تبیان، دستیار زندگی
یوسف كرمی، قهرمان نامدار تكواندوی ایران یكی از پرافتخارترین تكواندوكاران دنیا را در دور دوم رقابت‌های انتخابی المپیك لندن در باكو شكست داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامدارترین تكواندوكار به زانو درآمد


یوسف كرمی، قهرمان نامدار تكواندوی ایران یكی از پرافتخارترین تكواندوكاران دنیا را در دور دوم رقابت‌های انتخابی المپیك لندن در باكو شكست داد.


یوسف کرمی تکواندو کار تیم ملی ایران

یوسف كرمی در دومین رقابت‌ خود در وزن سوم انتخابی المپیك لندن برابر استیون لوپز از آمریكا قرار گرفت و با نتیجه‌ 5 و 4 او را از پیش رو برداشت.

این در حالی است كه در راند نخست با نتیجه 4 بر یك از حریف عقب افتاده بود، با تجربه بالا توانست بازی را احیا كند و از رقیب نامدار خود پیش افتد.

لوپز یكی از پر افتخارترین تكواندوكاران دنیا محسوب می‌شود، چرا كه تاكنون دو مدال طلا و یك مدال برنز المپیك در بازی‌های سیدنی ، آتن و پكن در كارنامه خود دارد. همچنین سنگینی پنج مدال طلای جهان در سال‌های 2001 ، 2003، 2005 ، 2007 و 2009 در كارنامه او احساس می‌شود .

اما در مقابل یوسف كرمی كه با انگیزه بسیار زیاد پس از قهرمانی‌اش در رقابت‌های جهانی در این رقابت‌ها حاضر شده بود، توانست این حریف نامدار خود را از پیش روی بردارد و یك قدم به كسب سهمیه المپیك نزدیک‌تر شود .

استیون لوپز مهم‌ترین و نامدارترین حریف یوسف كرمی در این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شد و با شكست این رقیب آمریكایی می‌توان به قهرمانی كاپیتان تیم ملی تكواندوی ایران امید زیادی داشت.

یوسف كرمی با در اختیار گرفتن یكی از سكوهای این دوره از رقابت‌ها می‌تواند ایران را در وزن سوم بازی‌های المپیك لندن دارای سهمیه كند، اما این سهمیه به نام خود او ثبت نمی‌شود و فدراسیون تكواندوی ایران در هنگام بازی‌ها می‌تواند هر فرد دیگری را جایگزین او كند.

روز گذشته در وزن دوم رقابت‌های تكواندوی انتخابی المپیك در ورزشگاه «سرحدچی » باكو، محمد باقری معتمد توانسته بود با كسب نایب قهرمانی سهمیه المپیك را برای ایران به دست آورد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا