تبیان، دستیار زندگی
خداداد آرتیست می‌شود. « غزال تیزپای ملبورن» قرار است در اولین فیلم سینمایی کارگردان همشهری‌اش بازی کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جکی جان فوتبال روی پرده سینما


خداداد آرتیست می‌شود. « غزال تیزپای ملبورن» قرار است در اولین فیلم سینمایی کارگردان همشهری‌اش بازی کند.


رضا عطاران که بزودی اولین فیلم سینمایی‌اش را فیلمبرداری می‌کند درباره فیلمش می‌گوید:« اسم فیلمم قرار است هیچ کس فرشته نیست باشد.»

خداداد عزیزی

او می‌گوید خیلی از فوتبال سر در نمی‌آورد و برای‌مان مثالی می‌زند از رفتن سر تمرین تیم ملی قبل از اعزام به جام جهانی 2006 آلمان؛« با پژمان بازغی رفته بودیم تمرین تیم ملی . جالب بود که پژمان با همه رفیق بود اما من هیچ کس را نمی‌شناختم. راستش خیلی اهل فوتبال دیدن نیستم و چیزی هم از فوتبال سر در نمی‌آورم. البته با علی انصاریان رفیق هستم. یک خرده رفاقتی هم با علی کریمی و آرش برهانی دارم چون چند باری با آنها تلفنی صحبت کردم.»

او این‌ها را می‌گوید از این اتفاق خبر می‌دهد که در اولین فیلم سینمایی‌اش قرار است یک فوتبالیست حرفه‌ای بازی کند؛« ما یک پلان داشتیم که باید طبق فیلمنامه نقش آن را یک فوتبالیست بازی می‌کرد. خودم تصمیم گرفتم برای این نقش از یک بازیکن حرفه‌ای استفاده کنم. با چند نفری در این باره حرف زدیم. مثلا با علی کریمی حرف زدم. اما این شرایط فراهم نبود. گپی هم زدم با آرش برهانی که آن هم نتیجه بخش نبود تا اینکه...»

قبل از خداداد ، فوتبالیست‌های مطرحی چون نیکبخت واحدی و علی انصاریان در طنزهای 90 شبی جلوی دوربین رفتند یا علی پروین و حمید استیلی در فیلمی سینمایی بازی کردند که خود استیلی در باره بازی‌اش در آن فیلم می‌گوید:« خیلی بد بودم. فهمیدم بازیگری چه کار سختی است و من برایش ساخته نشدم. »

عطاران از این به بعدش سکوت می‌کند. تلاش مان برای دانستن نام هنرپیشه مورد نظر او  به جایی نمی‌رسد و فقط می‌گوید یک چهره سرشناس است که همشهری‌ام بوده. او می‌گوید چون قراردادی میان شان منعقد نشده ، نمی‌تواند اسمی از این دوست معروف و فوتبالیست بیاورد.

اصرارهای مان بی نتیجه است اما با کدهایی که عطاران داده خیلی سخت نیست تا گزینه مورد نظرش را بتوان شناسایی کرد. او دست روی خداداد گذاشته. خداداد عزیزی که هم چهره‌ای سرشناس است و هم چهره‌ای فتوژنیک دارد. خداداد که قدیمی‌تر های تیم ملی در تیم 98 گاهی سر به سرش می‌گذاشتند و جکی چان صدایش می‌زدند. او که تا قبل از این هیچ وقت جلوی دوربین سینما نرفته تجربه‌ای جدید خواهد داشت تا شاید از این پس بتواند جکی چان سینمای ایران باشد.

قبل از خدادا ، فوتبالیست‌های مطرحی چون نیکبخت واحدی و علی انصاریان در طنزهای 90 شبی جلوی دوربین رفتند یا علی پروین و حمید استیلی در فیلمی سینمایی بازی کردند که خود استیلی در باره بازی‌اش در آن فیلم می‌گوید: خیلی بد بودم. فهمیدم بازیگری چه کار سختی است و من برایش ساخته نشدم.

قبل از خداداد ، فوتبالیست‌های مطرحی چون نیکبخت واحدی و علی انصاریان در طنزهای 90 شبی جلوی دوربین رفتند یا علی پروین و حمید استیلی در فیلمی سینمایی بازی کردند که خود استیلی در باره بازی‌اش در آن فیلم می‌گوید:« خیلی بد بودم. فهمیدم بازیگری چه کار سختی است و من برایش ساخته نشدم. » قبل از این هم باشگاه استقلال فیلمی را با بازی جوادزرینچه و محمد صالح اعلاء ساخته بود که باز هم تجربه‌ای ناموفق بود . ماه رمضان سال قبل هم بود که سریالی با محوریت فوتبال به اسم در مسیر زاینده رود ساخته شد که تعدادی از بازیکنان سرشناس چون کریم باقری ، آرش برهانی ، اسماعیل فرهادی ، فرشید طالبی و سید محمد حسینی در آن برای لحظاتی جلوی دوربین رفته بودند .

در میان تمام این تجارب سینمایی ، تنها شاید نقش کوتاه علی انصاریان در فیلم پاداش سکوت بود که با انتقاد اهالی سینما مواجه نشد.

حالا تجربه خداداد که به نظر می‌رسد خیلی هم کوتاه باشد ، باید دید فتح بابی می‌شود تا شاید خداداد هم مثل بیک ایمان وردی و شادروان محمد علی فردین ، در پایان ورزش قهرمانی‌اش ، هنرپیشه شود؟

بخش ورزشی تبیان


منبع: خبرآنلاین