تبیان، دستیار زندگی
بعضی از خانم ها یا آقایان عادت دارند تمام اتفاقاتی را كه در طول روز برای شان اتفاق افتاده است برای همسر خود تعریف كنند. به خصوص بیشتر نامزدها که در هیجانات اولین روزهای با هم بودنشان، مرزها را زیرپا می گذارند و سعی دارند.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه چیز را به همسرتان نگویید!


بعضی از خانم ها یا آقایان عادت دارند تمام اتفاقاتی را كه در طول روز برای شان اتفاق افتاده است برای همسر خود تعریف كنند. به خصوص بیشتر نامزدها که در هیجانات اولین روزهای با هم بودنشان، مرزها را زیرپا می گذارند و سعی دارند با بیرون ریختن تمام حرف ها، بازگو کردن اتفاقات و بیان تمام جزئیات روابط زندگی شان به همسر خود نزدیک تر شوند. اما حقیقت این است که گاهی اوقات صحبت كردن بسیار خظرناك است. چون شما در ابتدای راه هستید و هنوز زمان زیادی برای اشراف به شرایط خانوادگی و فردی همدیگر نیاز دارید. حالا چرا نباید تمام صحبت های خود را برای همسرتان بازگو كنید؟ به این دلایلی که در ادامه می گوییم!

همه چیز را به همسرتان نگویید!

*افرادی كه گذشته تلخ و سخت داشته اند باید توجه كنند که تجربه های تلخ گذشته باید چراغ راه آینده باشد و بس. سعی كنید با گذشته های تلخ تان خداحافظی كنید و با عنوان كردن تجربه ها ذهن همسر تان را مغشوش نكنید. توجه كنید كه شما دیگر در دوران مجردی به سر نمی برید، شما تشكیل خانواده داده اید و از همان روز اول كه وارد زندگی زناشویی می شوید باید سعی كنید همه تلخی های گذشته را فراموش كنید. الان زمان آن است كه به زندگی دو نفره ای كه در آینده خواهید داشت فكر كنید، صحبت هایتان نیز باید حول زندگی مشتركتان باشد نه گذشته تلختان.

* اگر از اشتباهات گذشته عبرت گرفته اید و تحول خاصی در رفتارتان ایجاد كرده اید لزومی به بازگو كردن اشتباهات گذشته تان نیست چون ممكن است بر دیدگاه طرف مقابل به شما اثر منفی بگذارد و یا برخی قابلیت های فعلی تان نادیده گرفته شود. مگر در مواردی كه بازگو كردن تجربه شما میتواند مانع تكرار اشتباه برای طرف مقابلتان شود.

* صحبتهایی را از گذشته، حال برای همسرتان بازگو و تعریف كنید اما سعی كنید وارد جزییات نشوید، مسائل را برای او كاملا باز نكنید و نشكافید.

چه صحبتهایی را نباید مطرح كرد؟

* اسرار تان را به همسرتان نگویید. منظور از اسرار چیست؟ مشكلاتی كه در دوران قبل از ازدواج برایتان بوجود آمده و بازگو كردن آن تنها باعث مشغول كردن ذهن همسرتان می شود. ناگفته نماند كه مسائلی است كه گفتن آنها به همسرتان ضروری است مثلا تجربه نامزدی ناموفقی اگر در گذشته داشته اید به همسر تان بگویید اما آیا واقعا لازم است همسرتان از جزئیات آن مطلع باشد؟

* مشكلاتی كه با پدرو مادر، خواهر یا برادر تان داشته اید و عنوان كردن آنها به دیدگاه همسرتان نسبت به خانواده تان خدشه وارد می كند، كمبودهایی كه در زندگی با آنها مواجه بوده اید، رنجها و مشقتهایی را كه متحمل شده اید، و مسائلی مانند این موضوعات بهتر است بازگو نكنید.

صحبتهایی را از گذشته، حال برای همسرتان بازگو و تعریف كنید اما سعی كنید وارد جزییات نشوید، مسائل را برای او كاملا باز نكنید و نشكافید

* اگر زمانی به همسرتان، رفتارهایی كه انجام میداده شك كردید و در وفاداریش نسبت به خودتان مردد بودید هرگز این موضوع را مطرح نسازید، زیرا ممكن است شما به اشتباه چنین فكری را داشته بودید در این صورت احساس وفاداری كه بین شما و شوهرتان وجود داشته است در همان زمان از بین می رود.

بخش خانواده ایرانی تبیان


برگرفته از ایرانیان شاد

مطالب مرتبط:

صداقت های خطرناک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.