تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب به بیان اخبار ماه گذشته دنیای فناوری می پردازیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ماه گذشته از دنیای فناوری


در این مطلب به بیان اخبار ماه گذشته دنیای فناوری می پردازیم.


برج مکنده باد، برق تولید می کند

وقتی که از انرژی باد صحبت می شود توربین های بلند با پره های کشیده در ذهن تداعی می شود که با سرعت باد می چرخند و از چرخش آنها ژنراتور ها برق تولید می کنند.

اخبار ماه گذشته از دنیای فناوری

یک شرکت به نام Zena با ارائه سیستمی نوین قصد دارد جایگزین بهتری برای این توربین ها ارائه کند.در این متد جدید دیگر خبری از توربین های بلند و پره های خطرناک نیست که گاها پرندگان زیادی در حین پرواز به آنها برخورد کرده و دچار سانحه می شوند. یک برج بلند شش ضلعی به ارتفاع 50 متر جای این توربین ها را می گیرد. جریان باد از هر شش ضلع به داخل این برج مکیده می شود و پس از فشرده سازی از طریق تونل هایی به مرکز برج فرستاده و از آنجا به سمت ژنراتور هایی که در زیر زمین تعبیه شده است هدایت می شود.

این باد در زیر زمین باعث چرخش مجموعه ای از ژنراتور ها می شود و در نتیجه چرخش آنها برق تولید می شود. راندمان کاری این سیستم 2.5 برابر بیشتر از توربین های بادی سنتی تخمین زده شده است. این شرکت قرار است برج های بادی خود را به زودی در چند ایالت ژاپن از جمله Kurume و fukuoka راه اندازی کند تا جایگزین سبز تری برای نیروگاه های هسته ای آسیب دیده داشته باشند.

امن ترین فلش مموری دنیا !

شاید لقب امن ترین فلش مموری دنیا از نگاه فنی برای این طرح درست نباشد، اما می توانیم بگوییم که این یکی از طرح های جالب و خلاقانه برای فلش مموری محسوب می شود. ‏البته اگر با دقت باشید، متوجه می شوید که هنگام باز کردن قفل، اتصال به پورت یو اس بی آسان نخواهد بود. مگر اینکه میله فلزی به طور کامل با کلید از بدنه جدا شود. ‏

اخبار ماه گذشته از دنیای فناوری

HP برای سربازان دستکش از جنس نمایشگر انعطاف پذیر تولید می کند

پیش تر کمپانی های مختلف، انواع گوناگون نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر را معرفی کرده بودند اما HP اولین کمپانی است که قصد دارد محصولات کاربردی را با این نمایشگرها عرضه کند. HP اعلام کرده که محصولات مجهز به نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر را تا سال 2013 وارد بازار خواهد کرد. از جمله محصولاتی که HP قصد دارد با این نوع از نمایشگرها تولید کند می توان به دستکش های مخصوص سربازان و تگ های قیمت محصولات برای فروشگاه ها اشاره کرد.

نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر، دوام بسیار بالایی دارند و تصویر نمایش داده شده در آنها در تاریکی شب و در نور مستقیم خورشید قابل مشاهده است. Carl Taussig، مدیر لابراتور HP در رابطه با محصولات آینده این شرکت به NY Times گفته است:

ما بدنبال ساخت سطوح مختلف از جنس نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر هستیم که به باریکی کاغذ بوده و قادرند تصاویر را با کیفیت iPhone نمایش دهند.

او همچنین گفته است:

ما در حال ساخت نمایشگرهای انعطاف پذیر برای ارتش امریکا هستیم. قرار است سربازان امریکایی این نمایشگر ها را مانند دستکش دست کنند و اطلاعات دشمن را بصورت زنده دریافت و یا ارسال کنند.

اخبار ماه گذشته از دنیای فناوری

او همچنین در مورد استفاده این نمایشگرها در فروشگاه ها گفت:

نمایشگرهای انعطاف پذیر قرار است در فروشگاه ها برای نمایش قیمت محصول و یا میزان تخفیف، استفاده شوند. قیمت نمایش داده شده در این نمایشگرها بصورت لحظه ای قابل تغییر خواهد بود و فروشنده در صورت نیاز به تغییر قیمت، مجبور نیست مانند برچسب های کاغذی، آنها را تعویض کند.

سنجش علائم حیاتی و غلظت اکسیژن خون با تلفن هوشمند !

یک سنسور متصل به کابل و یک اپلیکیشن تنها چیزهایی هستند که برای تبدیل اسمارت فون شما به یک مرکز کنترل علائم حیاتی بدن لازم اند. ساده، مفید و قابل حمل?.? کافی است یک بند انگشت خود را در انگشتانه "فون اکسیمتر" که دارای سنسور است، قرار دهید تا اطلاعات مربوط به ضربان قلب، تنفس و غلظت اکسیژن خون شما بر روی صفحه موبایلتان نمایش داده شود.

دیگر لازم نیست بگوییم که این اطلاعات می توانند ذخیره و آنالیز شوند یا برای پزشک تان ارسال گردند و... پزشک ها و کسانی که با دستگاه های اکسیمتر فعلی سر و کار دارند به خوبی میدانند که این گجت چقدر در مواقع ضروری کار را راحت می کند.

فرآ وری:محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

نارنجی،فارنت