تبیان، دستیار زندگی
سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال مكزیك گفت: تیم ملی فوتبال ایران حریف درجه سوم پرتغال در دیدارهای جام جهانی 2006 آلمان است. لوئیس فلیپه اسكولاری معروف به فیل بزرگ، اظهار داشت: تصور می‌كنم مهم‌ترین و جدی‌ترین رقیب همگروهی در پیكا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسكولاری: تیم ملی فوتبال ایران حریف درجه سوم پرتغال است


سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال مكزیك گفت: تیم ملی فوتبال ایران حریف درجه سوم پرتغال در دیدارهای جام جهانی 2006 آلمان است.

لوئیس فلیپه اسكولاری معروف به فیل بزرگ، اظهار داشت: تصور می‌كنم مهم‌ترین و جدی‌ترین رقیب همگروهی در پیكارهای جام جهانی تیم ملی مكزیك است. پس از آن روی تیم‌های آنگولا و سپس ایران حساب می‌كنیم.

وی در مصاحبه با شبكه تلویزیونی ARD گفت: از زمانی كه مشخص شد در گروه D جام جهانی 2006 با تیم‌های ایران، مكزیك و آنگولا همگروه هستیم با اقدام به بررسی دقیق و موشكافانه این سه حریف آمریكایی، آفریقایی و آسیایی كردم؛ حتی از چند تن از دوستان همكار برای این منظور كمك گرفتم و هم اكنون اطلاعات وسیعی از آنها دارم كه می‌توانم آنها را بر مبنای قدرت طبقه‌بندی كنم. مكزیك اولین و جدی‌ترین حریف تیم ملی پرتغال در جام جهانی است. پس از آن آنگولا و سپس تیم ملی ایران، رقبای ما به شمار می‌‌روند.

اسكولاری افزود: البته این مقایسه بر اساس اطلاعات آماری موجود است؛ در حالیكه می‌دانیم تمام تیم‌هایی كه در این جام حاضرند ، خطرناك هستند.

وی تصریح كرد: برای انجام دیدار با هر یك از این سه حریف، برنامه‌های كاملی در دست داریم؛ اما بر این باور هستیم كه مكزیك از دو حریف دیگر همگروهی خطرناك‌تر است.

سرمربی تیم ملی مكزیك به گزارشگر این شبكه تلویزیونی در مورد خصوصیات هر یك از این سه حریف، گفت: دوست ندارم در شرایط حاضر دست به ارزیابی نقاط قوت و ضعف حریفان بزنم چرا كه بیان چنین مقایسه‌ای به پیشبرد كار تیم پرتغال كمكی نمی‌كند.

اسكولاری تصریح كرد: می‌توانم به اختصار بگویم كه قابلیت‌های تكنیكی و تاكتیكی تیم ملی مكزیك بیش از آنگولا و ایران است. آنها به دلیل تماس مكرر با فوتبال اروپا به وحدت و یكپارچگی تاكتیكی و تكنیكی بیشتری رسیده‌اند؛ در حالیكه دو حریف دیگر بیشتر به برخی خصوصیات ممتاز خود اتكاء دارند.

مربی برزیلی تیم ملی پرتغال گفت: تیم آنگولا به قدرت بدنی بازیكنانش اتكا می‌كند و ایران قابلیت‌های تكنیكی را مدنظر قرار می‌دهد. به همین دلیل روبرو شدن و مسابقه دادن با این دو حریف برای ما راحت‌تر از مكزیك است.

وی افزود: از بدو همگروه شدن با ایران، مكزیك و آنگولا، فعالیت‌های این سه حریف را زیر نظر گرفته‌ام. پس از این نیز تا شروع جام جهانی و روبرو شدن با این سه حریف، تمامی فعالیت‌ها و حركاتشان را به دقت زیر نظر دارم تا تاكتیك عمومی بازی خود را برای مسابقه با آنها براساس همین اطلاعات آماری طرح‌ریزی كنم.

اسكولاری كه میهمان ویژه برنامه SPORT SCHAU این كانال تلویزیونی آلمان بود، با برشمردن چهره‌های شاخص این تیم‌ها، در مورد چهره‌های شاخص تیم ملی ایران از علی كریمی (بایرن مونیخ)، مهدی مهدوی‌كیا(هامبورگ) و علی دایی (كاپیتان تیم ملی) یاد كرد.

سرمربی تیم ملی پرتغال در مورد بخت تیمش در جام جهانی 2006 اظهار داشت: با اهداف بسیاری قدم در جام جهانی می‌گذاریم چرا كه می‌خواهیم ناكامی های گذشته در این مسابقات و جام ملت‌های را با گرفتن نتایج مطلوب در این پیكارها جبران كنیم.

اسكولاری افزود: اعضای تیم پرتغال دست به دست هم می‌دهند و از پنج هزار تماشاگری كه در آلمان به عنوان حامی همراهی می‌كنند، كمك می‌گیرند تا در جمع 8 تیم نهایی قرار گیریم.

تیم ملی پرتغال در گروه D جام جهانی با تیم‌های ملی ایران، مكزیك و آنگولا همگروه است.