تبیان، دستیار زندگی
مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) به تبیین شاخصه های مکتب امام پرداختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مکتب ماندگار امام ذخیره و سرمایه ملت ایران


مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) به تبیین شاخصه های مکتب امام پرداختند.

به گزارش تبیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری،سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای که در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد ساعت 10:10 صبح آغاز و ساعت 11:10 به پایان رسید.

مراسم رحلت امام

مقام معظم رهبری در این سخنان تصریح کردند: عقلانیت و خرد امام او را به این نتیجه رسانده بود که کمترین انعطاف و عقب نشینی در مقابل دشمن به پیشروی دشمن می انجامد.

در ادامه گزیده ای از سخنان مقام معظم رهبری می آید:

مکتب امام یک مجموعه کامل برآمده از اسلامیت، شامل معنویت، عقلانیت و عدالت است.

مکتب امام، ملت ایران را از گردنه‌های خطرناک ۳۲ سال اخیر نجات داده و عزت و شرافت بین‌المللی ما را بالا برده است.

امام به مردم تفهیم کرد آن‌ها صاحب و مالک این کشور هستند.

اگر بخواهیم بنام انقلابی گری، امنیت بخشی از جامعه را صرفا به دلیل اختلاف سیاسی سلب کنیم، از مکتب امام منحرف شده ایم.

اگر کسی یا جریانی بخواهد به نام عقل گرایی از ارزش های انقلاب عدول کند انحراف است و یا بخواهد بی تقوایی به خرج دهد این انحراف و خیانت است.

عقل اقتضا نمی کند که از کید دشمن غافل شویم.

هرچه در مقابل دشمن کوتاه بیاییم پشتوانه عظیم در ملت را از دست خواهیم  داد.

اگر به نام عدالت خواهی و انقلابی گری اخلاق را زیر پا بگذاریم از خط امام منحرف شدیم.

مقام معظم رهبری

اگر به نام انقلابی گری و عدالت خواهی با کسانی که با ما مخالفند ولی می دانیم به اصل انقلاب معتقدند از خط امام منحرف شدیم.

اگر بخواهیم بنام انقلابی گری، امنیت بخشی از جامعه را صرفا به دلیل اختلاف سیاسی سلب کنیم، از مکتب امام منحرف شده ایم.

اگر عنوان مجرمانه ای از حرکت و حرفی تعبیر شود آن اقدام قابل تعقیب است و کسی که نمی خواهد خیانت کند و دستور کشور را اجرا کن ولی با سلیقه ما مخالف است از او نمی توانیم امنیت را دریغ بداریم.

قرآن دستور می دهد که مخالفت شما با قومی نگذارد عدالت را زیر پا بگذارید.

ما اهل معنویت و ذکر و توسل هستیم. فضای جامعه ما مالامال از توجه به خداست. ماه رمضان در کشور ما تماشایی است و جوانان آنچنان حضور نورانی دارند که انسان لذت می برد.

معنویت ما همراه با احساس مسئولیت است و به هیچ وجه نباید از حرکت انقلابی ما جدا کنند.

کسانی که با اسم دینداری سعی می کنند جوانان را سیاست زدایی کنند اشتباه می روند و راه خطا می روند.

در اینجا و در کنار مرقد امام و در کنار ارواح شهدایی که در بهشت زهرا دفن شده اند شهادت می دهم که ملت ما این راه را درست حرکت کرده اند و جوانان امروز اگر از نظر استحکام عقیده عقب تر نباشد کمتر نیستند.

اگر کسی یا جریانی بخواهد به نام عقل گرایی از ارزش های انقلاب عدول کند انحراف است و یا بخواهد بی تقوایی به خرج دهد این انحراف و خیانت است.

دشمنان ما تصور می کردند که با رحلت امام آغاز فروپاشی انقلاب آغاز خواهد شد.

این تحلیل من است که قراین اثبات می کند. تا سال 78 برنامه ریزی 10 ساله کردند و 23 تیر مردم آمدند توطئه دشمن را

مراسم رحلت امام

در یک روز باطل کردند. آن روز گذشت و موج دوم برنامه ریزی 19 ساله بود تا 88 و به نظر آنها زمینه را آماده کرده بودند.

مردم معتقد به انقلاب مطالباتی هم داشتند و دو سه ماه فقط تهران را متلاطم کردند. ولی بعد از آنکه در روز قدس باطن ها ظاهر شد و در روز عاشورا مردم فهمیدند که عمق خواسته هایشان کجاست حماسه 9 دی را در سراسر کشور به راه انداختند. این هنر مردم ایران است و ان شا الله مردم همین راه خط و آرمان و عزم و همت را تا آخر ادامه خواهند داد.

بیداری اسلامی، حماسه ای بود که امام(ره) انتظار آن را می کشید و پیش بینی می کرد. امام حرکت بیداری ملتهای مسلمان را پیش بینی می کرد. همانطور که سقوط شوروی را پیش بینی کرد و به وقوع پیوست.

حرکت مردم کشورهای یمن، لیبی و مردم مظلوم بحرین محکوم به پیروزی است. وقتی یک ملت بیدار شدند و احساسا قدرت کردند، هیچ چیزی نمی تواند راه او را سد کند.

مردم معتقد به انقلاب مطالباتی هم داشتند و دو سه ماه فقط تهران را متلاطم کردند. ولی بعد از آنکه در روز قدس باطن ها ظاهر شد و در روز عاشورا مردم فهمیدند که عمق خواسته هایشان کجاست حماسه 9 دی را در سراسر کشور به راه انداختند.

مراسم رحلت امام

هر حرکتی که مردمی، اسلامی و ضد آمریکایی و صهیونیستی باشد، ایران از آن حمیایت می کند. آنجا که حرکت به تحریک آمریکا و صهیونیست ها انجام شود از آن حمایت نمی کنیم.

پیروزی مصر یک پیروزی درخشان و بی نظیر است. ملت مصر یک ملت شاخص در دنیای عرب و اسلام است. این حرکت عظیمی که ملت مصر نسبت به غزه و گذرگاه رفح انجام داد، حرکت با ارزشی بود که باید ادامه پیدا کند.

می خواستند فلسطین را از نقشه جهان حذف کنند، اشتباه کردند. فلسطین باقی خواهد ماند. از بین نمیرود، تجزیه نمشود و قطعا به آغوش اسلام و مردمش برخواهد گشت. راه حل مسئله فلسطین برگزاری یک همه پرسی از مردم فلسطین است.

گروه سیاست تبیان