تبیان، دستیار زندگی
در حالى كه چند روز پیش در نشستى كه قریب با قلعه نویى در باشگاه استقلال داشت بنا شد كه استقلال در جام حذفى هم با قدرت حاضر شود، اما چهارشنبه شب اعضاى هیأت مدیره استقلال طى جلسه اى به مدیر عامل این باشگاه اعلام كردند كه استقل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظرى جویبارى : پیشاپیش قهرمانى پرسپولیس را تبریك مى گویم!


در حالى كه چند روز پیش در نشستى كه قریب با قلعه نویى در باشگاه استقلال داشت بنا شد كه استقلال در جام حذفى هم با قدرت حاضر شود، اما چهارشنبه شب اعضاى هیأت مدیره استقلال طى جلسه اى به مدیر عامل این باشگاه اعلام كردند كه استقلال باید از جام حذفى كنار بكشد. قریب هم طى اطلاعیه اى اعلام كرد استقلال از جام حذفى انصراف داده است. انصراف استقلال در دقایق 90 البته تبعاتى هم داشت. از جمله آن فروش بلیت توسط مسؤولان برگزارى مسابقات در سارى. همین امر باعث شد تا دكتر دادكان رییس فدراسیون در واكنش به عملكرد استقلالى ها و انصراف دیر هنگام آنها عنوان كند كه از طریق كمیته انضباطى پیگیر قضیه خواهد شد و با این باشگاه برخورد جدى مى كند. در این زمینه و تغییر و تحولات استقلال بعد از جام حذفى نظرى جویبارى چنین توضیح مى دهد.

آقاى دادكان گفته كه برخورد جدى با باشگاه استقلال به خاطر كنارگیرى دیر هنگام از جام حذفى مى كند.

<به هر حال در كمیته انضباطى هر تخلفى یك تعریفى دارد. تعریف انصراف از بازى هم جریمه باشگاه است. ما هم نه خونمان از رقباى دیگر رنگین تر است و نه استثناء هستیم. پس هر جریمه اى كه كمیته انضباطى برایمان در نظر بگیرد قبول مى كنم.

چرا یك دفعه چنین تصمیمى را گرفتید؟

<ما قصد داشتیم با تمام قوا در جام حذفى حضور داشته باشیم، اما به دلیل حضور پنج بازیكن در تیم ملى و چند مصدوم، مسؤولان چنین تصمیمى را گرفتند. البته ما تا لحظه آخر خبر نداشتیم. هیأت مدیره استقلال به آقاى قریب گفت كنار بكشید. ایشان هم اعلام كردند.

اما این روزها شایعه تبانى استقلال و پرسپولیس به گوش مى رسد. اینكه دلیل كناره كشیدن استقلال، قهرمانى پرسپولیس است.

<تبانى كه نه، اما یكى از مهمترین دلایل ما بحث قهرمانى است. در روزى كه صد و بیست هزار تماشاگر در استادیوم آزادى حماسه آفریدند و فوتبال ما را احیا كردند. تصمیم استقلال بر این شد كه یك حماسه دیگر با قهرمانى پرسپولیس هم آفریده شود. چرا كه اگر پرسپولیس و استقلال قوى باشند، پشتوانه محكم و قوى براى تیم ملى خواهند بود.

پس شما جلسات مخفیانه مسؤولان استقلال و پرسپولیس را تأیید مى كنید؟

<نه مى توانم تأیید كنم، نه تكذیب، اما حضور قدرتمند پرسپولیس را به فال نیك مى گیرم و پیشاپیش قهرمانى پرسپولیس را در جام حذفى تبریك مى گویم چون پرسپولیس هم مثل استقلال تیم مردمى است.

در مورد هفت بازیكن آزاد قرار است چه تصمیمى گرفته شود؟

<عین هفت بازیكن را حفظ مى كنیم. چه بسا چهار _ پنج بازیكن نامى را هم به استقلال بیاوریم.

اما مثل اینكه عنایتى براى ماندن در استقلال مبلغ بالایى را خواسته است؟

<بیچاره رضا، اصلاً عنایتى در رابطه با پول صحبت نكرده، بحث او این است كه در خارج از كشور بازى كند.

استقلال با این جدایى موافقت مى كند؟

<بله، ما براى بازى كردن عنایتى در خارج از كشور هر كارى كه از دستمان بر آید انجام مى دهیم.