تبیان، دستیار زندگی
رئیس كمیته فوتسال كنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: ای ‌اف سی در نظر دارد ایران، ژاپن، ازبكستان و تایلند را به عنوان الگویی برای توسعه بازی‌ها در سطح قاره معرفی كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران الگوی پیشرفت فوتسال درآسیا است


رئیس كمیته فوتسال كنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: ای ‌اف سی در نظر دارد ایران، ژاپن، ازبكستان و تایلند را به عنوان الگویی برای توسعه بازی‌ها در سطح قاره معرفی كند.


کناره گیری قهرمان فوتسال آسیا از رقابت های داخلی

به نقل از سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا، ریچارد كی لی، رئیس كمیته فوتسال ای‌اف‌سی گفت: ارتقای پیشرفت فوتسال باشگاهی اولویت این كمیته است و این امر به رشد بازی‌های قاره منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: دومین دوره رقابت‌های قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا موفقیت بزرگی بود و سطح كلی تیم‌ها در این مشابقات پیشرفت قابل توجهی را نشان داد. وقتی تیم‌های باشگاهی عالی كار كنند، به نوبه خود به عملكرد تیم ملی نیز كمك می‌كند. تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن به خوبی از لیگ‌های حرفه‌ای خود استفاده كرده‌اند. كنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد ایران، ژاپن، ازبكستان و تایلند را به عنوان الگویی برای توسعه بازی‌ها در سطح قاره معرفی كند.

وی ادامه داد: ایران عملكرد خوبی در جام‌جهانی فوتسال 2008 برزیل داشت و عملكرد آن‌ها ثابت كرد كه فوتسال آسیا قله‌های تازه‌تری را فتح كرده است. ما باید بیشتر بر روی باشگاه‌ها تمركز كنیم و معتقدیم كه این بهترین راه برای رسیدن به سطح فوتسال اروپا و آمریكای جنوبی است.

عضو كمیته اجرایی كنفدراسیون فوتبال آسیا با تأكید بر اهمیت رقابت‌های فوتسال غرب آسیا خاطرنشان كرد: كشورهای حوزه خلیج فارس امكانات بسیار خوبی دارند؛ اما فكر نمی‌كنم به بهترین روش از آن‌ها بهره‌برداری كنند. هوای بسیار گرم در این وقت سال فوتبال بازی كردن را برای بازیكنان دشوار می‌كند؛ اما با امكانات خوبی كه آن‌ها دارند، می‌توانند به فوتسال روی آورند.

لی اظهار داشت: تمام بخش‌های فوتسال آسیا كار سختی برای اجرایی شدن این موضوع در پیش دارند و همگی در رشد این بازی سهیم هستند. موانع برای رسیدن به سطح فوتسال اروپا و آمریكای جنوبی باید شكسته شود.

ایران عملكرد خوبی در جام‌جهانی فوتسال 2008 برزیل داشت و عملكرد آن‌ها ثابت كرد كه فوتسال آسیا قله‌های تازه‌تری را فتح كرده است. ما باید بیشتر بر روی باشگاه‌ها تمركز كنیم و معتقدیم كه این بهترین راه برای رسیدن به سطح فوتسال اروپا و آمریكای جنوبی است

عضو كمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فیفا گفت: فوتبال بیش از یك قرن است كه در آسیا محبوب شده است؛ در حالی كه تاریخچه فوتسال تنها كمی بیش از یك دهه است. تاكنون تنها یازده دوره مسابقات قهرمانی آسیا برای تیم‌های ملی برگزار كرده‌ایم؛ اما بر روی راه‌هایی برای ترویج بازی در مدارس و سازماندهی تعداد بیشتری تورنمنت برای نوجوانان تلاش می‌كنیم. ما می‌خواهیم بازی‌ها را جالب‌تر و برای تماشاگران جذاب‌تر كنیم. فوتسال دائماً در حال تكامل است و ما در فیفا می‌خواهیم با تغییرات ضروری در قوانین این پیشرفت را ادامه دهیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: کنفدراسیون آسیا