تبیان، دستیار زندگی
مسؤول اداره امتحانات کتبی حوزه‌های علمیه کشور، گفت: امتحانات پایان سال تحصیلی طلاب و فضلای سطح عالی حوزه علمیه از هفدهم خرداد ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمان برگزاری امتحانات سطح عالی حوزه اعلام شد
حوزه

مسؤول اداره امتحانات کتبی حوزه‌های علمیه کشور، گفت: امتحانات پایان سال تحصیلی طلاب و فضلای سطح عالی حوزه علمیه از هفدهم خرداد ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس ثقفی، مسؤول اداره امتحانات کتبی حوزه‌های علمیه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: امتحانات پایان سال تحصیلی طلاب و فضلای سطح عالی حوزه علمیه از هفدهم خرداد ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به برخی مشکلات جهت محل برگزاری امتحانات و نبود مکان وسیع و بزرگ برای همزمان برگزار شدن تمامی جلسات امتحانات یک درس به همین منظور در سال جاری امتحانات حوزه به مدت بیست روز به طول می‌انجامد.

حجت‌الاسلام ثقفی، پنجم تیرماه را آخرین روز برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی عنوان کرد و اظهار داشت: امتحانات تکمیل نواقص سطح یک حوزه از 17 تا 25 خرداد ماه به مدت هشت روز برگزار می‌شود و از آن پس امتحانات دروس سطح عالی حوزه آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: محل برگزاری امتحانات سطح عالی حوزه علمیه قم همچون سنوات گذشته در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم خواهد بود که روزانه چهار جلسه امتحانی خواهیم داشت که دو جلسه در صبح و دو جلسه آن در عصر برگزار می‌شود.

مسؤول اداره امتحانات کتبی حوزه‌های علمیه، تعداد شرکت کننده در هر جلسه امتحانی را حدود 1400 نفر عنوان کرد و افزود: در سال جاری طبق آمار ثبت شده 15 هزار 937 نفر برای شرکت در امتحانات پایه هفتم تا دهم نام نویسی کردند که به تفکیک هر طلبه متوسط پنج درس، 67 هزار و 754 ماده درسی انتخاب شده است.

وی گفت: برای این بیست روز، پانزده ناظر در نظر گرفته‌ایم که برای شیفت صبح افزون بر آن پانزده ناظر ثابت، سی نفر ناظر امتحانات در صبح و سی نفر ناظر برای جلسات امتحانات عصر حضور خواهند داشت که در مجموعه روزانه 75 ناظر در این امتحانات حضور دارند