تبیان، دستیار زندگی
quot;افتتاحیه مسابقات بین المللی ژیمناستیک جام فجر 81" مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات بین المللی ژیمناستیک جام فجر، درسالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزارشد. این مراسم که با حضور کفاشیان معاونت فنی و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاحیه مسابقات بین المللی ژیمناستیک جام فجر 81

مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات بین المللی ژیمناستیک جام فجر، درسالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزارشد.

این مراسم که با حضور کفاشیان معاونت فنی و امورفدراسیون های سازمان تربیت بدنی و دکتر حسین اسدی سرپرست فدراسیون ژیمناستیک برگزارشد، با قرائت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز و درادامه با رژه تیم های شرکت کننده از کشورهای ارمنستان، آذربایجان، هندوستان، پاکستان، قطر؛ سوریه و دو تیم الف و ب از ایران دنبال گردید.

در ادامه دکترحسن اسدی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان دراین مسابقات گفت: خانواده فهیم ژیمناستیک مفتخر است که میزبان عزیزانی از اقصی نقاط قاره پهناور آسیا باشد که ورزش ژیمناستیک را به عنوان ورزشی پایه، جذاب و فرهنگی در جهان مطرح کرده اند که خود می تواند وظیفه تربیت جوانان را به عهده داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باعث افتخار است که ازسوی فدراسیون جهانی این مسابقات به عنوان رقابت های قهرمانی جوانان آسیا مورد قبول واقع شده و صد در صد درسال آتی میزبان تیم ها و ورزشکاران به مراتب بهتر و بیشتری ازآسیا خواهیم بود.

در ادامه مراسم آقای کفاشیان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گفت: با توجه به اینکه سال آینده سال ورزش های پایه می باشد و ژیمناستیک یکی از رشته های پایه است امیدواریم با یک حرکت بزرگ و ملی در سراسر کشور ورزشهای پایه جایگاه اصلی خود را پیدا کنند و هدف سازمان تربیت بدنی هم بر این اساس است که این حرکت ها را تداوم بخشد و امیدواریم این مسابقات یکی از بهترین رقابت ها  باشد و کشورهای همسایه نیز به خوبی پذیرا باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مردم ایران سفر و خاطراتی خوش برای همه میهمانان در این ایام رقم بزنند. پس از سخنان آقای کفاشیان مراسم با اجرای سرود دانشگاه علوم انتظامی، حرکات نمایشی خردسالان، اجرای حرکات منظم مدرسه گلشن منطقه 14 و اجرای حرکات ژیمناستیک توسط قهرمانان به پایان رسید.


مهدوی کیا بازیکن ماه آُسیا

نشریه ورزشی " کیکر" چاپ آلمان طی گزارش درباره بازیهای مهدی مهدوی کیا در بوند سلیگای آلمان تحت عنوان 60 سانتر در هر روز نوشت: بنابر دیدگاه اکثر صاحبنظران فوتبال آلمان، مهدوی کیا سلطان پاس های گل در بوندس لیگاست.

این نشریه درادامه افزود:هم اکنون همه نشریات هامبورگ، مهدوی کیا را یک بازیکن موثر وعالی خطاب می کنند وهم تیمی های او نیز به خاطر سرعت مهدوی کیا به او لقب قالیچه داده اند.

" کیکر"همچنین به نقل از فرانک پاگلزدورف مربی سابق تیم هامبورگ می افزاید: مهدوی کیا یک بازیکن حرفه ای و عالی است که برعکس بسیاری از هموطنان خودش در بوندس لیگا توانسته است به کارنامه درخشانی در همه زمینه ها دست یابد. مربی سابق هامبورگ افزود: ویژگی مهدی در همگرا بودن با تیم و عدم خودخواهی و تطبیق با اهداف تیم هامبورگ است.

" کیکر "همچنین به نقل از مهدوی کیا پیرامون یکی از دلایل موفقیت وی در ارسال پاسهای گل نوشت: زمانی که من 16 ساله بودم، درتیم جوانان پرسپولیس( به نظر می رسد "کیکر" اشتباه کرده باشد، چون مهدوی کیا در تیم جوانان پرسپولیس بازی نکرد و در 16 سالگی عضو تیم بانک ملی بود ، که مربیش علیدوستی بود) ، مربی تیم از من خواست که هر روز تمرین ارسال 60 سانتر از جناح چپ بر روی دروازه داشته باشم و من همواره از این بابت قدردان مربی خودهستم.

"کیکر"افزود: در بوند سلیگا هیچ مهاجمی به اندازه مهدوی کیا پاس گل به کسی نمی دهد. مهدوی کیا در 94 بازی بوند سلیگا 32 پاس داده است که همه آنها مستقیماً منجر به گل شده اند." کیکر" در ادامه نوشت: هم اکنون مهدوی کیا در مقام دوم پاسور گل آلمان بعد از آندریاس مولر بازیکن ملی پوش و قهرمان سابق فوتبال این کشور ایستاده است.

این هفته نامه ورزشی در ادامه نوشت: پاسخ مهدوی کیا به سوال ما درباره احساس او در زمانی که با این افتخار روبروشده ، تنها ارائه یک لبخند شکرآمیز بود. این نشریه در پایان با اشاره به اوصاف اخلاقی و انسانی مهدوی کیا نوشت: مهدی یک بازیکن نمونه ازنظر اخلاق ، نجابت و همسازی با تیم است.