تبیان، دستیار زندگی
متاسفانه برخی ها هدفشان تخریب تیم ملی است رئیس فدراسیون فوتبال گفت: درطول چهارسال گذشته مطبوعات نوشتاری هیچگونه حمایتی از تیم ملی نکردند و به جرات می توانم بگویم 50 درصد مطبوعات همواره بر علیه تیم ملی و فدراسیون فوتبال بودند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دادکان: شاید از اسب بیفتیم اما از اصل نمی افتیم

متاسفانه برخی ها هدفشان تخریب تیم ملی است


رئیس فدراسیون فوتبال گفت: درطول چهارسال گذشته مطبوعات نوشتاری هیچگونه حمایتی از تیم ملی نکردند و به جرات می توانم بگویم 50 درصد مطبوعات همواره بر علیه تیم ملی و فدراسیون فوتبال بودند.

دکترمحمد دادکان رئیس فدراسیون فوتبال که در برنامه ورزشی سیما سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: درطول چهارسال گذشته خودم و همکارانم درفدراسیون فوتبال صادقانه برای اعتلای فوتبال کشور تلاش کردیم و با وجود بسیاری از ناملایمات و کارشکنی های برخی ازمطبوعات خوشبختانه به تمامی افتخارات در فوتبال دست یافتم و اگرمسند فدراسیون فوتبال را ترک کنم، خوشحالم که کارنامه ای موفقیت آمیز برجای گذاشتم و توانستم در فوتبال کشورم منشاء اثر باشم.

دادکان که در برنامه ورزشی سیما سخن می گفت، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان تربیت بدنی در خصوص فدراسیون فوتبال و تغییر مدیریت این فدراسیون تصریح کرد: طرح این موضوع بهانه خوبی بدست مخالفان داد تا به نوعی عقده گشایی کنند و فدراسیون فوتبال را تحت فشار قرار دهند و با وجود اینکه رئیس سازمان تربیت بدنی این اظهارات را تکذیب کرد، ولی کسی این تکذیبیه را چاپ نکرد و مطبوعات ازکنار آن به راحتی گذشتند.

وی ادامه داد: بعضی ها که ماهیت شان برای من کاملا روشن است، منتظرکوچکترین فرصتی هستند تا چنین برخوردهایی با فدراسیون فوتبال و تیم ملی داشته باشند، به عنوان مثال ببینید تا میرزاپور ضعیف می شود چه برخوردی در مطبوعات با این بازیکن می شود. خصوصی ترین مسائل بازیکنان تیتر اول مطبوعات می شود، ولی از بازیکنان جوانی مثل کعبی، نصرتی یا نویدکیا حتی یک عکس سه درچهارهم چاپ نمی شود.

دادکان تاکید کرد: شاید بتوانند ما را از اسب این فوتبال پیاده کنند، اما نه آقای علی آبادی، نه رسانه ها، نه روزنامه ها و نه هیچ کس دیگر نمی تواند ما را از اصلمان پیاده کند. من با اعتقاد به کار خود ادامه می ‌‏دهم و به هیچ عنوان از اصلی که در پیش گرفتم دور نمی شوم.

وی تصریح کرد: همانطور که در این دوره رئیس جمهورمحترم و چه در دوره آقای خاتمی این عزیزان با حضور در کنار ملی پوشان باعث نشاط و تقویت تیم ملی شدند، بقیه هم می ‌‏توانند این کار را انجام دهند، اما رسانه ها و بعضی مسئولان هدفشان تخریب تیم ملی است، قطعا همین هدف را دارند و اصلا به فکر اصلاح نیستند. من 35 سال از 51 سال عمرم را دراین فوتبال گذاشتم. ازشانزده سالگی در فوتبال بودم و دیگرمی دانم که هر کس چه هدفی را دنبال می ‌‏کند.

دادکان با بیان این مطلب که همه عناوین را در مدت حضورش در فدراسیون فوتبال برای این تیم کسب کرده است، خاطرنشان کرد: هر چه عنوان بوده است، در این مدت برای فدراسیون کسب کردم، فدراسیون نمونه و برتر شدیم، اما وقتی خواستند به ما نشان لیاقت بدهند، گفتند که نشان دادکان حذف شده است. اینها از روی غرض است ومن می دانم که هیچکدام اتفاقی نیست.

وی گفت: چرا روزی که تیم امید در ویتنام قهرمان می شود خبرسیما وچند روزنامه حتی به این قهرمانی اشاره هم نمی کنند، به همین دلیل است که می گویم قصد تخریب است نه اصلاح.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: سازمان تربیت بدنی امروز که می داند من بعد از جام جهانی می روم، ‌‏اگر بگویند فردا برو هم می روم، از اصل خود که دور نمی شوم ازفوتبال و خدمت دور نمی شوم، به دانشگاه می روم و به کار اصلی ام می پردازم. من یک معلم هستم و نگرانی ندارم.

وی ادامه داد: آنهایی باید بترسند که به میز چسبیدند و دنبال شهرت هستند، سازمان تربیت بدنی که می گوید فدراسیون فوتبال نیازمند خون تازه ای است باید جوابگوی مردم باشد. روزی که من فدراسیون را تحویل گرفتم، تیم ملی در رده 44 بود و امروز نوزدهم است یعنی حداقل نصف. دادکان افزود: مردم دیگر نمی پذیرند که تیم چهلم شود. مردم خواهان فکر نو و تحول در فوتبال هستند، حالاچه من باشم و چه نباشم.

چون تجربه نشان داده هر وقت بازیکنان تیم ملی زیر فشار بودند با انگیزه بیشتری کارکردند و در حال حاضر با فشارهای داخلی وخارجی این انگیزه دربازیکنان تیم ملی بسیار قوی است.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به عملکرد خود خاطرنشان کرد: فوتبال ما از دنیا عقب نیفتاده است، اما می خواهند فعالیت های انجام شده را نادیده بگیرند. من 5 سال است که شاهد این انتقادات هستم، اما خدا را شکرمی کنم که دو گوش دارم یکی برای شنیدن و یکی دیگر برای رد کردن، نسبت به انتقادات روزنامه ها هم بی تفاوت هستم.

وی افزود: در تمام کشورهای دنیا رسانه های نوشتاری به عنوان عامل محرک برای ورزش هستند، اما در کشور ما از این خبرها نیست.

دادکان درمورد مسابقات لیگ دسته اول و اتفاقاتی که سال گذشته در این مسابقات رخ داد، اظهار داشت: لیگ دسته اول به اندازه لیگ برتر برای فدراسیون فوتبال اهمیت دارد و کمیته مسابقات با حساسیت خاصی به دنبال برگزاری هفته های پایانی این مسابقات است. به همین خاطر اگرتیمی اعتراضی نسبت به تیم دیگری دارد، همین حالا که هنوز وضعیت تیمهای صعود کننده مشخص نیست این کار را انجام بدهد، چون بعد از مسابقات دیگر به اعتراض تیم ها رسیدگی نخواهد شد.