تبیان، دستیار زندگی
در پی انتشار خبر دستور رئیس جمهور در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها در عین رعایت شئونات دینی، عده ای از مراجع محترم تقلید – از جمله آیات عظام صافی گلپایگانی و فاضل لنکرانی- نگرانی خود را مبنی بر عواقب احتمالی این امر ابراز د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انعکاس دستور رئیس جمهور مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه ها

در پی انتشار خبر دستور رئیس جمهور در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها در عین رعایت شئونات دینی، عده ای از مراجع محترم تقلید – از جمله آیات عظام صافی گلپایگانی و فاضل لنکرانی- نگرانی خود را مبنی بر عواقب احتمالی این امر ابراز داشته اند.

در این میان به نظر می رسد برخی از رسانه ها در صدد ایجاد فضایی مشوب در نگاه عمومی به این مسئله هستند. ظاهراً این رسانه ها می کوشند چنین القا کنند که بین سخنان رئیس جمهور ( و البته نظر مثبتی که احتمالاً در میان برخی از مردم – و خصوصاً عده ای از بانوان – نسبت به این تصمیم وجود دارد) و آموزه های دینی، تضاد و تفرقه آشکاری وجود دارد. در حالی که بدون شک تمامی شخصیت ها و اندیشمندان دلسوز جامعه نه مخالفتی با فعالیت های اجتماعی زنان دارند و نه تردیدی در اهمیت رعایت مسائل شرعی و دینی.

در هر صورت به نظر می رسد که باید منتظر موج جدیدی از فعالیت های رسانه ای پر سروصدا و کم محتوا در سطح برخی از روزنامه های کشور بود .

در خصوص این ماجرا نکته های دیگری هم وجود دارد که شاید بعدها به آن بپردازیم.