تبیان، دستیار زندگی
در شبكه‌های اجتماعی مجازی غربی ارتباط افراد بدون در نظر گرفتن قیود دینی و مذهبی شكل می‌گیرد كه موجب سست شدن بنیان خانواده می‌شود؛ اما شبكه اجتماعی تبیان كه به تازگی راه‌اندازی شده است نهاد خانواده و صیانت از آن را محوری‌ترین طرح خود معرفی كرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانواده‌محوری امتیاز بارز شبكه اجتماعی «تبیان» است

شبکه اجتماعی تبیان

در شبكه‌های اجتماعی مجازی غربی ارتباط افراد بدون در نظر گرفتن قیود دینی و مذهبی شكل می‌گیرد كه موجب سست شدن بنیان خانواده می‌شود؛ اما شبكه اجتماعی تبیان كه به تازگی راه‌اندازی شده است نهاد خانواده و صیانت از آن را محوری‌ترین طرح خود معرفی كرده است.

به گزارش روابط عمومی، در شبكه‌های اجتماعی مجازی غربی ارتباط افراد بدون در نظر گرفتن قیود دینی و مذهبی شكل می‌گیرد و این قبیل ارتباطات موجب سست شدن بنیان خانواده می‌شود؛ از آن‌جا كه نهاد خانواده جایگاهی برای ایجاد امنیت و مصونیت برای افراد است، شبكه اجتماعی تبیان این نهاد مقدس را مهم‌ترین طرح شبكه اجتماعی تبیان دانسته است و اعضا و كاربران آن با حضور در این شبكه به همراه خانواده خود، از امنیت و فراغ خاطر بیشتری برخوردار خواهند بود.

بر این اساس، شبكه اجتماعی تبیان را می‌توان شبكه‌‌ای خانواده‌محور قلمداد كرد كه در آن اعضای تبیان همراه با افراد خانواده خود، در محیطی امن به فعالیت‌ و تولید و تبادل محتوایی خود می‌پردازند؛ همچنین اعضا می‌توانند از خدمات و سرویس‌های رایگان این شبكه متناسب با نیازهای خود برخوردار شوند.

انجام فعالیت‌های گروهی در زمینه تولید محتوا، شركت در گروه‌های مجازی مورد علاقه، برخورداری از خدمات و سرویس‌بلاگ‌های مخصوص شبكه اجتماعی، ساخت شجره‌نماه خانوادگی و گسترش درختواره خانواده و برخورداری از محیطی امن و سالم برای انجام فعالیت‌های خود و اعضای خانواده از جمله مزایای عضویت در شبكه اجتماعی تبیان محسوب می‌شوند.

«انجمن‌های تخصصی» از جمله خدمات كاربردی این شبكه اجتماعی است؛ عضویت در پایگاه به مثابه مجوز حضور در انجمن‌های تخصصی است و برخورداری از محیط جذاب و فرهنگی، تعامل و گفت‌وگوی هدفمند در محیطی مطمئن، برخورداری از 48 تالار گفت‌وگو با موضوعات متنوع و به‌روز و تشویق ماهانه مدیر و جانشین برتر از جمله مزایا و قابلیت‌های این انجمن‌های تخصصی به شمار می‌روند.

«اینترانت رایگان» شامل استفاده كم‌هزینه و آسان از محتوای سایت‌های فرهنگی، دسترسی به بیش از 200 پایگاه اسلامی و فرهنگی و پوشش بیش از 28 استان كشور، «وبلاگ»، «ارسال پیامك» و «قرعه‌كشی‌های دوره‌ای» برخی دیگر ازعناوین خدمات كاربری این شبكه محسوب می‌شوند.

عضویت در شبكه اجتماعی تبیان در سه مرحله انجام می‌گیرد كه عضویت مجازی(تنها بااختصاص یك شناسه كاربری و رمز عبور)، عضویت اولیه(شامل تكمیل اطلاعات فردی در صفحه عضویت در پایگاه) و عضویت نهایی(شامل تكمیل فرم مربوط به عضویت نهایی و ارسال مداركی مانند عكس پرسنلی یا تصویر شناسنامه و كارت ملی) عناوین مراحل عضویت در شبكه اجتماعی تبیان را تشكیل می‌دهند.

تنظیم: هومن بهلولی