تبیان، دستیار زندگی
فصل بهار که آغاز می شود زایش و رویش طبیعت و زندگی نیز شکل و شمایل دیگری به خود می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عید نوروز و توسعه روابط عمومی

عید نوروز

فصل بهار که آغاز می شود زایش و رویش طبیعت و زندگی نیز شکل و شمایل دیگری به خود می گیرد.

دشت و صحرا رنگ عوض کرده و نوسازی می شود و پیرامون ما حیاتی دوباره می یابد. انسان ها نیز به تبعیت از بهار، لباس خود را نو کرده و از خداوند می خواهند که حال و روز آنان را به بهترین احوال و روحیات و خوشی ها تبدیل نماید و چه زیباست این درخواست و دعا از خزانه پایان ناپذیر آن بزرگ بی نیاز که هر چه داریم از صدقه لطف و رحمت اوست. و براستی، بنده همان به که ز تقصیر خویش عذر بدرگاه خدای آورد. ورنه سزاوار خداوندیش کس نتواند که بجای آورد. فلذا بواسطه بهار و عید نوروز همه چیز و همه کس نو می شوند. کدورت ها رنگ باخته و ناسازگاری ها و جدایی ها و بی خبری ها با یک دید و بازدید و تبریک عید و روبوسی و خنده، تبدیل به منظره ای دیدنی و ثبت لحظاتی خاطره انگیز می شوند. پس عید نوروز باعث توسعه روابط عمومی می شود. جالب است. نه؟ در عصر ارتباطات و اطلاعات که انبوه ابزار و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی صوتی و تصویری تمام شئونات زندگی ما را احاطه کرده به حدی که امروزه برخی از ما به جای سرکشی به هم و جویا شدن از حال یکدیگر و عیادت از بیماران و ایجاد صله رحم به پیامک زدن اکتفا می کنیم این عید نوروز است که می شود عاملی برای صله رحم و دوستی ها و تجدید دیدارها.  در بهاران و عید نوروز همگان نغمه شادی و تبریک و آرزوی سالی خوش و خرم را سر می دهند و نوروز بهانه ای می شود برای با هم بودن ها. ما که تا دیروز از همه دوستان و نزدیکان کم و بیش بی خبر و دور از هم بودیم، حالا نوروز باعث و بانی پیوند جدا افتادگان از هم م یشود . از این رو نوروز یک عامل بسیار مهم در توسعه روابط عمومی است. عید نوروز روابط عموم مردم را با یکدیگر مستحکم و متصل کرده و حلقه های جداشده یا بریده از یکدیگر را به هم می چسباند تا هر چند اندک زمانی هم که شده، فردها جمع گشته و طاق ها، زوج شوند و من ها تبدیل به ما گردد.

پس نوروز نقش خاطره انگیز و فراموش نشدنی و پر اهمیتی دارد که این چنین با اقتدار، ولی نرم و لطیف عموم را گرد هم جمع کرده و سفره ای می گشاید برای دور هم بودن ها. و چه زیباست این اتفاق قشنگ، دیدنی و پرشور و نشاط.

عید نوروز یک فرصت طلایی است تا بواسطه آن پیوندها را محکم کرده و با یکدیگر پیمانی دوباره ببندیم که از هم جدا نیافتیم.

عید نوروز باعث اتحاد و همدلی و تفاهم می گردد. عید نوروز یعنی به اشتراک گذاردن داشته های دوست داشتنی خود با یکدیگر.  دور هم آجیل و میوه و شیرینی و چای خوردن. دور تا دور سفره نشستن و گل گفتن و گل شنیدن و یادی از گذشته ها کردن. امروزه بعضی از ما افتخار می کنیم که در فلان پایگاه اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر و... عضو هستیم اما شاید غافل از آنیم که عید نوروز خود یک پایگاه اجتماعی است که بدون هرگونه پر کردن فرم عضویت و گزینش و رمز و رازی خاص تعریف کردن و فارغ از هک شدن توسط حقه بازان و سود جویان و هکرها به سرعت شکل گرفته و دیدارها را تازه می گرداند. چه زیباست عید نوروز. براستی ما این همه داشته های افتخار آمیز داریم و غفلت میکنیم؟ چون نیک نظر کرد پر خویش درآن دید. گفتا ز که نالیم از ماست که بر ماست. بگذریم. عید نوروز، همانگونه که گفته شد باعث توسعه روابط عمومی می شود.

سازمانها نیز می توانند از فرصت عید نوروز برکت و مدد گرفته و چالشهای خود و تهدبیدات پیش روی را حل و فصل نمایند. می شود که سازمانها نوروز را فرصتی قلمداد نمایند برای توسعه خود، برای تحقق همه اهدافی که در سر دارند. برای دستیابی به همه برنا مه هایی که برای رقابت با دیگران و ماندن در عرصه کسب و کار و تجارت طراحی کرده اند. منتها با چشم باز. با دور اندیشی، با خلاقیت و ابتکار. و از این رو عید نوروز باعث توسعه روابط عمومی می شود. عید نوروز حامل خبرهای جدید برای هر یک از ماست. خبرهایی که بار موفقیت و پیروزی و رشد و تعالی دارند و همه ما با شنیدن آنها خوشحال و امیدوار و سربلند می شویم. چه بسا اگر نوروز نبود ما هم این خبرها را نمی شنیدیم و روابط مان با یکدیگر به سردی و جدایی می گرایید. پس هر جور که حساب کنید عید نوروز باعث توسعه روابط عمومی می شود.

هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز. چهره گل با لبخند زیباتر می شود. پس بخند ای گل تا که زیباتر شوی. در سایه ایزد تبارک، عید همگی بود مبارک.

روابط عمومی موسسه تبیان