تبیان، دستیار زندگی
ی نیاز دارند باید بازیهای بد لیگ را فراموش کرد حمید درخشان گفت: شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس برای شرکت در جام باشگاههای آسیا متفاوت است و این دو تیم باید با توجه به این شرایط، خودشان را آماده کنند. درخشان در آستانه شرکت ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمید درخشان ، در آستانه آغاز رقابتهای جام باشگاهها : تیم های استقلال و پرسپولیس به بازسازی شرایط روحی نیاز دارند باید بازیهای بد لیگ را فراموش کرد

حمید درخشان گفت: شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس برای شرکت در جام باشگاههای آسیا متفاوت است و این دو تیم باید با توجه به این شرایط، خودشان را آماده کنند.درخشان در آستانه شرکت این دو تیم در جام باشگاههای آسیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا به ارزیابی این تیمها پرداخت و افزود: رقیبان استقلال با صرف هزینه های بسیار، بازیکنان خارجی خوبی را به خدمت گرفته اند و پرسپولیس هم در کشوری بازی می کند که همیشه از تمام تمهیدات و امتیازات میزبانی برای موفقیت استفاده کرده است و از آب و هوای بسیار سردی برخوردار است ، که این می تواند برای پرسپولیس مشکل ساز شود.

وی افزود: هر دو تیم در لیگ ایران چندان موفق نبوده اند و به بازسازی مناسبی در چند روز آینده احتیاج دارند.

درخشان با اشاره به « روماریو» مهاجم معروف برزیلی السد قطر اظهار داشت: هر بازیکن خارجی که تازه به یک تیم اضافه می شود ، تا بخواهد خود را با محیط تطبیق دهد ، احتیاج به زمان دارد و تیمی که این بازیکن را در اختیار می گیرد ، تمام امیدش را به او می بندد . من معتقدم که چون تیم استقلال تیم یکدستی است ، نباید اضافه شدن روماریو را به رقیبش چندان بزرگ کند.

وی در مورد این که آیا دفاع خطی و زنجیره ای استقلال در مقابله با این بازیکن مشکل ساز خواهد شد یا خیر، توضیح داد: دفاع خطی، با زنجیره 4 دفاعه یا 3 دفاعه، سیستم روز دنیا است و ما نباید با استفاده از دفاع پوششی و سیستم 2-5-3 به عقب برگردیم، بازیکنان استقلال باید با روماریو نزدیک بازی کنند و پوشش لازم را داشته باشند، مدافعان استقلال در حد قابل قبولی سریع هستند که از پس استارتهای روماریو برآیند.

وی در مورد محمد نوازی که به تازگی از مصدومیت رهایی یافته است گفت: اگر من جای مربیان استقلال باشم، از نوازی استفاده نمی کنم، زیرا استفاده از بازیکنانی که در شرایط مسابقه قرار ندارند، کار چندان درستی نیست . کما اینکه معتقدم نوازی بازیکن بسیار خوب و کارآمدی است.

درخشان همچنین در خصوص تیم پرسپولیس اظهار داشت : با توجه به این که رقیبان این تیم، فیلم بازیهای پرسپولیس را می بینند و در مقابل آن چاره جویی می کنند، لذا فکر نمی کنم که پرسپولیس با روند فعلی که در لیگ دارد بتواند موفق شود. دستور کار پرسپولیس علاوه بر فرستادن توپهای هوایی از تمام نقاط زمین، باید حرکت از زمین و کناره ها هم باشد و فقط به توپهای بلند اکتفا نکند.

درخشان در پایان شانس تیمهای استقلال و پرسپولیس را برای صعود از گروه خودشان خوب دانست و اضافه کرد: هر دو تیم خوبند و من مطمئنم که خارج از خانه بهتر از داخل بازی می کنند، ولی از نظر مسائل روحی باید روی هر دو تیم کار کرد، که بازیهای گذشته را فراموش کرده و به آینده فکر کنند و شرایط را به نحوی فراهم کنند که بتوانند به موفقیت برسند.