تبیان، دستیار زندگی
بازیگر «ورود آقایان ممنوع» معتقد است از میان فیلمنامه‌های پیمان قاسم‌خانی «مارمولک» ایده خوبی دارد و «ورود آقایان ممنوع» جزئیاتی دقیق‌تر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«مارمولک» را می‌پسندید یا «ورود آقایان ممنوع»؟

فیلمنامه‌های قاسم‌خانی از نگاه رضا عطاران


بازیگر «ورود آقایان ممنوع» معتقد است از میان فیلمنامه‌های پیمان قاسم‌خانی «مارمولک» ایده خوبی دارد و «ورود آقایان ممنوع» جزئیاتی دقیق‌تر.


«مارمولک» را می‌پسندید یا «ورود آقایان ممنوع»؟

بازیگر «ورود آقایان ممنوع» معتقد است از میان فیلمنامه‌های پیمان قاسم‌خانی «مارمولک» ایده خوبی دارد و «ورود آقایان ممنوع» جزئیاتی دقیق‌تر.رضا عطاران درباره فیلمنامه این فیلم که قاسم‌خانی آن را نوشته است، اظهار داشت: «یکی از مهمترین ویژگی‌های این کار متن آن است. نوشته آقای قاسم‌خانی آنقدر انسجام داشت و شروع و پایان مشخصی برای آن تنظیم شده بود که کسی نباید با قصه ور می‌رفت. باید انتخاب درستی در مورد بازیگران صورت می‌گرفت بعد از آن 70 درصد حل بود.»

عطاران در مقایسه بین فیلمنامه‌های قاسم‌خانی از جمله «مکس»، «نان، عشق و موتور 1000»، «مارمولک» و «ورود آقایان ممنوع» و جایگاه «ورود آقایان...» در کارنامه این فیلمنامه‌نویس، گفت: «این سئوال را باید از خود پیمان بپرسیم. من در کارها دیده‌ام که چطور متن‌‌های خوبی هدر شده‌اند و چه متن‌های متوسطی چیز خوبی از آب درآمده است. باید آقای قاسم‌خانی جواب دهد در متن اولیه و بدون اینکه کارش جلوی دوربین بیاید کدام را قوی‌تر می‌داند. اما اگر من براساس فیلم‌های ساخته شده نظر بدهم می‌توانم بگویم «ورود آقایان ممنوع» فیلمنامه خیلی جالبی داشت.»

«مارمولک» ایده خیلی خوبی داشت و «ورود آقایان ممنوع» جزئیات خیلی خوبی دارد. پرداخت و ریزه‌کاری‌های «ورود آقایان ممنوع»‌ بسیار زیاد است و این اهمیت آن را بالا می‌برد. بر این اساس من متن «ورود آقایان ممنوع» را ترجیح می‌دهم.»

او ادامه داد: ««مارمولک» ایده خیلی خوبی داشت و «ورود آقایان ممنوع» جزئیات خیلی خوبی دارد. پرداخت و ریزه‌کاری‌های «ورود آقایان ممنوع»‌ بسیار زیاد است و این اهمیت آن را بالا می‌برد. بر این اساس من متن «ورود آقایان ممنوع» را ترجیح می‌دهم.»

عطاران اظهار داشت: ««مارمولک» در ایده قوی بود و حرفی می‌زد که دیدن آن جذابیت داشت. این ایده آنقدر خوب بود که مخاطب را با خود همراه می‌کرد. اما در مورد «ورود آقایان ممنوع» قصه بستر ساده و تازه داشت که تجربه مشابه آن را نداشتیم. براساس این نظر من این کار را به عنوان نوشته به «مارمولک» ترجیح می‌دهم.»

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:سینمای ما