تبیان، دستیار زندگی
معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی از نواخته شدن "زنگ سلامت" در ادارات دولتی با یك موسیقی هماهنگ سخن گفت. مهندس "محمد علی‌آبادی" در حاشیه نخستین شورای هماهنگی ورزش همگانی و تفریحی اظهار داشت: این موضوع به عنوان یك طر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی‌آبادی: زنگ سلامت در ادارات و حتی

خیابان‌ها باموسیقی هماهنگ نواخته می‌شود


معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی از نواخته شدن "زنگ سلامت" در ادارات دولتی با یك موسیقی هماهنگ سخن گفت.

مهندس "محمد علی‌آبادی" در حاشیه نخستین شورای هماهنگی ورزش همگانی و تفریحی اظهار داشت: این موضوع به عنوان یك طرح قرار است در هیات دولت تصویب شود و حتی مردم در ساعات خاص در خیابان‌ها به انجام حركات خاص بپردازند و كارمندان در ادارات دولتی با لباس‌های خاص ورزش كنند.

او ادامه داد: حضور در میادین ورزشی برای تمام كاركنان دولت چه در عرصه ورزش همگانی و چه عرصه قهرمانی می‌تواند به عنوان یك امتیاز محسوب شود و ما به دنبال آنیم كه این امر را نهادینه كنیم.

او با اشاره به سفرهای اخیر استانی خود گفت: متاسفانه من شاهد آن بودم كه ورزش آنچنان كه باید در بین مردم اهمیت ندارد و حتی آقایان در حوزه علمیه نیز معتقد هستند كه امروز اخلاق را باید با ورزش در بین جوانان نهادینه كرد و باید بیش از اینها به آن اهمیت داد.

امروز كمتر شاهدیم كه مسوولی در نظام با لباس ورزشی ظاهر شود و ورزش كند در حالی كه لباس ورزشی از پوشیده‌ترین لباس‌ها محسوب می‌شود .

علی آبادی به حضور رئیس جمهوری در تمرینات تیم ملی و رئیس مجلس در یك تیم ورزشی اشاره كرد و گفت: تمام این اعمال برای مردم پیام‌های خاصی به دنبال دارد.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: زمانی كه ایشان می‌فرمایند "امر به ورزش امر به معروف است" و همچنین "اگر ورزش برای جوانان لازم باشد برای سنین بالا واجب است" می‌خواهند به اهمیت ورزش اشاره كنند و مردم را به این امر مهم دعوت نمایند.

او به دستور رئیس جمهور مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه اشاره كرد و گفت: دلیل این امر هم فراگیر شدن ورزش در بین سایر آحاد جامعه است.

معاون رئیس جمهوری گفت: آمار ورزش همگانی در ایران بین هشت تا ده درصد است و این در حالیست كه این رقم در كشورهای دیگر بین ? ???تا ? ???و در كشورهای توسعه یافته بین ? ???تا ? ???و حتی در برخی از كشورها ? ???درصد است كه ما نسبت به آنها خیلی عقب هستیم و باید به این منظور برنامه ریزی جدی داشته باشیم.