تبیان، دستیار زندگی
تهران خبرگزاری مهر چهارمین جلسه هماهنگی کمیته تسهیلات رفاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد. به نقل از ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب، در این جلسه که اعضای شورای شهر، رئیس شرکت سهامی نمایشگاه ها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه ها و تسهیلات ویژه بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران


خبرگزاری مهر

چهارمین جلسه هماهنگی کمیته تسهیلات رفاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

به نقل از ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب، در این جلسه که اعضای شورای شهر، رئیس شرکت سهامی نمایشگاه ها، مدیران ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب و جمعی از نمایندگان سازمان های خدمات رسانی شهری و دستگاه های دولتی حضور داشتند، تصمیماتی برای ارایه تسهیلات و رفاه حال بازدیدکنندگان نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گرفته شد.

بنابر این گزارش در این جلسه مقرر شد به منظور کاهش ترافیک شرکت واحد اتوبوسرانی با اختصاص تعدادی اتوبوس و مینی بوس در میادین اصلی شهر جا به جایی شهروندان به نمایشگاه و بالعکس را برعهده گیرد؛ همچنین با همکاری شرکت مترو نیز تعدادی دستگاه اتوبوس جهت انتقال مردم از منطقه چیتگر به سمت نمایشگاه بین المللی در نظر گرفته شده است .

در ادامه این جلسه، دکتر قوام شهیدی - رئیس شرکت سهامی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، از تامین آب آشامیدنی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: شرکت سهامی نمایشگاه ها تلاش دارد با ارایه تسهیلات و خدمات لازم شرایطی را فراهم کند تا مردم به راحتی بتوانند از برنامه های نمایشگاه کتاب استفاده کنند.

این گزارش حاکی است رسول خادم رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با تاکید بر مشارکت و همکاری گسترده تمامی دستگاه ها و سازمان های دولتی و شهری در هر چه بهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی به عمل آمده کلیه برنامه ها و فعالیت ها متناسب با وظایف دستگاه ها و سازمان ها تقسیم شده و پیش بینی می شود با توجه به تجارب و مستندات سال گذشته، در ارایه خدمات به بازدید کنندگان مشکلات کمتری داشته باشیم.

حمید قبادی معاون اجرایی ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب نیز در ادامه ضمن تقدیر از همکاری و تعامل مجموعه دستگاه های اجرایی در آماده سازی نمایشگاه بین المللی کتاب اظهار داشت: در این دوره تا کنون اقدامات قابل توجهی در برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری تمامی دست اندرکاران اعم از تشکل های تخصصی نشر، مدیران ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، مسئولان شورای شهر و دیگر سازمان های دولتی انجام شده و در حال حاضر آماده سازی غرفه ها و سالن ها آخرین مراحل خود را طی می کند.

وی افزود: خوشبختانه محموله های کتابهای خارجی مطابق برنامه ریزی وارد کشور شده و تا چند روز دیگر چیدمان کتاب های بخش بین المللی به همراه بخش ناشران داخلی به پایان خواهد رسید.

گفتنی است در این جلسه مسئولان شرکت پست اعلام کردند که خدمات پستی با تعرفه مناسب به بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارایه می شود.

همچنین از مسئولان وزارت بهداشت و درمان نیز جهت نظارت بر کیفیت مواد غذایی نمایشگاه کتاب دعوت به عمل آمده است؛ ضمنا سازمان آتش نشانی، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، مجمع امور صنفی و اورژانس نیز تا پایان برگزاری نمایشگاه مشارکت فعالی دارند.

سازمان جوانان هلال احمر هم مسئولیت هدایت خودروها و راهنمایی بازدیدکنندگان را برعهده دارد .

روابط عمومی موسسه تبیان