تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران: 26 طرح برگزیده دانش آموزان مازندر انی به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی راه یافت خبرگزاری پانا: معاون آموزش متوسطه مازندران گفت: 2 هزار و 150 طرح در 16 زمینه علمی در مرحله استانی رقابت و 26 طرح به مرحله کشوری.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

26 طرح برگزیده و جشنواره خوارزمی

گل

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

26 طرح برگزیده دانش آموزان مازندر انی به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی راه یافت

خبرگزاری پانا: معاون آموزش متوسطه مازندران گفت: 2 هزار و 150 طرح در 16 زمینه علمی در مرحله استانی رقابت و 26 طرح به مرحله کشوری سیزدهمین جشنواره خوارزمی راه یافت.

نگاهی به مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در سالی که گذشت

به گزارش خبرنگار  آموزش و پرورش پانا، مصطفی عابدی برنجستانکی افزود: امسال  2 هزارو 587 طراح (دانش آموزان و دانشجویان مراکز وابسته به آموزش و پرورش ) با ارائه 2 هزارو 152 طرح  درمرحله استانی این جشنواره در 16 زمینه علمی شامل، برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، عمران، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی منابع طبیعی، فیزیک و نجوم، شیمی، ‌نانو تکنولوژی، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اسلامی، فلسفه و ادیان، علوم اجتماعی، هنر و معماری، رباتیک  و سایر گروه های علمی شرکت کردند که از این تعداد 145 طرح  به مرحله دفاع حضوری معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد:‌

جشنواره خوارزمی هرساله  در راستای پرورش استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان و دانشجویان پژوهشگر ، خلاق و نوآور  و همچنین برای توسعه و پرورش روحیه پژوهش و نوآوری به صورت استانی و کشوری برگزار می شود.

عابدی گفت: داوری مرحله دفاع حضوری استانی سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی استان در روزهای 29 ، 30 و 31 خرداد در 16 کمیته تخصصی به صورت متمرکز استانی در پژوهش سرای  دانش آموزی شهرستان قائمشهر انجام شد که 26 طرح برتر برگزیده شده و به دبیرخانه جشنواره خوارزمی وزارت آموزش و پرورش ارسال شد.

قیام خونین 15 خرداد در عالم کتاب

وی با بیان اینکه  شناسایی دانش آموزان نخبه، خلاق و مبتکر از مهمترین اهداف این جشنواره است تصریح کرد: برگزیدگان این جشنواره  با عضویت در سازمان  بنیاد ملی نخبگان کشور بدون کنکور وارد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خواهند شد.

عابدی افزود: امسال  حدود 400 میلیون ریال برای پژوهش سرا و ادارات شهرستان ها و مناطق بروزانای اجرای جشنواره خوارزمی  و حمایت از طرح ها و مسابقات رباتیک خوارزمی اختصاص یافت.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تنظیم: نسرین صادقی