تبیان، دستیار زندگی
صدور دستور رئیس جمهوری به سازمان تربیت بدنی برای فراهم كردن زمینه حضور زنان در مسابقات فوتبال بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات اسپانیا داشته است. مطبوعات اینترنتی اسپانیا به محض انتشار این خبر، اقدام به انتشار آن كردند و نوشتند:...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب دستور رئیس ‌جمهوری برای ورود زنان به مسابقات فوتبال در اسپانیا


صدور دستور رئیس جمهوری به سازمان تربیت بدنی برای فراهم كردن زمینه حضور زنان در مسابقات فوتبال بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات اسپانیا داشته است.

مطبوعات اینترنتی اسپانیا به محض انتشار این خبر، اقدام به انتشار آن كردند و نوشتند: "محمود احمدی‌نژاد" رییس جمهوری ایران اعلام كرده‌است زنان كشورش می‌توانند برای دیدن رقابتهای ورزشی در ورزشگاهها حضور یابند.

روزنامه "ال‌موندو" در این‌باره نوشت: احمدی‌نژاد اصول‌گرا با این اقدام اصلاح‌طلبانه به دو دهه ممنوعیت برای زنان ایرانی پایان داد.

روزنامه اسپانیایی افزود: احمدی‌نژاد در نامه‌ای به رئیس سازمان تربیت بدنی از مقام مزبور خواست كه بهترین نقاط استادیوم را برای جای دادن زنان آماده سازند زیرا به عقیده رییس جمهوری ایران، ورود زنان و خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها پاكدامنی را ترویج می‌كند.

بنابراین گزارش، طبق قوانین انقلاب اسلامی حاضر در این كشور از سال1979 میلادی زنان ایرانی نمی‌توانستند وارد ورزشگاه‌ها شوند زیرا كلمات زشتی در آنجا مطرح می‌شود.

ال‌موندو نوشت: رئیس جمهوری ایران در اظهارات خود همچنین از حجاب اسلامی دفاع كرد و آن را گزینه تاریخی نامید.

این روزنامه اسپانیایی خاطرنشان كرد: در این روزها بیشترین توجه ورزشی ایران به جام جهانی فوتبال است كه در روز9ژوئن در آلمان آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، تیم فوتبال ایران به سرپرستی "برانكو ایوانكویچ" كه از سال1998در جام جهانی شركت نكرده است با مكزیك، آنگولا و پرتغال در یك گروه قرار دارد.

ال‌موندو گزارش كرد كه درجام جهانی هشت سال پیش درفرانسه تیم ملی ایران یكی‌ازبزرگترین موفقیتهای خود را با پیروزی2بر صفر بر آمریكا بدست آورد.

این روزنامه همچنین نوشت: درسال1997میلادی حدود پنج هزار زن در مقابل ورزشگاه آزادی برای جشن گرفتن ورود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی اجتماع كردند.

ال‌موندو نوشت: "محمدعلی دادكان" رییس فدراسیون فوتبال ایران اخیرا از ورود زنان به ورزشگاه‌ها پشتیبانی كرده است.

دیگر سایتهای اینترنتی اسپانیا نیز مطالب مشابهی به چاپ رسانده‌اند.