.

حجت‌الاسلام محمدی درباره الگوسازی از این مسابقات در سایر كشورهای اسلامی عنوان كرد: بازخوردهای این مسابقات قرآن در جمهوری اسلامی ایران حاكی از این است كه مسابقات قرآن در سطح بین‌المللی با نگاه به مسابقات قرآن ایران در حال الگوسازی است، ولی مسئولان برگزاری مسابقات قرآن در سایر كشورها صراحتاً به آن اشاره نمی‌كنند.

تنظیم: هومن بهلولی